Cas Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Ok welterusten luitjes meld mij droog af zzzzzzzz beetje vroeg maar moet er ook weer vroeg uit. Die zuurkool heeft mij goed gedaan ltrssssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 @Vlokje Ik zou als eerste stellen dat ik helemaal niemand in en rondom me huis wil die drinkt en al helemaal niet iemand die me probeert over te halen. Dat is niet persoonlijk maar geldt voor iedereen. Daarin zou ik iemand 1 of 2 keer waarschuwen als ze geen respect hebben voor die regel. Daar zou ik geen smoes voor gebruiken. Hoe ik het zou doen; Ik wil niet meer dat je aan mijn deur komt omdat je bewezen hebt geen rekening te houden met mijn drankprobleem, meerdere keren, Heb je gevraagd niet met drank langs te komen en je blijft dat toch doen. Daarom wil ik dat je helemaal maar wegblijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 (bewerkt) de werkelijheid is natuurlijk ook dat 'dit soort mensen' best weet dat ze niet welkom zijn dan wel totaal ongevoelig zijn voor de uitspraak 'je bent niet welkom' dus wat je ook doet, het helpt toch niet. Is ook een beetje mijn ervaring. zat dus meer in het aanhalen van de verkeerde mensen dan in het niet meer weg kunnen krijgen. Daar besteed ik wél veel aandacht aan nu: afhouden van rare lui. Stelregel: wat meteen en snel op mij afkomt is in 99% van de gevallen 'foute boel'. -collega's die de eerste werkdag op me af komen en persoonlijk worden -vreemden in de trein die meteen een diepzinnig gesprek hebben en daarna willen afspreken -en ja, ook forumgenoten die meteen gaan pb-en dat ze me zo geweldig vinden Zo heb ik ook "mijn lesje" geleerd Ik vind je leuk Like 9 december 2015 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Gewoon met "normale" mensen omgaan Het liefst zo gek als een deur "probleemgevallen" haal ik niet meer aan Mijn vrienden verdienen al mijn aandacht Daar hoef ik nix voor terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Stelregel: wat meteen en snel op mij afkomt is in 99% van de gevallen 'foute boel'. -vreemden in de trein die meteen een diepzinnig gesprek hebben en daarna willen afspreken Vroeger nog wel eens een diepzinnig gesprek gehad met zomaar een vreemde in de trein. Zonder bijbedoeling van afspreken of meer willen. Tegenwoordig voel ik vaker wantrouwen. Dat vind ik jammer dat wantrouwen vaak een must is. Maar jou stelregel is ook de mijne als ik reis, zeker in het buitenland. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Dat zeg je Vlok... Ervaring is de beste leerschool Dan wordt je vanzelf "vasthoudend" Daarnaast is er juist heel veel ruimte voor flexibiliteit en oneindig genieten van leven Juist omdat je je eigen ruimte pakt Durft te nemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 (bewerkt) Trouwens, ik vind het enorm leuk spontaan met mensen in gesprek te gaan Zomaar op straat of in de trein Als voorbijgangers met een klik Of gewoon een blik Een woord Een lach Afspreken, komt niet eens in me op Ook bij de mensen die ik ontmoet niet Dat is van een uiterste zeldzaamheid 9 december 2015 bewerkt door Mai erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 (bewerkt) Daar zou ik jaren therapie voor nodig hebben om dat te durven Erik. Helaas. Ik ben er ook geen held in hoor. Ik accepteer veel van mensen wat ik eigenlijk niet fijn vind maar zeg niks. Maar bovenaan mijn prioriteiten lijst staat geen drank of drugs. Ik zou het heel vervelend vinden en niet makkelijk. Maar tientallen keren een wijnman aan huis die probeert dat ik meedrink.....nee! Maar nee zoals Mai schrijft eigen ruimte pakken is niet iets wat ik van nature kan. Wel geleerd op mijn werk hoe om te gaan met grensoverschrijdend gedrag. Dit is net zo. Daarin ben ik niet van de smoes maar open en direct. 9 december 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Eigenlijk ben ik zeer bewust naïef Het lijkt me vreselijk vanuit wantrouwen te moeten leven Juist, als je vertrouwen in het leven hebt Gaat het meeste eigenlijk vanzelf (goed) Maar dat ben ik Een beetje voorzichtig kun je wel zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Trek me ven terug Soms ook handig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 toch doe ik vaak als Mai, spontaan een gesprek met een vreemde....... dat zijn vaak leuke momenten. Afspreken slaat dan nergens op, dan is het spontane er weer af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 He Mai we zijn het helemaal eens denk ik. Bewust naief, dat wil ik ook zijn uit de wetenschap hoe naar leven in wantrouwen