Spring naar bijdragen

Zondag 31-01-2016


Gast

Aanbevolen berichten

Natuerlijk is drinken nep ontspanning en nep trost maar op korte termijn helpt het wel even ook is het nep hulp , ik zou je niet zo lang doorgegaan zijn en ik denk met mij veel anderen als het drinken alleen maar verschrijkelijk was .Er zaten zeker ook voordelen aan ofwel de naardeelen op lange termijn overwegen .Nu in meine heudige situatie moet ik natuurlijk ok oppassers dat ik het drinken niet mooier maak als het is , was .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indigo daar ben ik nu over aan denken om toch een paar dagen weg te gaan eens kijken of een dag eens kijken of ik toch een paar hulptroepen vind .Alleeen ik voel mij op dit moment zo energielos dat ik zelfs daar geen energie voor heb .Maar goed genoeg nu over mij .Wil hier ook niet zo veel negatieve s schrijven , er moet ook nog plaats zijn voor positieve dingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop dat het gaat lukken, er even tussenuit. Het liefst op regelmatige basis even ontspanning. En juist als je compleet futloos bent, voor mij werkt niks zo goed als even niks hoeven en zorgen even parkeren.

En Ronja, ik lees mijn draadje (en vooral mijn smoezenboek) regelmatig terug om mijn geheugen weer op te frissen. Wat je schreef een aantal weken geleden, 's ochtends drinken, overstappen op zwaardere drank, de schrik zat je echt in de benen.

Laat dat spul niet het roer overnemen    :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat klopt Indigo fijn dat je mij dat even bewust maakt .Op het laatste dronk ik wodka en het was heftig moet ik ook niet vergeten , less zelfs zo nog eens terug zo daar wil ik ook niet meer naar toe dus ik gaar maar door en nep onspanning hoef ik ook niet .Dann maar echte verdriet , komt wel goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

 

Eerst eens een paar  :sun:  :sun:  :sun:  :sun: , voor Ietje, Ronda, Bolletje, en misschien ook wel Jane (een beetje ziekies toch?), en ook voor Lars, die zo hard vecht!

 

Hoop, dat er betere tijden/ dagen voor jullie aan zal breken.

 

Hier alles oké,

Hele ochtend gewerkt, was net uit gedraaid, bed verschoond, en moet nog een vreselijke vracht boodschappen doen :(

Pfff, dat gesjouw op de fiets ook altijd.

Enfin, ben voorlopig nog wel even zoet.

 

Zie dat Lucide jarig is vandaag.

Gefeliciteerd kerel (als je tenminste nog mee leest)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuerlijk is drinken nep ontspanning en nep trost maar op korte termijn helpt het wel even ook is het nep hulp , ik zou je niet zo lang doorgegaan zijn en ik denk met mij veel anderen als het drinken alleen maar verschrijkelijk was .Er zaten zeker ook voordelen aan ofwel de naardeelen op lange termijn overwegen .Nu in meine heudige situatie moet ik natuurlijk ok oppassers dat ik het drinken niet mooier maak als het is , was .

 

Als ik deze tekst moet ontcijferen, heb je nu ook een behoorlijk stuk in de fiets. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb je reactie nog een keer gelezen er zitten heel veel fouten in mijn posting en volgens mij denk je dat ik gedronken heb .Mag je zeker denken maar je kunt het mij ook vragen .Ben geen Nederlandse en af en toe of vaker zitten er fouten in misschien als ik hier nog 2 of 3 jaar schrijf dat het beter wordt dat hoop ik dan .Ik kan je gerust stellen ik heb niet gedronken als dat wel zo zou zijn zou ik dit hier ook aangeven zou niet weten hoezo ik dit niet zou zeggen schrijven dan .Misschien kun je mij ja bijles in nederlands schrijven geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Asterix is ok kan mij ook voorstellen dat je dat dacht af en toe zijn de postings die ik schrijf ook erg fout .Ik kom oorspronkelijk uit Duitsland spreek ook Nederlands maar schrijven blijft moeilijk , aangezien ik ook niet zo een taal talent ben .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ietje, wat een herkenning toch weer!

Jaren geleden, toen ik nog iets deed met het fenomeen Moederdag, ging ik 's ochtends naar mijn moeder. Ze nam me apart en zei: "Zal je lief zijn voor je mannetje, ik ken je een beetje..."

's Middags gingen we naar schoonmoeder. Ze nam me apart en zei: "Zeg, je bent een harde, een stoere chick. Maar zal jij wel goed voor mijn zoon zorgen?"

Onderweg naar huis vroeg ik mijn man: "Al die moeders zijn maar met je begaan. Je bent geen weekdier, jij zorgt al jaren heel goed voor jezelf. Nu kom ik in je leven en moet IK dat opeens gaan doen? En wie zorgt er dan voor mij?"

 

ietje, ik vrees dat alleen jijzelf kunt aangeven wat jij nodig hebt. Maar daar is wel voor nodig dat jij dat van jezelf mág vragen. Zonder dat je innerlijke criticus besloten heeft daar iets van te vinden: slap, lui, slordig, alwéér moe, enz.

Hoe kleiner je mag zijn van jezelf, hoe lager de lat mag van jezelf, hoe haalbaar zullen je doelstellingen worden. Erken je onmogelijkheden nadat je eerlijk hebt gecheckt of er geen smoezen tussen zitten. Daarna hoef je niet meer te schipperen. Wat je niet kan, hoef je niet meer te bewijzen. Grenzen zijn niet van elastiek.

 

ietje, je hebt zulke mooie eigenschappen, als mensen je vragen waarom je niet van jezelf houdt, dan noem je een hele rij tekorten als zijnde jouw tekortkomingen. En een reeks omstandigheden die triggeren dat jij je waardeloos voelt.

Als je dat hele verhaal nou es weglaat en toegeeft dat je je innerlijke rust nog niet hebt gevonden? Dat het opgedane minderwaardigheidscomplex nog niet is aangepakt? Daar werd je niet mee geboren. Het is gaan groeien en je mag er nog es naar kijken, of niet. Ik gun je blij-zijn-met-jezelf, los van de omstandigheden.

alle liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf heel veel op. Trekmomenten wat doe ik op dat moment om het te negeren. Voor en nadelen lijst. Verandert steeds. Ik ben op zoek naar een reden. Misschien moet ik dat op den duur loslaten. Voor nu heb ik de behoefte om uit te zoeken of er een reden is voor mijn verslaving. De toekomst wat wil ik veranderen als ik thuis ben. Ik schrijf reacties en tips over die ik hier krijg. Niet alles wel wat voor mij belangrijk is om later terug te lezen. Gedachten emoties. Het is nu niet alleen stoppen. Ook onderzoeken wat anders kan wat anders moet. 

Beste Lars, er is altijd wel een reden te bedenken, om daar naar te zoeken heeft ECHT geen zin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen , vrijdag hier kompleet ingestort , trek het niet meer , ook nog depressief erbij .Zit nu in de keuken en hoop dat mijn kids niet in de gaten hebben dat ik wakker ben .Wil hier weg maar dat gaat niet .Ook nog schuldgevoel dat ik zo voel , ben nu nog een slechtere moeder als toen ik dronk , sorry voor zo wenig positievee .Het liefste zou ik nu 20 flessen wijn drinken , maar ja dat helpt ook niet .

Beste ronja, 20 flessen wijn, kan niemand leeg drinken haha, ik heb ook vaak depressies en somberheid gekend en eigenlijk helpt niks echt, ik beschouwde het maar als griep, rustig aan doen en afwachten, tot het over gaat, BETERSCHAP!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...