Yogajuf Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Mooi ijsvogeltje☺️ Sowhat jij had er toch een als ava? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Precies Joop. Stoppen met roken is zo'n beetje hetzelfde als met drinken. Het kost tijd, en gaat met vallen en opstaan. Als je maar vooruitgang ziet. Daar kan je op bouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Yup! En dank voor de reminder Als ik terugkijk is er zeker vooruitgang Het gaat "langzaam", echter het houdt me ook op de been Om door te gaan smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 aan·vaar·den (aanvaardde, heeft aanvaard) (Van Dale) beginnen te doen; ondernemen: een reis aanvaarden zich laten welgevallen in bezit of gebruik nemen ac·cep·te·ren (accepteerde, heeft geaccepteerd) (Van Dale) aannemen, aanvaarden: een uitnodiging accepteren als onvermijdelijk, vergeeflijk, bevredigend aanvaarden: men accepteerde dat excuus Ik ben er nog niet uit. Ik ben geneigd om te vinden dat aanvaarden iets meer van een "werkwoord" is en accepteren bij een passievere houding hoort. De betekenissen in Van Dale lijken daar ook op te wijzen. In de groepen gooit men die woorden met hun begrippen nogal eens door elkaar, vermoed ik. Zoiets als met "eerlijkheid": ik spreek toch geen leugen uit, dus ik ben niet oneerlijk. En dan mis je toch wel waar het om gaat, denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Vlokje hoe is het met je hondje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ErikB Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 (bewerkt) Ik meld me vast af..ogen vallen bijna dicht. Mag weer een droge dag bijschrijven. Oja en aangemeld bij mijn eerste weekpact. Welterusten! 29 november 2015 bewerkt door ErikB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Meld me droog af met veel stof tot nadenken. Slaap zacht voor nu of straks allemaal. Tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Storm viel mee, Ja, het waait wel hard, maar dat doet het wel vaker. Nu naar bed Truste allen (morgen om 8.00 bij de tandarts zijn, voor mijn werk dus) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 pffff niet gered ik ga maar Pippin uit laten en naar bed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HappyDays Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Ik ga me hier alvast droog afmelden. Super weekend gehad, was jaren geleden denk ik. Ik lees nog eventjes bij. Tot later en slaapwel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leila Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 heb mijzelf voorgenomen om regelmaat in te bouwen, nu ik weer beter slaap. 22.30 naar bed, en dan nog even lekker lezen, 07.30 gaat de wekker, valt mee toch? als ik forumtijd aanhou kan ik nog even, maar op mijn klok ben ik toch echt te laat meld me droog af, trusten, leila Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Aanvaarden: 6 definities op Encyclo I.) overnemen, ermee akkoord gaan vb: wij aanvaarden het geschenk Synoniemen: aannemen accepteren Tegenstellingen: afwijzen versmaden goedvinden dat het zo is vb: de jongen a...II.) Let op: Spelling (deels) uit 1864: [bedrijvend werkwoord] [gelijkvloeiend] (ik aanvaardde, heb aanvaard), zich belasten met, op zich nemen; aannemen; bezit nemen van; beg...III.) accepteren, aannemen, erkennen, geloven, nemen aandurven beginnen, ondernemen, opvatten adopterenIV.) •beginnen, ondernemen. •in bezit nemen.V.) 1) Aanvaarding 2) Acceptatie 3) Accepteren 4) Adiëren 5) Aannemen 6) Aanbinden 7) Aangaan 8) Aanslaan 9) Adopteren 10) Beginnen 11) Nemen 12) Ontvangen Mai reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 (bewerkt) Als ik me slecht, moe en somber voel... dan heb ik nergens zin an en stel ik dingen uit. Vooral (ja Rapi) die Moetendingen. Bah. En er is veel wat moet. Vorige week een autolamp stuk en een stoere uitlaat die er al half afhing. Toen moest ik, en ik was eigenlijk verbaast dat wanneer er iets Echt moet (ik ben namelijk hartstikke afhankelijk van de auto) het ook domweg wel gaat! Dat gevoel wil ik vasthouden voor op andere momenten. Kop dr veur! Als die wcbril te erg gaat plakken (Erik) dan komt er een moment dat je echt de lap er wel bij gaat pakken! (hoop ik toch wel voor je ) Kohtje zei meen ik ook al iets over zelfafwijzing, wat ik herken: dat het bij uitstelgedrag ook wel eens lijkt of je jezelf domweg niet wil laten lukken. Alsof een klein stemmetje de boel flink aan het stagneren is en jijzelf loopt wat te ijsberen of hangt op de bank en irriteert zich mateloos aan zichzelf. Brrr. Zo maakte ik altijd veel te lange todo lijstjes; ook een manier om jezelf dwars te zitten. Inderdaad, elke dag IETS doen hoe klein dan ook en trots en blij zijn dat je weer wat verder bent. Dit is volgens mij sowieso iets wat met ouder worden te maken heeft; je kunt domweg ook minder aan natuurlijk. En: je moet lief zijn voor jezelf. woordje verbeterd 30 november 2015 bewerkt door smart Meya, hummer en Mai reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Ja, Agnieta. Ik had erbij kunnen vermelden dat ik vaak de indruk heb dat mensen iets zeggen te accepteren en men dat op een "gemakkelijke manier" doet. Voor mezelf drukt aanvaarden meer zelfwerkzaamheid en activiteit uit. En zo ervaar ik mijn herstel ook. "God, schenk me de kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen"...... Dat is voor mij geen kattepis, maar werken, soms hard werken. Geeft niet, ik beschouw dat als mijn leven. Mai reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Bij het eten in het saunacentrum: wilt u ook iets drinken? Ik geloof dat ik minstens een minuut heb zitten te hummen, van eh en och... Ik hou niet van frisdrank en twijfel altijd over bitter lemon of hoeheetdatspul? Wat wat is... enfin, eventjes de schrik van geen wijntje meer mogen en vervolgens dus niet uit mijn woorden komen. Was wel grappig. Het werd appelsap. Nog een tukje gedaan en verders enorm genoten zoals te doen gebruikelijk: he he lekker weer wat afvalstoffen eruit en bijgetankt. Nu aan de rooibos en ik ga het bed (o snel de deken aanzetten!) opzoeken. welterusten allemaal. Dag 6 in de pocket (dat is vast in zo' n 40 jaar niet eerder gelukt!! :musicnote: :musicnote: Meya, HappyDays en Mai reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Van moeten willen maken Érik B, Trust. Allen. Het komt allemaal oke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Ik meld me "droog" af voor de dagpact. Het slechte weer hangt nu hier. Welterusten en wellicht tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Vanmiddag bij J geweest, ik vond het nog erg verward en ze geven hem weer haldol voor de onrust, maar ik vind dat hij er nog veel erger verward door word, ik schrik daar wel een beetje van. Hij mag zijn bed niet uit en hij is erg slap, kan bijna niet op zijn benen staan, ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar we houden maar moed. Straks de hond uitlaten voor de nacht, misschien ga ik nog een film kijken, ik weet het nog niet. Welterusten en tot morgen Ik "flip" bijna aan de gedachte bij haldol Teveel gezien Rus aan wijfie En die troep eruit Hij reageert er averechts op Dit is niet oke Rus an jij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Trust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Ik meld me "droog" af voor de dagpact. Het slechte weer hangt nu hier. Welterusten en wellicht tot morgen. Hier nu stil Lees je graag' Trust! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Ik ga ook Nog een trustenkus Tot later Wellicht Mooie mensen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 hier wordt het nachtwerk dat krijg ik van uitstel wat geen afstel mag worden. slaapwel smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden