Spring naar bijdragen

Zondag 29 november


ronja

Aanbevolen berichten

aan·vaar·den (aanvaardde, heeft aanvaard)  (Van Dale)

  • beginnen te doen; ondernemen: een reis aanvaarden
  • zich laten welgevallen
  • in bezit of gebruik nemen 

ac·cep·te·ren (accepteerde, heeft geaccepteerd)   (Van Dale)

  • aannemen, aanvaarden: een uitnodiging accepteren
  • als onvermijdelijk, vergeeflijk, bevredigend aanvaarden: men accepteerde dat excuus 

Ik ben er nog niet uit.  Ik ben geneigd om te vinden dat aanvaarden iets meer van een "werkwoord" is en accepteren bij een passievere houding hoort. De betekenissen in Van Dale lijken daar ook op te wijzen.

In de groepen gooit men die woorden met hun begrippen nogal eens door elkaar, vermoed ik.

Zoiets als met "eerlijkheid": ik spreek toch geen leugen uit, dus ik ben niet oneerlijk. En dan mis je toch wel waar het om gaat, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb mijzelf voorgenomen om regelmaat in te bouwen,

nu ik weer beter slaap.

22.30 naar bed, en dan nog even lekker lezen,

07.30 gaat de wekker, valt mee toch?

 

als ik forumtijd aanhou kan ik nog even, 

maar op mijn klok ben ik toch echt te laat ;)

 

meld me droog af, trusten,

leila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanvaarden:
 
6 definities op Encyclo

I.) overnemen, ermee akkoord gaan vb: wij aanvaarden het geschenk Synoniemen: aannemen accepteren Tegenstellingen: afwijzen versmaden goedvinden dat het zo is vb: de jongen a...
II.) Let op: Spelling (deels) uit 1864: [bedrijvend werkwoord] [gelijkvloeiend] (ik aanvaardde, heb aanvaard), zich belasten met, op zich nemen; aannemen; bezit nemen van; beg...
III.) accepteren, aannemen, erkennen, geloven, nemen aandurven beginnen, ondernemen, opvatten adopteren
IV.) •beginnen, ondernemen. •in bezit nemen.
V.) 1) Aanvaarding 2) Acceptatie 3) Accepteren 4) Adiëren 5) Aannemen 6) Aanbinden 7) Aangaan 8) Aanslaan 9) Adopteren 10) Beginnen 11) Nemen 12) Ontvangen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik me slecht, moe en somber voel... dan heb ik nergens zin an en stel ik dingen uit. Vooral (ja Rapi) die Moetendingen. Bah. En er is veel wat moet.

Vorige week een autolamp stuk en een stoere uitlaat die er al half afhing. Toen moest ik, en ik was eigenlijk verbaast dat wanneer er iets Echt moet (ik ben namelijk hartstikke afhankelijk van de auto) het ook domweg wel gaat! Dat gevoel wil ik vasthouden voor op andere momenten. Kop dr veur!

Als die wcbril te erg gaat plakken (Erik) dan komt er een moment dat je echt de lap er wel bij gaat pakken! (hoop ik toch wel voor je :lol:)

 

Kohtje zei meen ik ook al iets over zelfafwijzing, wat ik herken: dat het bij uitstelgedrag ook wel eens lijkt of je jezelf domweg niet wil laten lukken. Alsof een klein stemmetje de boel flink aan het stagneren is en jijzelf loopt wat te ijsberen of hangt op de bank en irriteert zich mateloos aan zichzelf. Brrr.

 

Zo maakte ik altijd veel te lange todo lijstjes; ook een manier om jezelf dwars te zitten. Inderdaad, elke dag IETS doen hoe klein dan ook en trots en blij zijn dat je weer wat verder bent. Dit is volgens mij sowieso iets wat met ouder worden te maken heeft; je kunt domweg ook minder aan natuurlijk. En: je moet lief zijn voor jezelf.

 

woordje verbeterd

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Agnieta. Ik had erbij kunnen vermelden dat ik vaak de indruk heb dat mensen iets zeggen te accepteren en men dat op een "gemakkelijke manier" doet.

Voor mezelf drukt aanvaarden meer zelfwerkzaamheid en activiteit uit. En zo ervaar ik mijn herstel ook. 

"God, schenk me de kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen"......

Dat is voor mij geen kattepis, maar werken, soms hard werken. Geeft niet, ik beschouw dat als mijn leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het eten in het saunacentrum: wilt u ook iets drinken?

Ik geloof dat ik minstens een minuut heb zitten te hummen, van eh en och...

Ik hou niet van frisdrank en twijfel altijd over bitter lemon of hoeheetdatspul? Wat wat is... enfin, eventjes de schrik van geen wijntje meer mogen en vervolgens dus niet uit mijn woorden komen. Was wel grappig. Het werd appelsap.

 

Nog een tukje gedaan en verders enorm genoten zoals te doen gebruikelijk: he he lekker weer wat afvalstoffen eruit en bijgetankt.

Nu aan de rooibos en ik ga het bed (o snel de deken aanzetten!) opzoeken.

 

welterusten allemaal.

Dag 6 in de pocket (dat is vast in zo' n 40 jaar niet eerder gelukt!! :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag bij J geweest, ik vond het nog erg verward en ze geven hem weer haldol voor de onrust, maar ik vind dat hij er nog veel erger verward door word, ik schrik daar wel een beetje van.

Hij mag zijn bed niet uit en hij is erg slap, kan bijna niet op zijn benen staan, ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar we houden maar moed.

 

Straks de hond uitlaten voor de nacht, misschien ga ik nog een film kijken, ik weet het nog niet.

Welterusten en tot morgen  :moon:

Ik  "flip" bijna aan de gedachte bij haldol

Teveel gezien

 

Rus aan wijfie

 

En die troep eruit

Hij reageert er averechts op

 

Dit is niet oke

Rus an jij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...