rosa45 Geplaatst 16 februari 2016 Rapport Geplaatst 16 februari 2016 Is zo herkenbaar Lars, ik stotter ook. Ik weet precies hoe mensen over stotteraars denken. Ik word regelmatig als achterlijk gezien. (Hoe bedoel je vooroordeel?;-)) Terwijl ik dat toch echt niet ben. Vind ik zelf dan:-) Mensen vinden het ook ongemakkelijk om met mij te praten. Maar ik stotter nooit tegen mijn kinderen, ook niet tegen mijn kat:-) Heb ook veel therapie gevolgd, wat mij wel geholpen heeft is het boek van Oscar Hausdörfer, ken je dat? Hij gaat er vanuit dat een stotteraar geen spraakgebrek heeft, je kúnt wel vloeiend spreken. Momenteel stotter ik wat minder. Is echt een vicieuze cirkel, herken je misschien ook wel. Ben ook blij met de uitvinding van email, maakt de communicatie een stuk makkelijker. Mensen zijn dan verbaasd dat ik meer dan 3 woorden kan schrijven terwijl dat met het spreken in "real life" vaak niet lukt.
rosa45 Geplaatst 16 februari 2016 Rapport Geplaatst 16 februari 2016 Lijkt me gezellig☺ Wel frustrerend, spreek je eindelijk een keer vloeiend, gaan je kinderen er vandoor. Monster reageerde hierop 1
rosa45 Geplaatst 16 februari 2016 Rapport Geplaatst 16 februari 2016 Je hebt wel gelijk vwb het gemak van de digitale snelweg. Maar ik ben er heel blij mee. Om maar een voorbeeldje te noemen, voorheen hing ik uren aan de telefoon met mijn zusje, was dan vaak eenrichtingsverkeer, zij kon haar ei kwijt, ik niet. Via de mail is het gelijkwaardiger. Voor mij voegt het echt iets toe. Maar, ken je Hausdörfer?
huttula Geplaatst 17 februari 2016 Rapport Geplaatst 17 februari 2016 Toch wel wat bereikt in 4 weken.... Toch wel wat Dit zijn wel de belangrijkste stappen voor je vervolg. En jij hebt het gedaan. Je bent sterker als je denkt
smart Geplaatst 17 februari 2016 Rapport Geplaatst 17 februari 2016 Die 4 weken lijken me een fantastische bodem voor die mooie boom die verder gaat groeien! Ik hoop voor je dat je je ongerustheid kunt zien als een reflex. Soort van automatische gedachte die opplopt. Gelukkig ben jij meer dan "al die ongewenste gedachten" !! (de hele dag door ploppen gedachten op, zomaar... vol aannames... op dit moment lees ik er een goed boek over, erg verhelderend)
smart Geplaatst 17 februari 2016 Rapport Geplaatst 17 februari 2016 Ja vraag maar hulp daar Lars! Geen domme kalkoen-dingen doen! :excl:
Kohtje Geplaatst 17 februari 2016 Rapport Geplaatst 17 februari 2016 Voeg aan Hungry, Angry, Lonely en Tired ook maar (de engelse vertaling van) Opstandigheid toe. Opstandigheid kan veel bederven. Meya reageerde hierop 1
rapilos Geplaatst 17 februari 2016 Rapport Geplaatst 17 februari 2016 Lulletje rozenwater gaat zo met verpleging naar de winkel. Jeetje Lars, Dat is toch juist harstikke goed man !!
Skip Geplaatst 17 februari 2016 Rapport Geplaatst 17 februari 2016 Lars dit is weer zo'n verandering waar je hakken van in t zand gaan. Lees je draad eens van de eerste dag van je opname en je stemming op je laatste dag op de vorige afdeling Levensgroot verschil ! En wat mooi dat je groeit En dit voelt misschien even als een degradatie maar ik weet zeker dat je daar over een paar dagen weer anders naar kijkt Wees maar trots op jezelf. Hoe het met je gaat en welke grote stappen je hebt gemaakt Kijk eens terug waar je vandaan komt !!!! Man man je gaat goed echt !!! Kop omhoog en doorgaan ❤️❤️
lady jane Geplaatst 17 februari 2016 Rapport Geplaatst 17 februari 2016 Zo Lars, dit was even een voorbeeld van hoe je getest kunt worden, op de proef gesteld door je stemmetjes en volwassen kunt omgaan daarmee. Weer een stap verder! Ik zie het trouwens niet als een degradatie maar als jou tegen jezelf beschermen en het is nodig gebleken, dus luister ook eens naar de stemmetjes die je het goed laten doen!
huttula Geplaatst 17 februari 2016 Rapport Geplaatst 17 februari 2016 Lulletje rozewater...je gaat goed man Je doet mij glimlachen als ik je lees Ik herken de strijd met jezelf
lady jane Geplaatst 17 februari 2016 Rapport Geplaatst 17 februari 2016 Ik wens je veel goeie nachten toe Lars het gaat hard werken worden de komende weken. Houd vol Lars, je investeert in je toekomst; wat je tegen Darlene zegt: je hebt nog een heel leven voor je, ook jij♥
Jannigje Geplaatst 17 februari 2016 Rapport Geplaatst 17 februari 2016 Lars, ik sluit mij van harte aan bij wat de dames voor mij vanavond hebben geschreven. Ik wens je heel veel sterkte!!!