is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 (bewerkt) Ik denk dat ik tegen die man zou zeggen dat ik al mijn aandacht en energie nodig heb voor mijn man. en dat ik het daar erg druk mee heb, dan zeg ik de waarheid. En verder zou ik misschien ook heel duidelijk zeggen dat ik helemaal geen drank in huis wil hebben, ook niet als iemand anders het mee brengt. Maar het belangrijkste zou zijn om zo iemand niet meer in huis te laten. Of dat zou lukken weet ik niet, heel misschien zou ik het ook niet kunnen hoor. Lijkt me erg moeilijk. GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAp Oeps welterusten en tot morgen weer. 9 december 2015 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Heb net het bericht van wijfie hierboven "geliked", maar Kohtje vindt dit leuk moet eigenlijk zijn: Kohtje vindt dit een lief bericht. Niet hijgerig bedoeld, hoor.. Hopelijk lekker slapen, jopie, en beterschap. Mai reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Er komen in mijn huis mensen die roken. Nee, niet in mijn huis. Die kunnen dat wat mij betreft alleen achter in het tuintje doen. Sinds afgelopen voorjaar heb ik daarvoor een RVS asbakje aangeschaft, wat ze kunnen gebruiken. Nu vraag ik aan rokers om dat bakje te gebruiken en als ze weggaan, dat op te ruimen en schoon te maken. Je wil niet weten wat voor een commentaar ik daar op kreeg....! Wel effectief trouwens, want een "vriend" komt uitgesproken daardoor niet meer. En andere rokers moet ik soms terug roepen omdat ze wat "vergeten" zijn. Het is wat ik wil, ik wil niet deelnemen aan de verslaving van een ander. Ik wil het niet faciliteren. Ik hoef die peuken niet op mijn stoep en in mijn gras terug te vinden. Als je een grote jongen wil zijn, begin je eerst maar eens een vent te wezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 (bewerkt) Mooi In mijn onbewust naïeve tijd voelden deze gasten (Kwijlers) zich ook al aangetrokken tot mij Het is vanuit ons de openheid Vanuit hen vaak een psychopatische drang Een ander nodig te hebben om zichzelf beter te voelen En (on) bewust weten we dat altijd Maar ons aura vertoonde nog gaten ofzo En dat ken best lastig zijn But hee We leren Ik zei net hier "het leuke van ouder worden, is dat je steeds meer herinneringen krijgt" 9 december 2015 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Over van grenzen, en buiten de lijntjes kleuren Vanuit je kracht Anker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 (bewerkt) Eigenlijk gaat alles vanzelf Je hoeft er niets voor te doen Agnieta, jammer joh Gun jezelf beter! 9 december 2015 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Beetje surfen over de golven Mee buigen als bamboe in de wind En gewoon je gezonde verstand gebruiken Tijdens het je blijven verbazen (verwonderen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Een medaille heeft 3 kanten he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Welterusten allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leila Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 welterusten allemaal schrijf niet zoveel, maar lees wel veel. meld me droog af, morgen dag 20. leila Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 9 december 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Ola, lange dag inclusief Kerstuitje. Ging goed, droog maar ben nu wel doodop. Jammer te lezen dat er mensen beledigd zijn: maar de excuses zijn ook al aangeboden en zijn toch ook iets waard? Morgen weer een dag, welterusten allemaal.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 (bewerkt) Dat maakt niet uit Vlokje Qua temperament "Ik heb net de autosleutels van Chris Rea verstopt" Ik ben in mijn element 9 december 2015 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Ik meld me schoon en droog af voor de dagpact, weer een succesvolle dag. Een die beter was dan de voorgaande. Soms verzeil ik in een dipje en heb dat pas weer in de gaten als het beter begint te gaan, eigenaardig. Moet er morgen uit voor een nieuwe wasmachine. de huidige heeft een probleem met kogellagers. Nog geen zes jaar oud en een eenmans huishouden. Dat ding heeft hooguit eens per week gedraaid, gemiddeld. Laat het 400 keer zijn. De reparatie is zo duur (2/3 vervangingswaarde) dat ik voor een nieuwe ga. Waar is de tijd dat je zo'n ding kocht en dat er zelfs roestvlekken op konden komen na een jaar of 15? En die je dan tenslotte maar afdankte vanwege het geluidsnivo en het energieverbruik. Het is niet anders. Nieuwe dag, nieuwe kansen. Welterusten en wellicht tot morgen. Mai reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden