Spring naar bijdragen

Donderdag, 3 september 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Heb ook tomaten in de tuin hoe moet ik zij binnen dan verder laten rijpen ??? Gaat goed nu na ja goed beter als gisteren .En de laatsten twee weeken .Van dag even met een vriendin in België geweest was heel gezellig .Voor de rest nog alles klaar maken voor morgen en dan lekker op de bank hangen .Voor iedereen een hele fijne avond en nacht , slaap ook heel slecht wij zijn hier wel met een hoop slechte slapers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal :)

 

Tweede cursusdag achter de rug. Heel apart om een paar cursusdagen te doen zonder na afloop alcohol te drinken.
Dat is in mijn hele werkleven eigenlijk nooit voorgekomen. Nu merk ik toch een veel sneller herstel van de informatie-overload.

 

Ik zie er een beetje tegen op om zaterdag mijn eerste werkdag te hebben. Omdat de werkplek een beetje het hol van de leeuw is. Café-restaurant midden in het meest drukste uitgaansgebied. Het personeel zit na afloop vast en zeker aan de bar gratis te drinken.

 

En dan proberen om niet te drinken en tegelijk niet over te komen als een brave hendrik of juist een persoon die problemen heeft met drinken. En ik weet dat gratis bier toch ook best een trigger kan zijn. Zeker na een drukke dag.

 

Dus van te voren plannetjes maken, voorbereiden. Kan nog wel eens een moeilijke situatie worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ploffie, als je alleen bang bent

via de anderen getriggerd te worden

zou ik een leugentje om best wil ertegenaan gooien

(medicijngebruik, maagklachten, of een beter excuus)

als je twijfelt aan je eigen standvastigheid zou ik zorgen

een refusalvoorschrift te krijgen morgen, zodat je echt niet

kunt drinken en in dat geval is bovenstaande geen leugentje meer ook.

sterkte in elk geval, wat je ook besluit!

 

en slaapwel frummers die nog lezen :moon:

ik heb een enerverende dag achter de rug,

en ben erg moe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja inderdaad, het is een apart wereldje dat zich aangetrokken voelt om te werken in de horeca in een gebied waar het meeste alcohol wordt gedronken. Dat wordt nog een hele kluif om dan in zo'n groep geaccepteerd te worden als niet-drinker en niet-roker.

 

Ik denk wel dat het gaat lukken. Dat niet drinken. Misschien dat ik door de stress van de eerste werkdag en sociale druk een zucht krijg. Maar als ik het nu weet dat het misschien gaat gebeuren, kan ik me er op instellen.

 

Een fellow bellen om half een 's nachts is wat laat, denk ik. ;)

 

We zullen het zien. Liever saai en niet in de groep liggen dan drinken. Niet drinken is belangrijker dan die baan. Werken kan ook op andere plekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zet me zaterdag op de dagpact. Dat is voor mijn eigen standvastigheid.

 

En een smoes.... hm, dan zeg ik misschien wel dat ik iets met computers doe en "fit en helder" moet zijn omdat ik nog moet programmeren. Dan krijg ik misschien nog wel een positief imago. ;)

 

Welterusten iedereen. Ik ben, denk ik, me nu aan het voorbereiden op mogelijke situaties. En dat is goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@plof: Dat positieve imago dat jij noemt, daar kun je volgens mij iets mee. Je zou ook kunnen zeggen dat je je gewoon goed/beter/fantastisch voelt zonder alcohol, en er beter op draait. Als chef heb je daarnaast ook een voorbeeldfunctie voor je staf, toch? Word een rolmodel voor ze. Zij hebben dat beeld van de uitgerangeerde vette alcoholische kok vast ook op hun netvlies staan. Misschien kun je daarmee spelen. Clean zijn is niet zielig, clean zijn is juist cool. En geef jij als chef niet ook aan wanneer er gedronken mag worden? Lijkt me aan de ene kant lastig, aan de andere kant ook een kans. Jij gunt hen hun drankje, mogen zij jou je nuchterheid gunnen. Zoiets?

Succes Plof! X

PS: kan een chef ook niet naar huis nadat de keuken dicht is?

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...