Tine Geplaatst 17 februari 2016 Rapport Geplaatst 17 februari 2016 Hoi Lars, wat ga je goed!!! Zooooo knap!!!!!! Deze krijg je van mij: X
smart Geplaatst 18 februari 2016 Rapport Geplaatst 18 februari 2016 Hee Lars, maak er iets moois van! Heel veel succes!
lady jane Geplaatst 18 februari 2016 Rapport Geplaatst 18 februari 2016 sterkte Lars, misschien snap je het over een poosje wel? Of blijkt dat je er niet hoort. Maar voor beide opties zal de tijd het leren. Kijk maar of je open kunt blijven staan, het gaat uiteindelijk om jou en wat jij daar leert.
huttula Geplaatst 18 februari 2016 Rapport Geplaatst 18 februari 2016 Toen ik stopte had ik het gevoel dat ik een vreemde was. Ik hoorde niet tussen de gebruikers..maar voelde me zekers ook niet tussen thuis tussen de stoppers. Dit gevoel heb ik nog regelmatig als ik ergens ben. Ik hoor hier niet. Toch kan ik niet alles ontlopen omdat ik denk of voel dat ik hier niet hoor. Tegenwoordig doe ik maar mee ...ook waar ik ff niet op de plaats ben..gaat voorbij. Ervaring opdoen lukt mij niet in het veilige haventje Ik ben niet zoals zij Nee ik ben uniek Ook jij bent uniek. Straks ben jij de regisseur weer van jou leven en maak je weer je eigen hoofdstukken. Misschien zegt iedereen dit wel over zichzelf Maar ja het gaat om jou..jou behandeling. Skip en smart reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 19 februari 2016 Rapport Geplaatst 19 februari 2016 geef het een kans Lars hoe erg ook buiten je om en om je heen het gaat om jou. Vraag extra gesprekken aan met de begeleiders leg je angsten voor maar geef niet op geef jezelf niet op.
lady jane Geplaatst 19 februari 2016 Rapport Geplaatst 19 februari 2016 en zo moeten zij van hun kant de kans krijgen om jou te observeren, ook in hoe je met butsituaties omgaat hoe je onder stress reageert, hoe bij mensen die niet gemiddeld/doorsnee zijn enz enz. Nou daar is volop gelegenheid voor he, mits er genoeg mensen zijn☺ Ik ken het nog van toen mijn zoon opgenomen was ik was er overstuur van soms, en dan kwam ik alleen op bezoek. Hijzelf had het er ook moeilijk mee maar kon afsplitsen. En mocht later meer tijd op zijn kamer doorbrengen, en kreeg een begeleider die vaak met hem ging wandelen, en onderweg praatten ze. Daar heeft mijn zoon echt leren praten. Jaren later zei hij dat die fase een van de belangrijkste in zijn leven is geweest. Skip reageerde hierop 1
Tine Geplaatst 19 februari 2016 Rapport Geplaatst 19 februari 2016 Knap van jou!! En nee, je gaat echt niet met kopjes koffie aan de wandel!
Tine Geplaatst 19 februari 2016 Rapport Geplaatst 19 februari 2016 Kijk uit Lars!!! Hoop echt dat t je lukt om niet te drinken!!!
huttula Geplaatst 19 februari 2016 Rapport Geplaatst 19 februari 2016 (bewerkt) Lars..zorg je goed voor jezelf Je bent het waard 19 februari 2016 bewerkt door huttula
huttula Geplaatst 20 februari 2016 Rapport Geplaatst 20 februari 2016 (bewerkt) Alles maar over me heen laten komen. De roes wilt voelen om niet te voelen En daar heb je ze... Niet willen voelen en niet kunnen uiten Wat daar gebeurd gebeurd ook in dagelijks leven. En daar ontkom je niet aan. Opsluiten is het niet. Je kan de niet meer vluchten zodat je kan leren hoe hiermee om tegaan. Door te voelen kan ik nu leven zonder drank Door mij te uiten hoef ik niet alles over me heen te laten gaan en kan ik leven zonder drank. Door voormezelf op de komen kan ik leven zonder drank. De weg ernaar toe was niet makkelijk maar ik kan weer leven zonder drank Mijn leven is weer waardevol zonder drank. Ik ben niet te enige ..ik dacht dat ik de enigste was die zo dronk Door mij te uiten kom ik er achter dat er meer is. 20 februari 2016 bewerkt door huttula
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden