Tine Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 Wat mooi lars!!! Vasthouden nu!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 Geweldig Lars Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 Ik dacht destijds ook in één keer even te stoppen en dan in één keer van een hoop gedonder af te zijn. Even wat andere maniertjes aanleren en klaar is kees. De praktijk van stoppen leverde echter alleen maar een hoop gedonder méér op. De eerste weken, maanden..(laat ik maar positief en motiverend proberen te blijven) kwam er zoveel op me af waar ik met m'n versimpelde alcoholistenverstand nooit van z'n leven rekening mee gehouden had, dat ik dacht dat de wereld zich tégen me keerde omdat ik gestopt was, dat ik gestraft werd. Nog steeds denk ik wel eens dat alcoholverdoving een oplossing zou kunnen zijn voor mijn niet lekker in m'n vel zitten. De korte termijn effecten waren ook best aangenaam, zo voor de beleving. Maar beleving is maar zo kort. De volgende beleving staat zó weer voor de deur. En die is dan weer zodanig dat alcoholverdoving weer de oplossing lijkt.... cirkeltje. Om dat cirkeltje te doorbreken is het voor mij nodig geweest om tegen muren op te lopen, keer op keer.. m'n kop te stoten, keer op keer.. het nuttige met het onaangename te verenigen, keer op keer.. op m'n tanden te bijten, keer op keer.. door zure appels heen te bijten, keer op keer.. kortom, een welgemeend rotleven te leiden. Voordeel van een rotleven leiden bóven een borrel om me beter te voelen is dat dat rotleven steeds meer beloning begon op te leveren. Niet steeds weer uitkomen bij: "stom, stom, stom, en wéér een borrel", maar bij: "stom, anders doen, beter..." Vaak niet leuk, niet fijn, maar langzaam aan wél anders en beter. Vandaag uitzitten is een hoopvol begin van een nuchter leven. Morgen is álles anders. En morgen kun je dan óók weer uitzitten. Met uitzitten ben ik verder gekomen dan het woord doet vermoeden. Niet alles hoeft vandaag te veranderen. Door deze instelling in praktijk te brengen is vandaag al anders voor me dan toen ik nog in één keer alles wilde veranderen. Kalmte om te aanvaarden wat je niet kunt veranderen, Moed om te veranderen wat je kunt veranderen en Wijsheid om tussen deze twee het verschil te weten/ontdekken.. ronja, Skip, Jannigje en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leila Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 je en dan lars? naar huis, en dan? je kunt namelijk niet voor jezelf weglopen, je neemt jezelf mee. ik vind het zo knap wat je doet, je kiest ervoor om ervoor te gaan, gisteren zo blij met het gesprek met vrouw en dochters en nu in de put, maar je bent er nog steeds. petje af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 Goed dat je aangeeft dat het even niet wil. Samen sterk Dat even niet willen zal vaker gebeuren. De weg is nooit even glad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 Lars, Ik denk dat het een soort rouw proces is waar nu je in bent beland. Je neemt immers afscheid van je vriendje alcohol Dat is niet niks hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leila Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 die huilbuien ken ik, waarom ben ik hier in deze situatie denk ik dan? veel meer denk ik niet, dat is het gewoon.ik wil dan zo graag dat alles " normaal " is. en dat kan gewoon niet meer....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 Niet erg...moet eruit Lars Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 emoties moeten er toch uit ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HappyDays Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 Sterkte Lars een om je een beetje op te fleuren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 (bewerkt) En als we alles van de voren wisten... Vaak moet je met verslaving heel diep gaan om te beseffen dat je het anders wil. 31 januari 2016 bewerkt door huttula Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 (bewerkt) Wij van het forum, wij vinden het wel fijn om te weten dat je af en toe doucht, Lars. Overnieuw. Lars, je mág huilen. Je bént een *. Welkom in onze club. Wij ook nl. Maar je zúlt opknappen. Alleen niet op commando. Maar komen doet het! Hou je daar aan vast. 1 februari 2016 bewerkt door moderator ronja, HappyDays en smart reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronja Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 Ik ben ook zo een gek Lars huilen wij toch samen het is niet anders wordt wel beter daar hou ik mij aan vast ook voor jou komen betere tijden , sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 Lars, ik ben een beetje stil. Ik weet niet wat het is om jezelf te hebben laten opnemen, vandaar. En in militaire dienst ben ik ook al niet geweest... Morgen ben je een eerste volle week zonder drank.Sinds...heel lang? In mijn herinnering was die eerste week de lastigste en de tweede ietsje minder. Dat zal ook wel weer variëren per persoon. Ik vind het knap dat je dit bent aangegaan en dat je niet bent weggelopen. Morgen weer een dag. Ik wens je alvast een goede nacht toe straks en een goede dag morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 Je eerste week ben je niet makkelijk maar wel erg goed doorgekomen Lars, zoek even een vaas daar want deze heb je meer dan verdiend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 1 week gestopt..die staat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Goede dag vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Hm. Heb je het nu over jezelf, of over mij? Sterkte. Komt goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 ik gun je een stukje overgave Lars en vertrouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Eng he? brrrr Maar je overleeft het wel. Volgens mij kom ik 1 dag achter je aan.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Lastige patiënt...met een knipoog Je krijgt wel zijn aandacht. Dus jij bent het waard Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Larstige Lars Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Zou loslaten en overgave, beide producten van vertrouwen kunnen zijn? Wat maakt dat ze hand in hand komen zodra je gaat oefenen met vertrouwen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2016 Het zijn "maar" etiketten Lars, verzameling van kenmerken en gedrag waar een naam aan is gegeven om het beter bespreekbaar te maken. Je verandert daar niet door, maar kunt er misschien je voordeel mee doen door het zo objectief mogelijk te bekijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden