Spring naar bijdragen

Stoppen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

:heart: lieve Lars, je doet het zelf. Niet alleen. Blijf delen. Je doet het goed.  Ik sta achter je en ik ben niet de enige hier.

Er komt misschien wel iets heel moois. 

bewerkt door Lika
Geplaatst

Lars, fijn te lezen dat je met je ex vrouw weer zo mooi menselijk contact krijgt. De nieuwe woning zal als een verbetering aanvoelen, wed ik. Maar geef het de tijd om er aan te wennen. Een fijne toekomst.

Geplaatst

Het gaat boven verwachting goed. Er zijn dingen om naar uit te kijken. Kleinzoon en jongste dochter die met 2 maand weer thuis komt. Puntje voor mij blijft hulp accepteren en toestaan maar daar kan ik mee oefenen 

Geplaatst

Vanmiddag kennis gemaakt op dagbesteding morgen meteen heen. Ik ga eerst halve dagen heen. Ook start ik met ergo therapie op kort termijn en ga ik weer naar een psycholoog. Net gesprekje met mijn pber gehad die ik hier krijg. Voelt wel goed. Na een paar dagen zien ze hier al meer dan ooit in Eindhoven. Kan het niet goed verwoorden ze laten je niet worstelen maar helpen je 

Geplaatst

Misschien is het hier ook makkelijker ik ben hier 1 van... niet meer de enigste met mijn problematiek. Het lichamelijke dan en hulp nodig zijn en dat was daar wel zo. Daar schaamde ik mij enorm en die schaamte valt nu wat weg. Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel 

Geplaatst

Gisteravond had ik het even moeilijk. Stom om te schrijven maar was verdrietig. Misschien een reactie op dat het spannend is geweest de laatste weken. Ook de ontlading misschien. Het hier mogen en kunnen en misschien ook durven te zijn wie ik ben. Je kunt dat niet aan een ander uitleggen. Dingen die je altijd automatisch doet kosten nu zoveel moeite. Waar je niet over nadenkt normaal. Je gaat je wassen en je kleed je aan. Ik kan dat niet meer. Zelfstandig douchen kan ik niet meer. Niet omdat ik wat aan mijn handen mankeer. Maar omdat ik op dat moment niet weet wat ik moet doen. Ik was ook in Eindhoven zo ver dat ze me al hielpen bij het douchen. Vreselijk vond ik dat de eerste keren. Het is niet zo dat mij douchen meer aanwezig zijn en mij helpen met de juiste volgorde. Vertellen dat ik mijn haren nog moet wassen. Nu hebben ze mij gistermorgen hier ook geholpen met wassen en aankleden. Het gaat allemaal wat respectvoller dan in Eindhoven. Het is hier gewoon. Toch is het voor mij niet te bevatten waarom dit zo is. Waarom ik de ene dag zo mijn veters kan strikken zonder nadenken en de andere dag bij god niet weet hoe het moet. Dat ik mijn hoofd heel goed weet hoe iets moet maar dat mijn lichaam dan weigert om de dingen te doen zoals het in mijn hoofd is. Het zit er wel in mijn hoofd ik weet het wel hoe het moet en dat is zo lastig 

Geplaatst

waarschijnlijk een stuk rouw Lars? Wat ooit was en misschien niet meer vanzelfsprekend wordt.
en tegelijk voelt het alsof je lichaam het nog wel weet, soms het denken dat verstoort. Misschien
is niet alles blijvend verstoord, de tijd zal leren wat met respectvolle hulp, nog mogelijk blijkt.

:heart:

Geplaatst

Vanmiddag heel lang gepraat met moeder overste (lief bedoeld) Over verleden over toekomst. Over accepteren en ja ook soort rouw zoals jij zegt @lady jane Er is veel gebeurd de afgelopen 2 jaar. Ik zit op mijn plek hier. Er is hulp en als het uitgebreid moet worden later kan dat. Ik heb in al die tijd niet zo fijn gesprek gehad als vanmiddag. Was niet makkelijk maar heb me wel durven laten zien ook mijn emoties. Nu een beetje mwah stemming. Dingen dreunen wat na in mijn hoofd. Besloten om vanavond nog niet naar de aa te gaan. Niet nu alles meteen willen en moeten van mezelf 

Geplaatst

Verstandig...rust...laten bezinken...

Klinkt wel goed Lars, fijn dat je bij 'moeder overste' goed hebt kunnen praten. Hoe waardevol.

En ik ben echt blij voor je dat je nu al voelt dat je op de goeie plek zit. 

Geplaatst
Op 11-1-2016 om 21:05 zei Skip:

Ooh wat goed Lars ! Meteen aktie !

Zelf was ik zo eigenwijs dat ik dacht het wel zelf te kunnen en deed daar toch een aantal jaren over.

Succes morgen ! De huisarts heeft wel meer van zulke klanten gehad.

Fijn dat je vrouw meegaat

Zijn de berichten echt uit 2016? Dan ga ik me ergens anders aanmelden ... de nood is hoog om zomaar te zeggen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...