smart Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Ach Sowhat, ik vind jou zo' n mooie continue aanwezigheid hier!!!! Tuurlijk moet je wel doen wat goed voor je is..... Triggert het jou of ergert het je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Ik had het in huis Agnieta, restant van gisteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Asterix: hier nog zo ene...... Ik ga vanavond voor het eerst naar de AA. Het besef dat ik meer ondersteuning nodig heb. Alleen gaat het domweg niet. Indigo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronja Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Op het laatste ook hetzelfd als Soothe , had ook nooit gedacht zo ver in de put te raken.Als je maar lang genoeg doorgaat met drinken overkomt het volgens mij iedereen .Bij mij heeft het 12 jaar gedeurt in deze tijd heb ik ook alleen avonds gedronken .Ik wil er in elke geval ook niet meer naar toe .Iedereen mag zo veel drinken als hij wil maar ik dus niet . Soothe en Indigo reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Weet je, soms gaat het maanden goed, soms nog langer en dan drink ik weer een paar dagen, samen met mijn vrouw, dat wel, die zit in hetzelfde schuitje. Maar na 3 of 4 dagen trek ik het niet meer en word ik gek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 En Soothe hier precies hetzelfde.en zo blij dat dat niet meer hoeft. Ja Sowhat, ik ook. Ik hoop nooit meer te beginnen. Asterix die illusie had ik jarenlang. Dat lossen we zelf wel even op. Asterix het werkte niet. Ze wilden me een half jaar op Texel (de skuul) wegstoppen. M'n hond en andere zaken lieten dat niet toe. Toen kwam ik hier en dacht nu is m"n laatste kans. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Asterix, dat is ergens toch tegenstrijdig. Als het ook maanden goed kan gaan....? Ik herken het wel, dat je na enkele dagen niet drinken weer WEL wilt..... Daarom juist is meer ondersteuning nodig op een of andere manier. Niet gemakkelijk als jouw vrouw in hetzelfde vaarwater zit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 alleen al het komen en ingelogd zijn erkennen dat men drinkt is contact maken en wat iedereen erop schrijft is ook contact wat de ander daar mee doet of kan, dat is weer niet aan ons. Maar ik voel me net als Sowhat machteloos steeds vaker. Dat zegt iets over mij, dus ook ik schrijf minder. erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Misschien zou ik er zelf ook spuugberoerd van worden als ik al jaren clean was? Eigenlijk weten we het allemaal best.... Machteloos voelen is zo ongeveer het rotste gevoel wat ik ken! En ja... contact maken hier: toch zo belangrijk Jane. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Asterix? Ga je er iets aan doen vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Waar doel je op? Ik drink niet meer vandaag, het is weer klaar. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 (bewerkt) Weet je, soms gaat het maanden goed, soms nog langer en dan drink ik weer een paar dagen, samen met mijn vrouw, dat wel, die zit in hetzelfde schuitje. Maar na 3 of 4 dagen trek ik het niet meer en word ik gek. Alsof alles je overkomt en nergens een eigen wil hebt.....zo komt dit me over. Alsof je naar je eigen film zit te kijken in plaats van je leven te leven. Film kijken of gaan leven is ook een keuze. Choose life. Weet verder ook niet wat te schrijven. Het heeft geen zin om positief te schrijven hoe ik geniet van mijn niet meer drinken. Cynisch denk ik dan, moet je wellicht nog even via drinken ervaren hoe veel nadelen er zijn....is het nog niet dramatisch genoeg om te stoppen. En voor mijzelf is het net een soap zou haast vermakelijk zijn behalve dat dit het echte leven is. Achter de gebruikersnaam zit iemand zich wel naar de ..... te helpen. Kan dat niet goed meer aanzien elke keer. En dat ligt aan mij denk ik. 1 februari 2016 bewerkt door erik Acanthus en ronja reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leila Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 wel bijzonder dat mensen zich er blijkbaar aan ergeren wanneer hier gesproken wordt over het drinken, volgens mij is dit een forum dat over alcohol gaat. ikzelf ben als rasechte roker ooit afgekickt van de nicotine en ja dat was heel zwaar. op het gedeelte roken de baas vind je mij niet omdat ik weet dat het kan, stoppen met roken en dat dat het beste is wat ik ooit heb gedaan.Voel me er heerlijk bij. maar weet ook hoe dat met vallen en opstaan ging. ik kan mij dan wel ergeren aan het feit dat ze gewoon weer die sigaret pakken, maar daar help ik ze niet mee. dus ben ik daar niet. ik denk dat dit vergelijkbaar is. ja als het mis gaat melden we het, wil niet betekenen dat we er niet mee bezig zijn, de manier waarop nu gereageerd wordt vind ik echt lastig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Oh, ik rook niet, ik gebruik geen drugs en ik eet wel gezond, helpt dat mee in positieve zin in de soap van Erik? