huttula Geplaatst 4 maart 2016 Rapport Geplaatst 4 maart 2016 Best bewuste keuzes maak je nu. Het is nu niet impulsief Hoop dat je een fijn weekend hebt en kunt ontladen en weer opladen.
lady jane Geplaatst 4 maart 2016 Rapport Geplaatst 4 maart 2016 Zware dag dus voor je geweest Lars kom je straks ook the voice kids meekijken? of een spannende film, leidt ook lekker af
huttula Geplaatst 4 maart 2016 Rapport Geplaatst 4 maart 2016 (bewerkt) Je hebt besloten...best wijs besluit En dat in paniek en een moeilijke situatie. Best sterk 4 maart 2016 bewerkt door huttula lady jane reageerde hierop 1
smart Geplaatst 4 maart 2016 Rapport Geplaatst 4 maart 2016 Schaamte zal wel een functie hebben maar maakt het niet makkelijker. Kalm aan maar...
lady jane Geplaatst 4 maart 2016 Rapport Geplaatst 4 maart 2016 blijf dus maar zuinig op jezelf er is er maar één van jou Tine reageerde hierop 1
huttula Geplaatst 4 maart 2016 Rapport Geplaatst 4 maart 2016 Wat denk je als je toch gegaan was...was dat je last? En die is weggevallen. Wel een keuze die jij hebt gemaakt. Jij bent hard aan het werk..echt
vino Geplaatst 4 maart 2016 Rapport Geplaatst 4 maart 2016 Lars, ik schrijf niet zo veel, maar wil tegen je zeggen dat ik je een topper vind! Hou vol. Ik wens het zo voor je. En je bent het waard, echt waar. Tine reageerde hierop 1
Skip Geplaatst 4 maart 2016 Rapport Geplaatst 4 maart 2016 Ik ben er gewoon blij huttula reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 5 maart 2016 Rapport Geplaatst 5 maart 2016 Wow, heel verstandig dat je bent gebleven Lars.
lady jane Geplaatst 5 maart 2016 Rapport Geplaatst 5 maart 2016 Ik weet niet of ik het gevoel zou noemen Lars ik denk eerder aan het woord verslaving. Gelukkig dat je gebleven bent, de volgende aanval kun je dus ook pareren. En die worden minder en na verloop van tijd ben je in staat naar je echte gevoel/intuitie te luisteren. Hopelijk vandaag wat minder heftig daar!
lady jane Geplaatst 5 maart 2016 Rapport Geplaatst 5 maart 2016 Ik weet het ook niet zeker wat jou betreft Lars. Maar ik zou de kwaadheid, het verdriet onder gevoel plaatsen, een ander noemt dat dan weer emoties. Dus gebruik maar gewoon je eigen woorden, die passen jou. Maar je verslaving is wel iets om alert op te blijven, hoe die ook heet☺
lady jane Geplaatst 5 maart 2016 Rapport Geplaatst 5 maart 2016 Ik blijf hier zelf ook mee worstelen Lars, woorden zijn mooi soms maar dekken lang niet de lading vaak. Als ik lekker in mijn vel zit, en de zon schijnt, krijg ik een blij gevoel. Is dat niet zo, dan geeft diezelfde zon mij een slachtoffergevoel, want ik kan er misschien niet van genieten door omstandigheden. Dan ga ik soms toegeven aan een vreetbui en word ik nog slachtoffer ook van mijn kompensatie-eten. Ik vul een gat wat even niet te vullen is. Oud gedrag is dan een ander daar de schuld van geven. Maar ik kan ook zelf, ondanks de misere, een knop omkrijgen, toch de fiets pakken en de zon zijn werk laten doen. Dus wat ik aan gedrag vertoon bepaalt dan hoe ik me voel. En dan veranderen de emoties ook al snel weer. Het zijn soms moment-opnamen die elkaar ook afwisselen. Nou, dit is wat ingewikkeld, en de zon schijnt nu echt inmiddels, dus ik ga naar de markt, lekker vers brood kopen voor straks. En ik hoop dat jij vandaag een mooie wandeling gaat maken! Jannigje en Tine reageerden hierop 2
Vol Geplaatst 5 maart 2016 Rapport Geplaatst 5 maart 2016 (bewerkt) Goedemorgen Lars! 5 maart 2016 bewerkt door Vol
