AlbertRemmo Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Soms kan ik niet plaatsen, met emoticon gaat het ook verkeerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Ik ben ook opgefokt, en zenuwpees mét alcohol op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Het zijn ook niet zomaar een beetje de zenuwen, maar mijn hele lijf beeft als een rietje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Hoi, Goede dag gewenst allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Die paniekaanvallen zijn nog wel het ergste ja. Ik ga mijn best toch maar eens beter doen. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Herken me volledig in omschrijving van Fruit. Ik ging op een gegeven moment dagelijks pammetjes slikken (diaze-, oxaze, team- en loraze- wat ik maar - via via - kon krijgen). Kielekiele net niet misgegaan. Kijk uit met die dingen Asterix. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 .... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 (bewerkt) Diazepam krijg ik al vanaf 2002, zal altijd wel een zenuwelijer blijven. Maar om het goed te praten, enkelen gebruiken 3 maal 50mg per dag, dus dan ben ik nog netjes... 2 januari 2016 bewerkt door Asterix Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 ... nancy en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Agnieta, op jouw vraag... luister eens naar de uitzending met Jan Geurtz onder Thema's. (heb ik net gedaan) Ik veronderstel dan dat iedereen wel worstelt, alleen anders of men vlucht voor zijn problemen... dekt ze toe e.d. Erg mooi. Stukjes inzicht weer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Ook ik herken me in wat FV schrijft. Pammetjes slikte ik al een tijd maar vorig jaar rond eind December had ik zo vaak paniekaanvallen met hyperventileren en ook een trillend lijf. Voor de ergste momenten nam ik dan een beetje oxazepam maar wilde er zo snel mogelijk af. Dan was dan 10-30mg oxazepam per dag voor een week maximaal. Als je vanaf 2002 aan zulke dosis diazepam zit zou ik echt een verslavingsarts benaderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Dat wil niet zeggen dat elk erover zal kunnen spreken.. dus het erover hebben met anderen.... nee, zeker niet met iedereen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Ook ik herken me in wat FV schrijft. Pammetjes slikte ik al een tijd maar vorig jaar rond eind December had ik zo vaak paniekaanvallen met hyperventileren en ook een trillend lijf. Voor de ergste momenten nam ik dan een beetje oxazepam maar wilde er zo snel mogelijk af. Dan was dan 10-30mg oxazepam per dag voor een week maximaal. Als je vanaf 2002 aan zulke dosis diazepam zit zou ik echt een verslavingsarts benaderen. Nee, ik gebruik niet dagelijks zo veel, soms zitten er weken tussen dat ik niets gebruik, soms 1 per dag, alleen na het zuipen loopt het de spuigaten uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 (bewerkt) .... 2 januari 2016 bewerkt door moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Nee, ik gebruik niet dagelijks zo veel, soms zitten er weken tussen dat ik niets gebruik, soms 1 per dag, alleen na het zuipen loopt het de spuigaten uit. Oke gelukkig ik schrok al. . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Toch maar eens proberen aan het water te blijven, beter voor iedereen. Yogajuf en tomtom2 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Paniekaanvallen heb ik in het verleden ook gehad, een soort van kortsluiting in je hoofd en het even niet meer weten. Wat mij altijd erg heeft geholpen is dan een flinke borrel nemen, grapje. Sporten is dan de oplossing, maakt niet uit wat, al ga je honderd keer de trap op en af. Verkeerde stofjes raak je kwijt en de juiste worden aangemaakt ( endorfine i.p.v adrenaline ) tomtom2 en Meya reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Ik vind dit zeer verhelderend. Ook ik had paniekgevoelens. Maar als ik de postings een beetje naast elkaar leg, dan zou het wel eens kunnen zijn dat mijn lichaam bij een kater ongeveer dezelfde reactie heeft als bij angst en dat mijn geest die twee heeft verward? Of ga ik nu heel kort door de bocht? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Paniekaanval komt vaak door schaamte na het drinken en dat je lichaam gewoon uit balans is, je moet het niet te groot maken in mijn optiek... latersss..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Oei... Misschien beter negeren Hub, soms is zwijgen goud ; ) Niet happen. Herken jouw gevoel, aan de ene kant fijn gesteund voelen, aan de andere kant schrikken van zaken. Maar gooi het kind niet weg met het badwater. Ben in het voorjaar overgestapt naar dit forum, omdat op het voorgaande forum geen controle was op id-adressen, geen moderator enz. Waar helaas ook misbruik van gemaakt werd. Hier wel regels, moderator enz, maar voor de echt doortrapte mensen blijkbaar toch nog ruimte om een compleet fake gebeuren op poten te zetten. Waar ik overigens ook heel verdrietig/boos over ben geworden. Maar het gebeurt denk ik overal. Weg lopen doe ik niet meer. Want verder heb ik afgelopen driekwart jaar alleen maar geweldige steun en het gevoel van sámen ervaren. Voor mij de succesformule om (vandaag) niet te drinken en dat is goud waard. Laten we vooral daar naar blijven kijken, en blijven geloven in mekaar en deze plek smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Asterix, ik heb nooit last gehad van paniekaanvallen en ook nooit medicatie daarvoor gebruikt. Wat dat betreft heb je dus niets aan me. Gezien je aanmelding hier ben je ook al jaren aan het rommelen, zoals ik dat ook heb gedaan. Alleen in mijn geval zonder forum dan. Ik kreeg het maar niet voor elkaar om echt van drank af te komen. Een beetje zoals jij misschien? Op een gegeven moment was ik het zat en kon echt voor mezelf toegeven verslaafd te zijn. Dat was het begin. Ik heb me aangemeld voor de internetcursus (van Tactus) en had voor mezelf al besloten me voor een opname aan te melden als het niet zou werken. Misschien voor jou ook tijd voor verandering van aanpak? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Nadia,nee zo denk ik ook dat het zit. Nadia reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Hier kan ik wat mee! De aanleiding was natuurlijk pet, maar Asterix bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Mijn goede voornemen van dit jaar: na de lunch, een kwartier gaan wandelen elke dag. Sporten doe ik genoeg, maar in plaats van koffie na de lunch is mijn voornemen om even het hoofd fris te krijgen, wat nadenken en daarna weer aan de slag. Kijken of ik dat een jaar volhoud :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 En de internetcursus was afdoende? Op een gegeven moment was ik het zat en kon echt voor mezelf toegeven verslaafd te zijn. Dat was het begin.Ik heb me aangemeld voor de internetcursus (van Tactus) en had voor mezelf al besloten me voor een opname aan te melden als het niet zou werken. Misschien voor jou ook tijd voor verandering van aanpak? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden