Spring naar bijdragen

woensdag 9 december


tomtom2

Aanbevolen berichten

@Vlokje

Ik zou als eerste stellen dat ik helemaal niemand in en rondom me huis wil die drinkt en al helemaal niet iemand die me probeert over te halen. Dat is niet persoonlijk maar geldt voor iedereen. Daarin zou ik iemand 1 of 2 keer waarschuwen als ze geen respect hebben voor die regel. Daar zou ik geen smoes voor gebruiken. Hoe ik het zou doen;

 

Ik wil niet meer dat je aan mijn deur komt omdat je bewezen hebt geen rekening te houden met mijn drankprobleem, meerdere keren, Heb je gevraagd niet met drank langs te komen en je blijft dat toch doen. Daarom wil ik dat je helemaal maar wegblijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de werkelijheid is natuurlijk ook

dat 'dit soort mensen' best weet dat ze niet welkom zijn

dan wel totaal ongevoelig zijn voor de uitspraak 'je bent niet welkom'

dus wat je ook doet, het helpt toch niet. 

 

Is ook een beetje mijn ervaring. 

 

zat dus meer in het aanhalen van de verkeerde mensen

dan in het niet meer weg kunnen krijgen. 

Daar besteed ik wél veel aandacht aan nu:

afhouden van rare lui. 

 

Stelregel: wat meteen en snel op mij afkomt is in 99% van de gevallen 'foute boel'. 

 

-collega's die de eerste werkdag op me af komen en persoonlijk worden

-vreemden in de trein die meteen een diepzinnig gesprek hebben en daarna willen afspreken

-en ja, ook forumgenoten die meteen gaan pb-en dat ze me zo geweldig vinden :)

Zo heb ik ook "mijn lesje" geleerd 

 

Ik vind je leuk 

Like  ;)

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stelregel: wat meteen en snel op mij afkomt is in 99% van de gevallen 'foute boel'. 

 

 

-vreemden in de trein die meteen een diepzinnig gesprek hebben en daarna willen afspreken

 

 

Vroeger nog wel eens een diepzinnig gesprek gehad met zomaar een vreemde in de trein. Zonder bijbedoeling van afspreken of meer willen. Tegenwoordig voel ik vaker wantrouwen. Dat vind ik jammer dat wantrouwen vaak een must is.

 

Maar jou stelregel is ook de mijne als ik reis, zeker in het buitenland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zeg je Vlok...

 

Ervaring is de beste leerschool

Dan wordt je vanzelf "vasthoudend"

 

Daarnaast is er juist heel veel ruimte

voor flexibiliteit en oneindig genieten van leven

 

Juist omdat je je eigen ruimte pakt

Durft te nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, ik vind het enorm leuk

spontaan met mensen in gesprek te gaan

 

Zomaar op straat of in de trein

Als voorbijgangers met een klik

 

Of gewoon een blik

Een woord

Een lach

 

Afspreken, komt niet eens in me op

Ook bij de mensen die ik ontmoet niet

 

Dat is van een uiterste zeldzaamheid

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zou ik jaren therapie voor nodig hebben om dat te durven Erik. Helaas.

 

Ik ben er ook geen held in hoor. Ik accepteer veel van mensen wat ik eigenlijk niet fijn vind maar zeg niks. Maar bovenaan mijn prioriteiten lijst staat geen drank of drugs. Ik zou het heel vervelend vinden en niet makkelijk. Maar tientallen keren een wijnman aan huis die probeert dat ik meedrink.....nee!

 

Maar nee zoals Mai schrijft eigen ruimte pakken is niet iets wat ik van nature kan. Wel geleerd op mijn werk hoe om te gaan met grensoverschrijdend gedrag. Dit is net zo. Daarin ben ik niet van de smoes maar open en direct. 

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk ben ik zeer bewust naïef

Het lijkt me vreselijk vanuit wantrouwen te moeten leven

 

Juist, als je vertrouwen in het leven hebt

Gaat het meeste eigenlijk vanzelf (goed)

 

Maar dat ben ik

 

Een beetje voorzichtig kun je wel zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik tegen die man zou zeggen dat ik al mijn aandacht en energie nodig heb voor mijn man. en dat ik het daar erg druk mee heb, dan zeg ik de waarheid. En verder zou ik misschien ook heel duidelijk zeggen dat ik helemaal geen drank in huis wil hebben, ook niet als iemand anders het mee brengt. Maar het belangrijkste zou zijn om zo iemand niet meer in huis te laten. Of dat zou lukken weet ik niet, heel misschien zou ik het ook niet kunnen hoor. Lijkt me erg moeilijk.

 

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAp Oeps :blush: welterusten en tot morgen weer. :moon:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komen in mijn huis mensen die roken. Nee, niet in mijn huis. Die kunnen dat wat mij betreft alleen achter in het tuintje doen. Sinds afgelopen voorjaar heb ik daarvoor een RVS asbakje aangeschaft, wat ze kunnen gebruiken. Nu vraag ik aan rokers om dat bakje te gebruiken en als ze weggaan, dat op te ruimen en schoon te maken. Je wil niet weten wat voor een commentaar ik daar op kreeg....!

Wel effectief trouwens, want een "vriend" komt uitgesproken daardoor niet meer. En andere rokers moet ik soms terug roepen omdat ze wat "vergeten" zijn.

Het is wat ik wil, ik wil niet deelnemen aan de verslaving van een ander. Ik wil het niet faciliteren. Ik hoef die peuken niet op mijn stoep en in mijn gras terug te vinden.

Als je een grote jongen wil zijn, begin je eerst maar eens een vent te wezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi

 

In mijn onbewust naïeve tijd voelden deze gasten (Kwijlers)

zich ook al aangetrokken tot mij

 

Het is vanuit ons de openheid

Vanuit hen vaak een psychopatische drang

 

Een ander nodig te hebben 

om zichzelf beter te voelen

 

En (on) bewust weten we dat altijd

Maar ons aura vertoonde nog gaten

 

ofzo

 

En dat ken best lastig zijn

But hee

 

We leren

 

Ik zei net hier

"het leuke van ouder worden, is dat je steeds meer herinneringen krijgt"

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me schoon  en droog af voor de dagpact, weer een succesvolle dag.

Een die beter was dan de voorgaande. Soms verzeil ik in een dipje en heb dat pas weer in de gaten als het beter begint te gaan, eigenaardig.

Moet er morgen uit voor een nieuwe wasmachine. de huidige heeft een probleem met kogellagers. Nog geen zes jaar oud en een eenmans huishouden. Dat ding heeft hooguit eens per week gedraaid, gemiddeld. Laat het 400 keer zijn. De reparatie is zo duur (2/3 vervangingswaarde) dat ik voor een nieuwe ga. Waar is de tijd dat je zo'n  ding kocht en dat er zelfs roestvlekken op konden komen na een jaar of 15? En die je dan tenslotte maar afdankte vanwege het geluidsnivo en het energieverbruik.

Het is niet anders. Nieuwe dag, nieuwe kansen.

Welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...