Spring naar bijdragen

Merry Christmas vrijdag 25 december


toine

Aanbevolen berichten

Fijne kerst beste mensen, ik heb veel nuchtere berichten gelezen, klinkt goed, ik heb ook het voornemen, om met de kerstdagen geen alc. te drinken, ik gebruik nog steeds een halve Refusal per dag, dat is een goede stok achter de deur, ik heb geen zin om ziek te worden!

 

Een gezellige dag allemaal :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar ik heb m wel bert,

eerst gegoogled naar de lijst

zodat ik de muziek herken

en toen gegoogled naar woonplaats

en frekwentie, toen gevonden.

En nu exact opgeschreven voor volgend jaar.

(als ik mn briefje dan kan vinden)

Slim wijffie ben jij haha, zal ik ook eens doen! Volgend jaar ben je zeker je briefje kwijt jane, ik ken dat haha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is alweer 20 jaar geleden ong., kerst zonder alcohol, het is wel een uitdaging en vet, als het me lukt, maar ik denk het wel, het lukt me al ong. 5 mnd, dus waarom zou het niet niet lukken! De kerstdagen zijn ook maar gewone dagen, maar ze worden flink opgeblazen, o.a. door de media en de commercie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Appeltaart gebakken voor morgen bij de wandeling, wat gelezen en geluisterd/gekeken naar de Top2000, een stuk vlees gebraden voor zometeen (kersteten) door de blubber gewandeld en daarna heerlijk lang gedoucht...helemaal klaar voor de NA bijeenkomst straks, heb er zin in.

Alles wat ik me voornam is geen tijd voor. Ik wou dat de kerst niet zo snel voorbij was, zullen we er een week van maken?

Heb nog niemand gezien of gehoord vandaag. Toch geen spoor van eenzaamheid  of zelfs maar enige hinder van alleen zijn, integendeel.

Ik  voel me sterker verbonden met de lieve mensen om me heen dan ooit.

Het ga jullie goed. Tot later wellicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze 1e kerstdag wil ik graag iets met jullie delen. De oudgedienden weten wel dat de relatie tussen mij en mijn zoons en zoons onderling nogal problematisch is.

Toch komt er langzaam wat beweging in, niet in de laatste plaats doordat de zoon die in Frankrijk woont, en zijn vrouw al 1 1/2 jaar proberen te scheiden en apart wonen. Ze hebben een zoon en een dochter, de oudste van 12. Vorig jaar kwam mijn zoon, na tel. gevraagd te hebben of ik het leuk zou vinden als hij op mijn verjaardag (3e Xdag) zou komen voor het eerst sinds 5 jaar weer hier. Zijn vrouw zag zijn familie helemaal niet staan en mij al helemaal niet. Ze is hier voor het laatst op moederdag geweest toen dochter 6 weken was. Ik moest haar toen zelf uit het zitje pakken, want ze wilden gewoon weggaan zonder haar aan mij te hebben gegeven.

Goed, hij zou vandaag komen en dacht dat hij de kinderen wel "mee kreeg" . Ik was toch best nerveus (niet gedronken) en sliep niet al te best.

Maar ja, daar kwam hij aan met 3 kinderen. Ook de dochter (14) van zijn tweelingbroer er bij. Die had ik niet meer gezien sinds ik bijna 3 jaar geleden mijn pols had gebroken. Ze woont 15 km hier vandaan.

Helaas moesten ze vanwege het programma na minder dan 2 uur weer weg. We hebben ook nog door het dorp gelopen naar de plek waar hun vader geboren is. Kleinzoon (9) wilde het kerkhof zien.

Ik wilde van alles tegelijk vertellen en uitleggen, bijv. over mijn kerstboom die dezelfde is als vorig jaar en de versierselen die nog van de tijd van hun vader zijn. Dus ik klepte wat af en mijn zoon kan daar niet goed tegen. De Franse kinderen moesten natuurlijk erg aan hun oma wennen.

Maar de met andere, die zonnig buitenlands bloed heeft, was het net of we elkaar pas nog gezien hadden.

Mijn zoon zei een paar x dat hij dacht dat het een half jaar geleden was.

Maar nu komt het, ik liep met ze mee naar de auto en toen zei hij dat hij me morgen wel zou ophalen (we gaan naar mijn oudste zoon om te eten), zodat hij de Bob was. Ik blij, want in het donker rijden kan ik slecht, dus ik was al van plan ook niet de 2 glazen te drinken.

En nu komt het: zijn dochter die hier dus niet woont, weet niet wat de Bob zijn inhoudt. Dus ze vroeg het en toen uitlegde dat je dan helemaal niets drinkt omdat je moet rijden, werd ze heel blij, deed haar armen om hem heen en kroop helemaal tegen hem aan.

Mijn zoon drinkt namelijk ook elke dag en heeft een tijd excessief gedronken, zoals hij me vorig jaar vertelde.

Zo zie je maar weer dat kinderen dat best zien en het ook erg vinden.

Nu vraag ik me af of en hoe ik het daar onderweg naar mijn zoon met hem over kan hebben.

Toen ik weer alleen was, had ik erg veel trek en was blij dat ik niets in huis had.

Ik hem toen maar gebakken eieren met spek gegeten als brunch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...