huttula Geplaatst 5 maart 2016 Rapport Geplaatst 5 maart 2016 (bewerkt) Ik zie het zo Je lichaam raakte in paniek omdat je niet luisterde naar je ware gevoel. Je ware gevoel zei blijven. Je ware gevoel heeft nu gewonnen..je bent gebleven. Je ware gevoel weet precies wat goed voor jou is. Je ware gevoel zou ook nooit zeggen dat je alcohol moet drinken. Luister naar je ware gevoel..het word aleen maar sterker. 5 maart 2016 bewerkt door huttula rapilos en Vol reageerden hierop 2
huttula Geplaatst 5 maart 2016 Rapport Geplaatst 5 maart 2016 Oh en Lars Je ware gevoel is vaak niet de makkelijkste weg die je graag zou willen horen. Je ware gevoel is de moeite waard❤ Tine reageerde hierop 1
Vol Geplaatst 5 maart 2016 Rapport Geplaatst 5 maart 2016 Helder beschreven Hut! Nog wat, onthou dat gevoel van 'last van mijn schouders' goed. Dat gevoel van opluchting probeer ik mezelf in momenten van twijfel goed voor de geest te halen "niet toegeven, straks voel ik me er hartstikke goed bij" huttula reageerde hierop 1
huttula Geplaatst 5 maart 2016 Rapport Geplaatst 5 maart 2016 (bewerkt) En zo leer je jezelf kennen..en omgaan met jezelf Jarenlang drank heeft veel onderdrukt..daarom drinken we en hadden we meer nodig. We kenden geen andere weg als drinken. Nu ga je de andere weg ontdekken. Nooit te oud om jezelf en je ware gevoel te ontdekken. Succes vandaag 5 maart 2016 bewerkt door huttula Tine reageerde hierop 1
mikki Geplaatst 5 maart 2016 Rapport Geplaatst 5 maart 2016 Mooi om te lezen dat je dit proces aangaat en niet buigt voor de alcohol. Je bent gebleven en dat is weer een overwinning en goed voor je zelfvertrouwen. Een volgende keer zal je het dan vast beter herkennen en denken: " oja, dit was toen en toen ook zo, ik kan hier mee omgaan" . Ik gun je een fijne dag vol trots op jezelf, want dat mag je zijn! Skip reageerde hierop 1
huttula Geplaatst 5 maart 2016 Rapport Geplaatst 5 maart 2016 Tis net de echte wereld. Je ontkomt niet aan irritante mensen ook al ben je op en voor jezelf. Ook in de echte wereld kan je niet telkens vluchten Dus je zult een manier moeten vinden dat jij ermee kan omgaan Een manier waar jij je kan in vinden. Dat jou gerust steld. En vaak als je de manier voor jezelf hebt gevonden kan het maar zo wezen dat de iritante mensen ook anders gedragen. Best apart hoe alles een wisselwerking heeft op elkaar. Een dier kan dit heel goed aanvoelen Een dier voelt heel erg jou angst..paniek..zenuwen...boze bui Hij gaat zich vaak ook anders gedragen naar jou handelen. Niet je eigen huisdier die kent jou
smart Geplaatst 5 maart 2016 Rapport Geplaatst 5 maart 2016 En weer een dag verder, de weg van herstel!! Slaap lekker straks
Meya Geplaatst 6 maart 2016 Rapport Geplaatst 6 maart 2016 (...) Het gevoel dat ik moet vechten tegen de rest van de wereld. Gisteren vroeg de verpleging wat ik nu het liefste zou willen. Naar huis en me helemaal klem zuipen. Niet meer voelen niet meer denken. (...) Uit eigen ervaring en huidige stand van zaken (dus misschien wel incompleet): De behoefte me klem klem te zuipen heb ik leren kennen als een signaal dat ik ets moet doen of laten. De hevigheid van het gevoel zegt niets over de heftigheid van de actie die er van me wordt gevraagd. Kleine acties zijn beter dan grote. Zo vecht je niet tegen de behoefte je klem te zuipen maar kom je in actie voor jezelf. De kunst is om uit te vinden wat de echte behoefte is en dus te ontdekken welke kleine actie je moet verrichten. Ik geef een voorbeeld op mijn eigen draadje, zodat ik het zelf vast hou. kruidenthee67 reageerde hierop 1
Meya Geplaatst 6 maart 2016 Rapport Geplaatst 6 maart 2016 (...) Dan komt het verwende jochie van Ladyjane om de hoek kijken. (...) Ik acht LJ hoog en weet niet of en in welke context ze dit gezegd heeft. Maar ik vind jou volstrekt geen verwend jochie. Volstrekt niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden