Spring naar bijdragen

Merry Christmas vrijdag 25 december


toine

Aanbevolen berichten

Fijn Lidia, dat de relatie wat de goede kant op lijkt te ontwikkelen. Mijn hart draait om bij je verhaal over je kleindochter en haar reactie richting haar vader.

Ik weet niet of je het daar onderweg over kunt hebben. Er zitten dan kinderen bij, denk ik? Je kunt het proberen, misschien op een ander moment nog. Maar let op, als hij het niet wil horen ben je al gauw een zeurpiet misschien. En dat wil je ook niet.

Geniet van het contact!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Happy Xmas MG.

Nee, we zijn alleen in de auto, 45 heen en 45 min terug en een later moment komt er voorlopig niet want hij was hier maar 10 dagen.

Ik heb wel zo langs mijn neus weg gezegd dat hij welkom is als het oude jaar met mij wil uitzitten en dat hij hier slapen kan.

Vandaag zelfs even dat de kamer v.d. kostwinner weer helemaal op orde is, voor  hij evt. een keer hier wil crashen. Dat woord begrijpen de kinderen niet.

Hij slaapt bij zijn vader en diens vrouw en soms de kinderen ook. Ik hoef daar het fijne niet van te weten, is een beetje ad hoc geloof ik.

En ja, jouw hart draait om, ik had de tranen in mijn ogen staan.

Hij is er vorig jaar zelf over begonnen en in feite hebben ze alle 4 een alc. probleem, of liever een verslavingsprobleem, maar met sommigen is daar goed over te praten. Ik denk met hem ook, zoals ik op de rookdraad heb verteld (geloof ik) dat ik hem HALT heb uitgelegd. Per mail en het antwoord kreeg dat hij zich daar wel in herkende, met name de A en T.

Ik moet maar eens kijken hoe ik dat kan aanpakken. Hij is heel gek met zijn kinderen en vangt ze 4 x p/wk op als de moeder 's avonds moet werken en kookt dus ook voor ze.

De kans dat hij hier alleen komt is klein, mss op mijn verjaardag, hoewel we elkaar dan net 2x hebben gezien en dan zijn mijn cruise vrienden hier ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lidia, wat fijn dat je weer wat contact hebt met je kinderen. En als ik het goed heb begrepen is je kostganger nu ook weg. En ben je gestopt met roken. Dat klinkt toch wel heel erg goed allemaal.

 

Als in mijn hoofd allerlei gedachten ontstaan en ik alles tegelijk wil vertellen (wat best vermoeiend is voor diegene die er naar moet luisteren), heb ik geleerd om dan wat meer van het moment te genieten. Het moment zelf is goed genoeg en voldoende. 

 

jowan, bijzonder een meeting op kerstdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Kerstman, dat ben ik met je eens en is een goede tip, maar als je in 6 jaar minder dan 2 uur gegeven is, is dat moeilijk want je wilt toch ook je (klein)kinderen (weer) wat leren kennen contact  met ze maken?

Kijk voor meer van mij op het roken draadje.  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei, dat zou dan alleen onderweg zijn. Ja, met zo'n ontbijt heb je voorlopig geen trek meer. Mijn gewicht staat nog steeds heel langzaam naar beneden.

Vandaag haringsalade gemaakt met de laatste lekkere aard. uit mijn tuin. De paar die zo klein waren dat ze zijn blijven zitten, staan al weer een voet hoog.

Maar ze kunnen niet tegen vorst en het schijnt te gaan vriezen als ik op de boot stap.

Trouwens, dit hoort hier niet, maar het viel me tijdens het wandelen op dat ik zo kortademig was, erger dan voor het stoppen. Zou dat nog een restje zijn  v.d. bronchitis? Ik heb 's nachts toch ook nog wel last van hoesten e.d.

:heart:  voor jou ook 1 ter gelegenheid van kerst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een wijsheid Akelei, maar ik denk niet dat dat nu zo werkt, niet voor jou en niet voor mij. Je gaat juist zo goed en ik ook. Denk maar  eens terug aan eerder pogingen. Ik denk eerder dat ik in een slechte conditie ben. Tijdens mijn laatste fys.ther. weet je, dank zij de stress v,d. kostganger, zei de fys.ther. wel een paar keer dat ik beslist bewegen moet. Ze weet dat ik daar een hekel aan heb en juist voor mensen met COPD kan de conditie erg verbeter bij voldoende beweging. Woonden wij maar bij elkaar om de hoek, dan konden we elkaar aanzetten tot dat soort dingen.

Ik neem dan voor te gaan lopen, maar na een klein stukje heb ik er genoeg van, zeker als ik kortademig ben, en ga weer op huis aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, niet alles tegelijk, over een leenhond heb ik wel eens gedacht, maar ze blijven steeds stilstaan en mijn andere fys.ther. zegt dat het dan niet helpt.

Lange afstanden ga ik echt niet lopen, 20 min. p/dg is het min., dus genoeg voor mij. Ik vind het saai in m'n eentje.

In een poging grappig te zijn zei ik tegen haar dat ik 2 trappen in mijn huis heb, maar dat telde niet. Ze zei dat ze het serieus meende, dat dacht ik al.

Toen ik er kwam en amper bewegen kon, moest ik op zo'n skippy bal gaan zitten en vertellen waarom ik daar was. Ik ben bang voor die dingen, heb het even geprobeerd, maar toen heel duidelijk gezegd dat ik dat niet wilde, bang was en pijn had en te oud om met zo'n bal te spelen. Toen mocht ik op de behandeltafel gaan zitten, dat was beter.

Tijdens de revalidatie van de toestand met mijn pols, moest ik zulke dingen ook doen. Word ik erg kribbig van.

Maar ik was tevreden dat ik heel beslist zei dat ik het vertikte, dat durfde ik eerst niet. Denk dat dat ook wel te maken heeft met (bijna) niet meer drinken.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Jane, past echt bij kerst, vind je niet?

Ik kon ook een zekere droefheid bij die kinderen voelen. Het gaat ze natuurlijk niet ongemerkt voorbij dat hun ouders niet meer bij elkaar zijn.

Het ergste vind ik nog , dat voor zover ik iets hoor, zijn vrouw dwars ligt, en hem niets verteld over wat dan ook . Zoals je vakantie v.d. kinderen.

Vlg. de wet daar kunnen ze niet scheiden voor hun huis verkocht is en dat zit er niet in voorlopig.

Ik ben erg geschrokken toen ik ze aan zag komen, ik had mijn bril niet op, in huis heb ik dat niet nodig, maar toen ik ze zag aankomen vroeg ik me af wie die oude man met die kinderen was. Hij had een pet op, want wordt behoorlijk kaal. Verder liep hij heel vreemd, het was meer scheef schuifelen.

Ik ben dan ook blij dat ik 2 afspraken bij mijn wonderbottendokter heb kunnen maken en 30-12 gaan we nog 1 x samen. Ik voor APK.

Dit was wat er over was van die prachtige danser. Dan voel ik me bijna schuldig en vraag me af of ik niet had moeten verhinderen dat hij beroepsdanser werd. Maar het is waarschijnlijker dat het het resultaat is v.d. val tijdens zijn timmerwerk. Ik was er tegen dat hij dat wilde gaan doen omdat het sinds geboorte een brokkenpiloot is. Maar hij werd boos en zei dat ik altijd zo neg. ben. Dat herken ik totaal niet.

Maar goed, toen hij na de opleiding nog geen 2 jaar aan het werk was, brak hij zijn nek (1e wervel) schedel en nog zo wat. Ik denk dat als hij geen danser was geweest, waarvan het lichaam gewend is rare bewegingen op te vangen, dat hij dan dood zou zijn geweest. Of heel erg verlamd.

Soms vraag ik me af hoe dat nu verder moet, want kan hij de kost alleen verdienen?  Dan houd ik mezelf voor dat het een volwassen man is en dat ik door me zorgen te maken niets aan de toestand kan veranderen. 

Dat ben ik mezelf aan het leren, niet de ellende v.d. hele wereld op mijn schouders te nemen. En dat is er genoeg tegenwoordig.

Maar dat klimmen met zwaar hout op daken en zo lijkt me toch niet het meest aangewezen werk voor iemand in zijn toestand.

:heart:  voor jou ook een kerstknuffel, heb je verdiend, eerlijk waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

 

Een roerige dag voor je geweest lees ik Lidia,

 

Hier, een heerlijke kerst gehad.

Wat gewerkt, naar zoon en dochter geweest, al mijn kleinkinderen weer geknuffeld, cadeautjes uitgedeeld en gekregen, heerlijk gegeten, nog een boswandeling gemaakt vanochtend, en het laatste uurtje nog even gewerkt.

Vrij gemakkelijk droog kunnen houden, op de advocaat na die apart bij het toetje geserveerd werd.

En dat vind ik zooo lekker.

Dochter verbaasd, dat ik dat niet wilde

ach ja joh, moet nog werken he ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote: "......bijzonder een meeting op kerstdag..."

 

Ik mag wat groepen coördineren, AA en NA.

Eén van onze doelstellingen is er te zijn voor de lijdende verslaafde die aanklopt voor hulp. Dan moeten we er dus wel zijn. Onze meetings staan geafficheerd op de respectievelijke websites. Ook de bijbehorende telefoonnummers worden regelmatig gebeld, soms voor informatie, soms voor een (verkennend)  praatje.

En, ik denk dat ik net zo veel met kerst heb dan jij en menig ander: ik probeer het, tegen de commerciële stroom in, het een beetje te zien als normale dagen en dat lukt vrij aardig.

Dus ook komende vrijdag, 1 januari 2016 is er bij gewoon een NA bijeenkomst. Eenieder met de wens te stoppen met gebruiken is daar zeer welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten, Cas.

Ik ben de hele dag al doodmoe, maar wil ook weer niet naar bed, ben nachtmens.

 

Wat minder leuk nieuws was vandaag, is dat de enige zoon waarbij ik me op mijn gemak voel, definitief naar Spanje gaat verhuizen.

Hij heeft een groot huis met een zwembad gekocht en boven op het dak is een soort studio"tje en daar mag ik dan gebruik van maken.

Da's dan weer mooi. Het huis in Frankrijk van de zoon van vandaag heb ik alleen maar op foto's mogen zien.

Het leven is vol verrassingen, mooie en minder mooie, maar dat maakt het wel interessant.  Als je het bewust meemaakt tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een prachtige dienst gehad vanavond

dankbaar dat ik op zo'n speciale avond er mocht zijn.

 

Meya wat heb je lekker gegeten zeg

echt een Kerstmaal.

Mijn moeder maakte vroeger altijd zelf de kroketten

ik kreeg er zomaar even heimwee van. jammie.

 

Nog even mijn spannend boek uitlezen en dan eens kijken

of ik ook mijn hoofd weer een beetje leeg heb.

wel handig om me over te kunnen geven aan slaap en dromen.

slaapwel :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb lekker gegeten Lady Jane. Maar dat niet hier op het forum gedeeld. Zalmsoep vooraf, door de kinderen gemaakte versierde tomaat als tussengerecht en rijst met aardperen, appel en walnoten-linzen puree als hoofdgerecht. Denk dat je me verwart met Loen, die ook erg lekker gegeten lijkt te hebben. Over lijken gesproken: haar nieuwe avatar lijkt een beetje op die van mij. Daar komt het wellicht van.

 

En misschien gewoon tijd om je inderdaad over te gaan geven aan die slaap en dromen. Slaap zacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...