Spring naar bijdragen

Maandag, 16 november 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Ah, Ietjefietje.. ja. Was er net achtergekomen. Kwam toevallig het huisdierendraadje tegen.

Succes, plezier en sterkte gewenst. Heel gedoe, zo'n nieuwe huisgenoot, maar wel heel leuk.

Onze makker wordt donderdag 13. Beetje doof aan het worden, zicht gaat achteruit, vooral in het donker

en hij moet wat vaker uit.. maar verder doet ie 't nog hartstikke goed. En  lief!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat deze kater ook wel over kan gaan voor jou, Agnieta.

 

Probeer eens anders tegen de omstandigheden aan te kijken dan steeds proberen ze te veranderen. Iets wat je toch niet kunt.

Het begint steeds weer met het gebed om kalmte:

God, geef mij de kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen (de omstandigheden), de moed om te veranderen wat ik kan veranderen (jezelf en je kijk op de dingen) en de wijsheid om tussen deze twee het onderscheid te weten.

Bij dat laatste kan gebed en vooral meditatie je goede diensten bewijzen.

 

Laat het voor jou vaststaande doemdenken eens los en probeer je zegeningen te tellen. Positief tegen zaken aankijken in plaats van er steeds weer over te zeuren dat het niet gaat zoals jij het wil. Het gaat nooit zoals jij het wil. Er is iemand die weet hoe het gaat. Volg hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

jowan
Lila
Tomtom2
Erik B
Agnieta
Meya


@ErikB, Uitglijders horen er bij, als het makkelijk was zaten we hier niet. Maar even kritisch (natuurlijk alleen vanuit mijn persoonlijke opvatting):

 

Vandaag een nieuwe poging.

Dagpact:
(...)
ErikB
(...)


 

Voor mij is het dagpact een belofte aan elkaar, geen poging. Vandaag de eerste niet. Morgen zien we wel weer verder, maar vandaag zet ik me er op, en drink ik dus niet. En @Asterix... is het dagpact misschien iets voor jou? :-)

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou jowan..ik zeur niet en ik doemdenk niet.

ik zie wat er is.

 

... ik vind het weleens te makkelijk

om te gaan roepen; "Kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen".

Terwijl hij me vraagt om hem te helpen, naar de mogelijkheden vraagt die er nog zijn e.d.

 

Misschien kan ik dat wel veranderen he, dat weet ik niet eerder zeker dan wanneer ik het geprobeerd heb.

Dan kan ik ieder geval hem laten zien/ weten dat ik mij voor hem inzet,

dat ik er ben en zal blijven ook.

 

 

Roepen is inderdaad makkelijk.

Aanvaarden vereist, zoals jowan al zegt, loslaten en anders(om) tegen dingen aankijken.

Niet alleen je eigen perspectief bepalend laten zijn, maar vogelvluchtperspectief toepassen, d.w.z. ook de belangen van anderen laten meewegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cold turkey stoppen ja, maar dat doe ik altijd als me dit overkomt.

Soms gaat het maanden goed en dan ineens krijg ik ontzettende trek in bier en haal ik een 's avonds een paar blikken (halve liters).

 

En dan na een week of zo, trek ik het eerste blik om 11 uur 's morgens al los... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vrouw dronk net zo hard mee, maar die zit nu in de overgang sinds een aantal jaren en trekt dat helemaal niet meer.

Maar zij dronk overdag dan ook niet.

 

Maar nu, na 2 blikken wordt ze al zwaar depri.

 

Misschien helpt dat bij jou ook als je straks in de overgang komt. ;)

bewerkt door Asterix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...