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 (bewerkt) wel bijzonder dat mensen zich er blijkbaar aan ergeren wanneer hier gesproken wordt over het drinken, volgens mij is dit een forum dat over alcohol gaat. Wat ik bijzonder vind is dat je het invult met ergeren. Ik zie niemand geërgerd zijn. Hoe kom je tot de conclusie dat mensen zich ergeren? Het lijkt me evident dat men hier schrijft over drinken. Mensen geven machteloosheid aan denk ik, ik in elk geval wel. Als je het over ergeren hebt; de (schijnbare) nonchalance van ik drink nu niet meer, het is weer klaar.....dat ergert me wel. Drank is op deze site niet iets wat je ff tussen neus en lippen noemt en even makkelijk schrijft ben weer klaar. Dat voelt alsof het probleem niet serieus genomen wordt. Drank is voor ons niet iets van doe eens gek ik ga iets vreemds doen vandaag....laat ik gaan drinken om een paar uur later te schrijven ben weer klaar. Dan voelt het voor mij alsof drank problemen niet serieus genomen worden. Als ik de fout in zou gaan dan zat er tussen drinken, melden, stoppen en er over schrijven een HEEL proces en heel hard werken om mezelf weer bij de kladden te hebben en weer op de rails. 1 februari 2016 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Ja, vreemd dat het zomaar vrij verkocht mag worden, het zou eigenlijk gewoon naast de heroine moeten liggen bij de AH. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Leila hoi, Ik zie geen ergernis! Wellicht is er soms een stukje machteloosheid. Je zou iemand bij de hand willen nemen en het nuchtere pad op gaan. Echter men moet het echt zelf ontdekken. erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 (bewerkt) Tja... de luchtigheid erover.... is natuurlijk niet zo gek omdat het gedoogd is en normaal bevonden, ach ach dat gezellige gedrink! Onze maatschappij... en zien dat anderen er wel mee om kunnen gaan (met een beetje drinken) en de gezellige reclames.. je zou toch haast geloven dat je er zelf ook mee om kan gaan? Niet dus. Voor elk komt het gezegende moment van ernst vanzelf.... als het goed is (je wilt toch niet naar de donder gaan?) Ik vind het onderwerp wel okay hoor: ieder heeft zijn eigen grens hierin. En nu ga is es wat doen, zwemmen of zo; iets wat goed voor me is. Krieg een pladde kont van alle ge-zit hier fijne dag allemaal en sterkte aanvulling: voel me nu ook een beetje narig worden.... heb ff genoeg aan mezelf! 1 februari 2016 bewerkt door smart Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Hannah: doe het jezelf niet aan!!!!! Het bepaalt je hele dag, in wie je bent in wie je zult worden, op termijn. Kom meedoen op de dagpact? Jij loopt hier al een tijd mee weet ik. Kom op meid Ik heb pas morgen mijn aa gesprek, heb net gebeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Precies, als het maar niet in huis is, dat scheelt een hoop. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Kan op termijn andersom werken. Je kan ook wakker worden om te drinken (of iets anders in te nemen). Omdat je brein dat gewend is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Hier gaat het zwembad al bijna dicht, ben te laat dus. Ik ga altijd alleen zwemmen Wijfie; dan hoef ik niet te praten terwijl ik zwem Mooi dat er alweer "geholpen" wordt hiero. Zou tegen Hannah willen zeggen: bij mij was slapen ook altijd een MUST. Later bleek er niets van waar te zijn. Zonder A slaap ik net zo goed. " het bleek een goede reden - ahum - om te blijven drinken." Heb je al periodes gehad dat je niet dronk Hannah? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Hannah, ik heb een kind waar ik al heel lang niets meer van hoor... Ben ook alleen. Als je jezelf genoeg de moeite waard vindt dan......... wil je iets fatsoenlijks en leuks doen met je tijd. Je moet het zelluf doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Kun je een eigen draadje maken? (soort dagboekje) Dan eens opschrijven wat je wel of niet leuk vindt... Je weerzin onderzoeken. Mensen genoeg hier om te ondersteunen als je wilt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Soms Hannah moet je zelf stappen ondernemen om dit rotleven achter je te kunnen laten omdat niemand anders dat kan doen. Maar als dat door wat voor 'n rede dan ook, niet kan of lukt, dan heb je het echt zwaar. bah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden