Spring naar bijdragen

Stoppen


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Welkom hier Lars! Maakte voor mij alle verschil, soortgenoten die wisten waar ik het over had. Durf te stellen dat het mij droog houdt, alleen is zo moeilijk maar samen gaat het een stuk beter.

En je zult het vast al gehoord hebben: just for today. Alleen over vandaag nadenken, morgen bestaat nog niet, gisteren is geweest. Vandaag NIET, daar heb ik me zo vaak aan vast geklampt, en wat was ik elke keer weer blij de volgende ochtend dat ik nuchter en fris opstond (en stiekem rijgen de dagen zich aaneen en wordt het steeds soepeler)

Heel veel succes  :rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Lars... je leest als een trein. Kort en krachtige boodschappen.

 

Ik zag een vraag van happydays: "weet je ook waarom je dronk?"

(op den duur een relevante)

 

Ik ben 62 en wist al heel lang dat ik vrij veel en zeer regelmatig dronk. Met 44 getrouwd met iemand die er ook pap van lustte... :(

Toen al ging ik me gaandeweg verdiepen in effecten van alcohol. Zei dan ook vaak tegen mijn (nu ex) man dat we er iets mee zouden moeten. :(

Inmiddels 6 jr gescheiden en na de scheiding in een hectische fase heb ik hier de online behandeling gedaan. Mijn ex staat sindsdien gortjedroog met hulp van gesprekken en medicatie (trekremmers). Vrij moeiteloos bijna... (nou... ;)...)

Zelf ben ik toen een matigende fase ingegaan en hier op dit forum terechtgekomen. Echter ging het het laatste jaar met mij helemaal mis: werkeloos, depressed en toch weer meer gaan drinken... dagen in bed; geen zin meer om te functioneren... ik ging echt de schade opmerken die - zoals ik het noem - "het lange tijd geregeld veel drinken" me opleverde (sorry, opleveren is een te positief woord, zo bedoel ik het natuurlijk niet).

 

Nu ben ik sinds 24 november hier weer terug. Niet werkelijk trots en toch ook een beetje Wel, omdat ik weliswaar niet geheel droog sta, maar toch al behoorlijk goed mijn patroon heb doorbroken. Nog mooier is het positieve gevoel wat ik gaandeweg terug kreeg. Verraderlijk ook wel... maar er is best wel wat veranderd in de 7 weken dat ik nu bezig ben; meer dan ooit eerder!!

 

Dat betekent o.a. dat ik weer zin kreeg om te functioneren, hulp durfde te vragen en kreeg en sindsdien ook weer mooie mensen op mijn weg, met mooie ideeen en waarvan ik weet dat die me vooruit zullen helpen. Ik ben zelf hulpverlener, deed opleidingen, allerlei downperiodes toch weer overwonnen, zelfinzicht opgedaan.....

Weet je: er zitten ZOVEEL kanten aan!

 

En hoe je dit ook doorkomt: vertrouw erop dat het je veel zal opleveren! In de lengte of de breedte.. :)

 

wens je er heel veel sterkte bij.

 

p.s. was het paniek van waaruit je vandaag ging drinken?

Ook dat leer je hanteren! Tuuuuurlijk!!!!  :musicnote: :musicnote: :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou maar even van dag tot dag leven. Op dit moment telt alleen de eerste niet nemen. Vandaag is dat niet gelukt. Morgen beter.

Verjaardagen kunnen worden afgezegd, darten kan ook op spa. En wat je vrouw betreft: die krijgt straks een Lars 2.0 ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lars, die dingen had ik ook, kan zeggen had! terwijl ik nog maar net gestopt ben. zo snel gaat dat. juist dat soort zaken kun je je tegen wapenen, daar zijn allerlei tips voor en het went heel snel. juist de alledaagse trekmomenten zijn moeilijker, die er zo dagelijks ingesleten zijn, daar heb ik mij dan ook op gefocust of beter focus ik mij nu op.

