Spring naar bijdragen

vrijdag 29 januari

tomtom2

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 

Koffie en thee staan klaar, verwarming tandje hoger, dus lekker warm hier. 

post-1140-0-04457800-1387954739_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpg

Laat de dag maar beginnen. 

Fijn dat je redelijk hebt geslapen Lars. 

Duimen voor zoon dus Sowhat... 

En wat kan lekker slapen dan toch een rijkdom zijn he? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snel, goedemorgen wensen,

Ga zo naar werk, eerst tandenpoetsen en weg..

Leuke dag vandaag

Eerst werken tot 13.30, dan met dochter naar moeder in verzorgingshuis, dan lekker eten in een stadje waar ik vroeger naar school ging, en daarna, samen naar een verjaardag.

Ik vermaak me wel vandaag  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed Rapi, lekker genieten.. 

Bol,bakje extra sterke koffie voor jou post-1140-0-62145700-1386047491_thumb.jpg en een zonnetje :sun:

Luitjes, ik moet er vandoor. 
Koffie en thee staan in de warmhoudkannen op het aanrecht. 
post-1140-0-51888300-1391668807_thumb.jpgpost-1140-0-43934800-1391668614_thumb.jpg
post-1140-0-84218000-1388215736_thumb.jpg

Maak er een mooie dag van.... 
Dag dag. 
                           post-1140-0-73238500-1387267004_thumb.png

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat de rokers dat zelf maar doen Leila. Ben echt niet te beroerd om wat te doen. Maar er zijn grenzen. 

Dat begrijp ik niet.

​Wat is daar zo erg aan?

​Ik ben 'ik weet al niet meer hoe lang geleden' gestopt met roken en zie daar het probleem niet van in.

​Iemands overgeefsel opruimen...dat zou ik een pak erger vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees het graag later, moet er weer vandoor. Vrije dag die niet genoeg uren telt :)

Btw..soms denk ik dat ik mijn verstand verlies. Ik hoorde net iets niezen aan de deur maar het kan de kat niet zijn want die ligt momenteel in de zetel.
​Spookie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars wat goed dat je blijft .Zijn er ook mensen die geen koffie drinken en hebben die geen koffie corvee ?? Een groep heeft toch ook iets met het gewone leven te maken zelfs den k ik waar maak je je druk om ?? Ik zou het wel doen je leeft toch in een groep waar iedereen zijn steentje moet bij dragen of je nu rookt of niet maar goed meningen verschillen natuerlijk .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk heb ik niks tegen rook maar je hebt gewoon recht om te wonen en werken op een plek zonder rook. Volgens de arbo wet een rookvrije werkplek. En ik denk dat het goed is als je stopt met drinken je keuzes en afwegingen leert maken. Een van de dingen die ik moest leren zonder drank is bijvoorbeeld op het werk zeggen dat ik iets niet leuk vond of niet mee eens was. Toen ik nog dronk had ik alles gedaan en thuis een biertje genomen waarna het me niet meer boeit. Mezelf belangrijk vinden, grenzen stellen en dit netjes en niet overtrokken communiceren moest ik leren merkte ik. Ik maakte nooit ergens een punt van, helemaal nooit als ik dronk. Toen ik net niet meer dronk kon ik het niet zo goed zeggen dingen die ik niet wilde met behoud van rust balans en proporties.

Maar ik heb het dan over rustig overleggen en met een voorstel komen van mag ik ruilen en extra koffie corvee doen. Zeggen ik weiger groepswerk te doen vind ik niet zo passend in de opname setting. Dan geef je de indruk dat je je snor drukt bij klussen. Wie deed nu bijvoorbeeld het rookhok opruimen omdat je het niet deed?

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

DAGPACT

Albert

leila

Wijfie

Nadia

Slapen...pakte ik eerst vooral wat op de bank, een paar uurtjes in bed en was ik elke dag om 6 uur eruit, nu slaap ik zo rond de 8 uur met uitschieters naar 10. Ik ga op een normale tijd erin, lig níet meer te wachten tot ik in slaap val en hoef lang zo veel níet meer te piekeren. Een grote verbetering!

Heb een fijne dag, allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren heeft mijn jongste een heel heftige woedeuitbarsting gehad en deuren en kast kapot ik voelde het eerste keer angst .Kan hem niet meer vastpakken liet hem maar zijn gang gaan .Ben zelfs maar een uur in de tuim gaan zitten .Zijn begleidster kwam wel en die is wel goed heb al genoeg hulpverleners gehad die afhakten .Nu een niewe afspraak bij de psychiater en kijken of er toch nog iets mogelijk is met medicatie of toch naar een groep .Puhh Puhhh , maar ik drink niet .Normal was de wijn avonds mijn ontspanning en troost nu moet er echt wat gebeuren maar ben ook blij dat ik het toch zo lang heb volgehoudenen en hij niet al met 5 naar een groep is .Van dag doe ik eens lekker niks gaar zo nog eens met een boek naar bed .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook geen moeite met rokers. Ik heb wel moeite ermee dat ik in een klein hok moet wat blauw staat van de rook. Ik zet daar geen stap in. Ben ik heel simpel in. Sfeer hier is gespannen. Gelukkig gaan we zo met elkaar ontspanningsoefeningen doen. ;) Hannah ik vind dat wel een hele groffe opmerking van je broer. 

Je kan toch voorstellen dat er niet gerookt wordt terwijl je het daar proper maakt?

​Ik veronderstel dat bij elk van ons wel eens iemand de rotzooi heeft moeten oprapen die wij achterlieten. Keer op keer..

​Goed dat je je grenzen bewaakt, daar niet van.

​Anderzijds, ik doe elke dag wel iets dat ik niet wil doen. C'est la vie

bewerkt door Truus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij erg veel pijn heeft gedaan deze week is dat ik mijn broer vertelde

hoeveel moeite ik heb om er naar toe te gaan.

ja zei hij, jammer dat de gaskamers er niet meer zijn hé uit de 2de wereldoorlog!

Ik doe mijn best maar niemand lijkt het te zien.

Jouw broer heeft maar weinig empathie!

Wat een kotsmisselijke uitspraak is dat!

Bah!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jammer Hannah dat je er zo veel moeite mee hebt .Mijn partner is 12 jaar terug overleden en ik verzorg zijn dementerende moeder mee , gaar er 3 tot 4 keer per week naar toe .Maar het is wel een heel lief mens een heel dankbaar daarom is het voor mij niet zo moeilijk .Zelfs kan ik van haar nog altijd iets leren op de manier hoe zij naar het leven kijkt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dementen lief en als ik iemand met dementie mag verzorgen denk ik altijd leuk en doe extra rustig en ontspannen. Maar het is mijn moeder niet, ik zie een dement persoon met de kwaliteiten die die persoon nu heeft en kan geen vergelijking maken met degene wie diegene was ooit. En ik ben de zorg en niet de zoon of dochter, ook daar zit een verschil in.

Maar los van alles gasmakers en WO2, wat zou ik tot 10 moeten tellen om niet heel kwaad te worden. Zou het niet bagataliseren tot een vreemd soort humor. Zou heel serieus aangeven hoeveel pijn je broer je daarmee doet Hannah.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...