Spring naar bijdragen

Doe-de-groeten-aan-Woensdag 28 oktober 2015

Gast Loen

Aanbevolen berichten

Ik had een flinke aanvaring op mijn werk, waarbij ik gelijk heb maar het niet krijg.

Mijn werkdag heb ik daarop direct afgesloten; niet zoals het hoort maar wel beter voor mij. Thuis maar op zoek gegaan naar het boek "Hoe overleef ik managers en directeuren?". Wat een <piep> volk kan dat zijn.

Vervolgens op de fiets bijna van de sokken gereden en even later nog zoiets. Niet mijn dag vandaag.

Daar kreeg ik dus trek van. Ik weet waar het vandaan komt en geef er niet aan toe, maar de reactie is er nog. Vanavond naar mijn zelfhulpgroep, beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, borrel weer overleefd.

Nu; zuurkool, met vegetarisch kruimgehakt ananas en rozijnen.

Jeetje Gerrit,

Toen ik het begin van je verhaal las, dacht ik; daar zou ik nou trek van krijgen.

Dat had je dus ook.

Goed man, dat je er niet aan toe gegeven hebt.

Vervelend ook, een soort ruzie op je werk.

Hoop, dat het uiteindelijk toch weer goed gaat komen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MijnGerrit, volgens mij goed gedaan. En vanavond in je groep bespreken.

De laatste tijd gooi ik mijn dingetjes ook in de groep.

Soms weken achter elkaar hetzelfde. Ze zullen er onderhand wel tureluurs van zijn.

Nu moet ik nog leren bellen als ik vast zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had gisteren hetzelfde op het werk. Ik krijg daar niet gelijk dorst van maar had wel de neiging het allemaal op te bottlen en op gegeven moment kwam het er dan, op de verkeerde manier uit. Meetings helpen me maar ook wat lessen van de Stoics (focus alleen op wat in je controle ligt en de incompetentie en de mening van je baas valt daar niet onder) helpen me beter en beter..

maar het blijft een leerproces..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben terug van mijn meeting. En weer helemaal mooi rustig hoor!

Waar ik vanmiddag over een situatie op mijn werk over schreef betreft gelukkig iemand, waar ik uiteindelijk niets mee te maken heb.

Als het goed is, zie ik deze persoon misschien een enkele maal per jaar op de gangen lopen en verder niets.

Komt goed, dank voor de steun hier.

Welterusten beste mensen, tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij de meeting-gangers, ook ik had een bijzonder fijne NA bijeenkomst.

Als ik die lijntjes lees over chemische afschrikmiddelen waardoor je niet kunt drinken, ben ik blij dat ik meteen gekozen heb voor abstinentie: compleet stoppen met gebruiken. Verder geen discussies meer. Ik heb genoegzaam aangetoond de afgelopen decennia dat ík niet met alcohol kan omgaan. Ik maakte er een puinhoop van en die werd steeds groter.

Nu heb ik hulp van een methode die me helpt mijn leven opnieuw in te richten en mezelf te verbeteren. Samen met de genoemde overgave leidt dat er toe dat ik geen noemenswaardige trek heb gekend, want ik heb de interne discussie niet meer: "Misschien nu je drie jaar droog bent, kan het misschien toch wel weer...".

Ik ben er van overtuigd inmiddels dat ik heel goed kan leven zonder alcohol en ik bewijs dagelijks dat mijn leven er met sprongen op vooruit is gegaan.

Zoals je wel eens hoort: stoppen is een ding, maar gestopt blijven.....

Nou met die methode waarover ik het had wordt gestopt blijven beheersbaar: het werkt zolang ik eraan werk én het verbetert mijn leven in ernstige mate.

Ik ben er helemaal blij mee.

Ook dat ik het zonder alternatieve chemische middelen kan.

Ik meld me af voor de dagpact.

Welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...