 

verder vind ik je heel moedig, je hebt het zwaar en dat is nu eenmaal zo. toch ga je door, ondanks je misser vanmiddag, je had ook door kunnen zuipen, heb je niet gedaan, chapeau!

 

morgen weer een dag, en dan weer 1 en weer 1..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je had het inderdaad over dat je overdag niet dronk met een beetje trots, daar was ik wel verbaasd over, als je niet zou werken zou je dan ook niet drinken vroeg ik me af.

nee dus, je zou wel drinken  gezien je laatste bericht. das heftig hoor voor en in de pauze, wat heb jij het moeilijk gehad.

 

het is nu even heel heftig, maar wat fijn als je die onrust niet meer hebt als je om 7.00 op staat.

meld je je aan voor de dagpact? dat gaat alleen over vandaag.

want vandaag is weer een dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt heeft gisteren ook een leuk filmpje geplaatst

ik weet zo gauw niet waar, maar het is de moeite om

af te luisteren hoor.

En als je blijft vechten met jezelf Lars en echt niet wilt drinken

vraag je huisarts of de verslavingsarts dan Refusal. Dan kun je echt

niet meer drinken en er is hier een apart draadje voor bij thema's.

Je moet wel zelf de motivatie houden het te slikken en dat zou een

leuk project zijn om in het bijzijn van je vrouw te doen (in het kader van

samen staan we sterker). Ik weet nog toen ik zelf dronk dat ik me ook zo aan partner ergerde

maar nu ik al jaren niet drink heb ik met terugwerkende kracht daar hele andere gedachten over.

Ik moest schuld buiten me leggen, dus elke aanleiding was goed genoeg om te drinken.

En nu is geen enkele reden een excuus meer om te drinken. Dus het was mijn eigen mindset destijds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes vanmiddag Lars.

Ik lees dat je heel graag wilt stoppen ook al is het verdomd moeilijk nu.

Goed dat je aan de bel trekt hij huisarts

Net was Sowhat zegt...librium vragen want een trekremmertje daar red je het nu niet mee.

Misschien dat je je ook wel groter voordeed dan dat je eigenlijk bent op dit moment bij gesprek huisarts.

Een flinke dosis wil en librium kan hethoudbaarder maken.

Toen ik stopte heb ik ook librium gehad...ik moest 3 weken wachten op plekkie verslavingszorg.

En daar kon ik niet op wachten...moest als minute van Drank af..omdat ik zover was om te stoppen.

Daarna heb ik verslavingszorg dubbel en dwars nog nodig gehad ook al was ik al afgekickt.

Ik voel je strijd nu....

Maar het is de moeite waard

Kop op

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lars

Heel herkenbaar jou verhaal

Ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen,maar echt na 2,3 dagen voel je je al een heel stuk beter dan is de kop eraf.

Voel je je nog niet lekker en nerveus en dat soort dingen,maar dan ga je elke dag beter voelen.

Ik vind het ook vaak ontzettend moeilijk om te stoppen de eerste dagen zijn een hel,maar dat overleef je wel.

Daarna niet weer terug vallen al is ook een hele lastige

Probeer het

Je kunt het!!

Dit is ook mijn tweede dag"weer" en zit nu verder af te kicken op mijn werk

Ook een soort van afleiding.

Vraag anders inderdaad iets aan de ha tegen de afkick ipv zuchtremmers

Het ga je goed !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren ging het helemaal mis, klopt. maar nu niet in de slachtofferrol gaan stappen! Neem het heft in handen, jij gaat nu stoppen, en nu komt dat op de eerste plaats. kom op voor jezelf, jij gaat gewoon niet naar de verjaardag, jij gaat naar de meeting, jij maakt een plan, die treinen dat is echt super! verdiep je daarin, met die fles water of kijk in de winkel wat jij lekker vindt. ikzelf groot koel glas met veel ijsklontjes, citroentje, cola of icethee, jammie! en neem er wat lekkers bij.

