Spring naar bijdragen

Zaterdag, 5 september 2015


jowan

Aanbevolen berichten

mijn wederhelft is een weekendje weg...........feesten

Of het nou zelfbeklag is, of wat ook, maar sinds heel erg lang heb ik vanmiddag onrust, zin in feesten ofzo...............zeg het nou maar: trek.

Toen heb ik maar patat gehaald. Ik heb nog nooit eerder voor mezelf alleen patat gehaald. Het was voor mij zó raar om te doen, dat het effect misschien wel vergelijkbaar is met douchen met schoenen aan.

 

Onlangs heb ik verkondigd dat ik nog maar een paar keer trek heb gehad sinds ik in herstel ben. Terwijl zelfbeklag er wel vaker is geweest dan alleen vanmiddag. Ik zou het kunnen onderzoeken. Ik zou dat ook na kunnen laten. Het enige wat mij opviel en nu nog steeds bezighoudt is: waarom heb ik niemand gebeld? Waarom wist ik zo zeker dat ik het zélf kan oplossen?

Schaamte?

Geen zin in een ellenlange analyse die ik in mijn eentje óók kan bedenken?

 

De volgende keer zal ik niet aarzelen en wéér een patatje halen. Toch zal ik wél aan de slag moeten met de illusie dat ik alles alléén kan. Want er komt een dag dat ik niet meer gewend ben aan hulp vragen, en dan zal dat onnodig moeilijk lijken te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mag ik dan nr. 6 zijn?

Het is me opgevallen dat ik weinig inspiratie heb. Ga ik zitten om sieraden te maken en zit dan wat voor me uit te staren en vervolgens komt er bijna niets uit m'n handen alleen die hersenpan maakt overuren. En tegen de tijd dat ik op wil houden, lukt het wel, dus heb ik maar besloten om morgen nadat ik begonnen ben gelijk weer te stoppen. :(  :blush:  ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen zonnebank hier.

Wel kaarsjes aan, gordijnen dicht en in jogging met een dekentje en een hele uitstalling van lekkernijen om mij heen op de bank.

Eens effe kijken of ik lang genoeg stil kan zitten om een film van 2 uur af te kijken.

The show is on(rust)!!!

In ieder geval thuisblijven dus...

Toch geen volle maan vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai beste mensen,

 

Allemaal een beetje een off-dag lees ik.

Nou hier nog een hoor.

Moe (toch al een tijdje niet echt geweest)

Daardoor trek 

Even serieus gedacht om een fles te halen.

Toen maar als afleiding, naar mijn laatste werkadresje gelopen, i.p.v. gefietst.

Kostte wel discipline, want was immers al moe.

Enfin, eten staat op (eigenlijk veel te laat, maar moest bij thuiskomst eerst nog een was ophangen)

Wat knoflook olijven als voorgerecht

Glas water erbij.

Straks boontjes,aardappelen,komkommer en vissticks.

Even doorbijten Rapi, dit gaat weer over.

Geen drank !

Zo, mezelf even toe gesproken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja Loen, ik heb 2 mensen die zelf ook verslaafd zijn, dus die weten hoe belangrijk afleiding is............... én hoe belangrijk het is om geen geheimen of leugens te hebben, en ik heb 2 familieleden die ik op de gekste tijden mag bellen.

Ik heb 2 keer gebeld met momenten van zelfbeklag. Dat is héél snel over zodra je dat gaat uitspreken. Met het uitspreken is óók de trek gehalveerd.

 

En ik heb wel es NIET gebeld ook al had ik een naar moment. Dat was onnodig moeilijk, en zéker in de periode toen ik het nog alleen deed, zonder hulp en toen NIEMAND mocht weten dat ik misschien wel een alcoholprobleem zou kunnen hebben................. toen ging dat dus elke keer fout juist omdát ik geen hulp vroeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb iemand die ik bel als het spannend wordt. Mijn telefoonnummer circuleert daarvoor ook bij anderen.

En als het niet spannend wordt/is, is gewoon het contact hebben ook heel helpend. Gewoon lekker.

 

Ik sluit me in de rij aan: vanochtend met een bonkende kop opgestaan en pas nu wordt het een beetje te doen, maar da's pas na een aantal 'molletjes.

Ik ben niet zo van de pilletjes, maar ik weet niets anders te verzinnen tegen die (spannings-)hoofdpijn.

 

Morgen weer een dag, die ik denk te beginnen met een NA meeting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij Jowan jowan , dat bellen ook helpend is wanneer het niet spannend wordt. Een echte uitglijder / terugval komt niet uit de lucht vallen. Meestal is er dan al wat langer zelfbeklag, of een bozig gevoel, of een jaloers gevoel. Meestal is er iets 'wat er niet mag zijn'. Maar er wél is. Iets wat weg moet. En zoiets zou makkelijker weg te vangen zijn door met iemand te praten. Denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms moet je gewoon door die golf heen.

Rustig over je heen laten komen, wetende dat het een moment is.

Dat accepteren.

En vervolgens alles toepassen wat ik heb geleerd.

Zolang je wilt en erop tijd bij bent kan het weer je hoofd uit.

Realiseren dat het de verslaving is die op dat moment spreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de telefoonnummers van een paar frummers die ik zeker zal bellen als het niet goed gaat qua drank. Ik zou ook een vriend(in) kunnen bellen, maar die weet niet hoe het echt is, dus nee, liever niet. Ik ben ook niet goed in hulp vragen, maar alles, echt alles om een terugval te voorkomen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is nog nooit in me opgekomen om hulp te vragen bij een situatie waarin ik zou gaan drinken terwijl ik dat niet wil. Ik ben ook niet goed in hulp vragen

 

Van de paar frummers waar ik het telefoonnummer van heb, zou ik het fijn vinden als ze me zouden bellen, als ik iets zou kunnen betekenen? Ja dat zou ik heel fijn vinden. Veel beter dan lezen achteraf dat het misgegaan is.

 

Maar dat geldt vast ook andersom. Dat die mensen liever hebben dat ik bel dan achteraf schrijf het ging mis.

 

Nu ging het bij mij niet zomaar mis. Ik wist vaak al dagen van te voren dat ik zou gaan drinken op een gelegenheid. Dat was behoorlijk een besluit en niet er door overvallen worden. En de keren dat ik er door overvallen werd was het een kwestie van nu van een bepaald feestje weg en saai naar huis. Daarmee was de trek weg. Waar ik veel minder vat op heb is de situatie van paar drankjes op en dan stoppen. Dan zou ik ter plekke online kunnen gaan en dit melden op de dagenraad. Ik weet dat ik dat niet deed. Ik bleef weg totdat ik het roer weer omkreeg en dan kwam ik hier weer.

 

Ik ben eigenlijk wel erg blij als dat zou mogen van de mensen waarvan ik het nummer heb. En ik heb sws met mezelf afgesproken dat ik niet meer weken hier wegblijf uit schaamte terwijl ik drink en het helemaal niet oke gaat. Dan maar billen bloot. Open en eerlijk, ook als ik me schaam.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees trouwens van allemaal mensen die niet lekker zijn of trek hebben. Trek heb ik niet maar ik voel me niet fijn vandaag. Voor een deel is dat extreme spierpijn waar ik vandaag zelfs door mijn benen zakte op mijn werk. Ik ben echt te fanatiek geweest. Maar ook het herfstweer en terugslag wellicht van de drukke tijd en me zorgen maken om mijn vader. Blij dat ik morgen vrij ben.

 

Goede nacht iedereen. Beterschap voor wie zich niet 100% voelde vandaag.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...