 

jij neemt nu vandaag de eerste niet en helaas pindakaas voor je vrouw, maar dat gaat wel gebeuren.

kom op man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet alles ook maar eens gaan opschrijven. Ben maar aan het zoeken en zoeken. Zie van alles over bijeenkomsten. Blijkt dat er vanavond gewoon in mijn woonplaats een AA bijeenkomst is. Kan ik op de fiets heen. Probleem weer opgelost. Helaas voel ik me nog geen steek beter. Alleen maar minder. Heb het gevoel of ik een zware kater heb. Ga me klaar maken zo naar de huisarts toe.

wellicht handig om vantevoren even te bellen: je hoeft niets uit te leggen maar gewoon zeggen dat je als nieuwkomer vanavond wilt komen. Iedereen is ooit eens voor de eerste keer geweest. Vergeet die verjaardag, als je je niet goed voelt is gewoon even zeggen dat je ziek bent en naar bed gaan altijd een optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het slim om verschillende groepen te bezoeken?

Ja.

Niet elke groep is hetzelfde. Hoe meer groepen je bezoekt, hoe groter de kans dat je een groep treft waar je je thuis voelt.

Zelf ging ik de eerste jaren naar zeven verschillende groepen per week, elke dag een andere.

En tussendoor ook af en toe een groep die (veel) verder weg was.

In meerdere groepen kwam ik mensen tegen die ook andere groepen bezochten.

Het netwerk van herstellende verslaafden werd er groter en groter door.

Ook m'n inzicht in m'n ziekte verslaving werd door de verschillende groepen verrijkt.

Zo ben ik geen slaaf geworden van de "normen en waarden" van één groep, maar een "vrije" herstellende verslaafde

die zich in bijna elke groep wel thuis kan voelen.

En dan ook dit forum er nog bij. Hoe meer invalshoeken ik van anderen meekrijg, hoe ruimer mijn geest wordt.

 

Je vrouw beseft het misschien nog niet helemaal, maar zij is ook ziek. Verslaving is een gezinsziekte.

Vaak wringen partners zich in allerlei bochten om de verslaving van hun partner aan de ene kant in stand te houden door

verantwoordelijkheden van de verslaafde over te nemen (smoezen verzinnen om gedrag of afwezigheid van partner te camoufleren),

aan de andere kant te ontkennen door de verslaafde als vervelend aanhangsel te zien die de normale gezinssituatie ondermijnd 

door onverantwoordelijk gedrag.

Het is mooi als een partner tegelijk met de verslaafde "in herstel" gaat door met hulp (van bijv. ook een zelfhulpgroep of (gezins)therapie)

de eigen rol en verantwoordelijkheden in het disfunctionele gezin onder ogen kan gaan zien.

Veel partners zien jammer genoeg het hele verslavingsprobleem als alleen een probleem van de verslaafde. 

De enige oplossing van het hele probleem zou enkel maar stoppen met gebruiken zijn.

Stoppen met gebruiken is echter slechts een eerste klein stapje op een lange weg van (gezamenlijk) herstel.

Gebruiken (drinken) is slechts een symptoom van de ziekte verslaving.

Met symptoombestrijding alleen zijn we er niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars 1 dag verder kijk eens wat er voor

Openingen zijn gekomen door jou.

Maandag afspraak bij verslavingszorg

Vrouw trots op je.

Ze gaat zelfs mee met je naar winkel.

3 groepen kan je bezoeken.

Het komt niet allemaal aanwaaien..dat komt door jou..jij maar dit gebeuren.

En ach spreekuur dokter loopt wel eens vaker uit voor belangrijke zaken.

Goed bezig jij :)

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je bij de Jellinek terecht komt Lars

die geeft ook partnerrelatietherapie bij verslaving.

En als je ergens anders terecht komt is die mogelijkheid er misschien ook.

Er is flink wat scheefgegroeid in een relatie, waarin 1 verslaafd is.

Bij beiden is roofbouw gepleegd en vaak is de hele relatie verstoord en

uitgeput. Ook herstel zal dat evenwicht weert veranderen en dan is het oh zo belangrijk

dat de partner mee verandert en de relatie weer kans van slagen krijgt.

Mooi hoe het nu gaat met jullie. Het kan dus wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...