Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 augustus


blondie6173

Aanbevolen berichten

Ik denk dat het erg heeft geholpen door mijn grenzen aan te geven. Dit is wat ik wil en kan. Ga ik over die grens hen, dan ligt alcoholisme weer in het verschiet. Dat laatste heb ik dan weer niet gezegd, maar het is belangrijk om in ieder geval die grenzen aan te geven voor zelfbehoud.

 

Alcoholdebaas zijn blijft prioriteit nr 1. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ploffie, goede berichten. Het soort werk verbaast me een beetje, ik dacht dat je dat helemaal niet wilde?

Maar als dat geen probleem is, dan hoop ik dat het wat wordt. Succes Plof.

Oh ja, hoe wil je dat regelen met die Bossche Bollen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ploffie, goede berichten. Het soort werk verbaast me een beetje, ik dacht dat je dat helemaal niet wilde?

Maar als dat geen probleem is, dan hoop ik dat het wat wordt. Succes Plof.

Oh ja, hoe wil je dat regelen met die Bossche Bollen?

 

Er is keukenwerk dat ongeschikt is voor mij. Keukenwerk met allerlei toeters en bellen in luxe restaurants is niet meer geschikt voor mij. Maar er is ook werk op lager niveau, zoals bedrijfskantines enzo, dat ik best prima kan doen voor een paar dagen.

 

Bossche bollen worden hier met koffie geserveerd! :)

 

Agnieta, voor elke mm moet er gevochten worden. Dus heel goed om niet akkoord te gaan als je er niet achter staat! :rose: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zullen toch wel aan hebben gegeven waarom het gekort gaat worden, Agnieta?

Hier weer terug van werk.

Volgende week start met inloopspreekuur bij het gezondheidscentrum...

In een gloednieuwe eigen kamer!

Wel spannend nu het zo dichtbij gaat komen.

Kokkerellen nu.

Spinazie, aardappels en speklapjes.

Cornetto toe om te vieren dat we volgende week gaan starten, beter dan een fles bubbels open trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien voelt de jeugdzorg dat ook. Dat je trek krijgt bij spanningen Aggie en daarom juist de touwtjes kort houdt. Maar als hij dadelijk zelf mag bepalen merk je hoe hij van je houdt en hoeft er geen jeugdzorg zich meer te bemoeien met jullie. Even volhouden nog. :rose:

 

Gisteren even gelezen van Blondie dat ze gefrituurde bloemkool gemaakt heeft dus ben ik vanochtend bloemkool gaan halen. Eens kijken of het me lukt. Denk het wel.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wat naief maar ik geloof toch echt niet dat jeugdzorg dit allemaal uit hun duim zuigt om jou dwars te zitten,Agnieta.

Vooral als je zoon zit erbij en hij ontkent niet dat hij bang is?

Jeugdzorg heeft ook alleen maar het beste met je zoon voor in dezen lijkt mij?

Misschien is het zelfs ook wel beter voor jou te behappen dat je zoon alleen overdag bij je zou kunnen zijn.

Lees namelijk regelmatig dat het je soms echt wat teveel wordt.

Maar goed, ik hou erover op.

Aan het diner en daarna opslomen.

Was een lange dag met aansluitend een kort avondje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even iets tussendoor voor diegene die geïnteresseerd is in meditatie. Er is op 9fornews een documentaire over een jongen van 14 jaar die al een hele tijd aan het mediteren is zonder eten of drinken. Hij wil dit 5-6 jaar vol houden. Er wordt gezegd dat hij de nieuwe Boeddha zou zijn. Het is zo'n ontzettend mooi kind, zo vredig. Prachtig om te zien voor wie zich daar voor interesseert. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, mag ik terugkomen op gisteravond?

Mijn gevoel zegt dat jij je aangevallen hebt gevoeld als zendeling van de Wilskrachtmethode.

Erik, ik heb mij nooit aan jou geïrriteerd omdat ik bij jou nooit zendingsdrang heb gezien. Meer dan de helft van het forum doet het op wilskracht. Hoeveel wilskracht is sowieso nodig, wélke methode iemand ook gebruikt?

 

Loen, jij vroeg gisteren aan mij: wat is trek?

uh Loen, ik heb nog maar een paar keer ervaren dat ik door woede wilde wegvluchten maar op mijn plek moest blijven. Toen dacht ik: "Ja, nou zou ik wel een hele berg naar binnen willen gieten. Hoe boos ben ik , dat geloof je niet!!"

En een paar keer dat ik een droge mond had, en hartkloppingen. Zin in genieten, tijd, rust, dorst lessen. Ik denk dat deze met name trek mag heten.

Al met al..........4 keer in herstel ofzo.

 

edit; typefout

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik er zo over nadenk, heb ik waarschijnlijk last van een misverstand. Ik denk dat ik bij machteloosheid de weerstand voel alsof er bedoeld word dat ik niks kan, en dus niets hoef te doen. Dus ook geen wilskracht op hoef te brengen. En als anderen zeggen dat wilskracht het enige is wat er is om verslaving de baas te worden, de weerstand voel alsof die persoon beweert dat hij of zij het wel alléén kan.

Terwijl beide niet expliciet gezegd worden.

Voor mij heeft gewerkt om van actief gebruik weg te blijven: ik heb een probleem, wij lossen het op. Oftewel, doe het niet alleen. Zoek een ander, bel, vertel, blijf niet alleen nu.

Na een periode speelt het probleem van dreigend actief gebruik niet meer. Dan is het denk ik nog steeds belangrijk om signalen die ver voor een uitglijder er al zijn, te herkennen en dan al niet meer alleen te vechten met de triggers, weerstanden, gedragspatronen. Het hulp vragen bij weerstanden, gedragspatronen,is moeilijker dan alléén gaan modderen, en daar is véél wilskracht voor nodig. Althans, ik denk nog steeds dat ik bijna alles wel alleen kan. Kon. Under construction.

Nogmaals, dit was mijn manier, niet DE manier.

Mijn Methode valt voor mij onder het hoofdstuk: Welke sokken dragen we vandaag..................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Ik merk dat ik de laatste tijd de balans niet lekker heb met het forum...te vaak kijken, en me soms te betrokken voelen.

Daarom zullen jullie me waarschijnlijk wat minder hier treffen. En zal ik wellicht ook minder reageren op persoonlijke draadjes.

Het is geen definitief afscheid, maar voor even wat afstand. 

 

Ik heb wel contact met een maatje, sinds kort...geloof dat ik daarmee aansluit bij je posting Monster. Daarmee leg ik de focus

voor nu wat meer op mezelf. Met hulp. En dat wil ik graag. Want ja, alleen aanmodderen kost té veel wilskracht.

 

Fijne avond en alle goeds voor een ieder  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monster, Dank voor je reactie. Ik zou het vervelend gevonden hebben als ik gezien werd als iemand met veel zendingsdrang juist omdat ik me er zo aan iriteer.

En ik iriteer me niet aan de methode AA of NA. Et zijn zat frummers waarvoor het Veel betekent. Ik voel me in een hoek geduwd en dat is niet door jou. Allemaal invullingen over mij en het vertikken om te communiceren met mij. Ben bezig waarom ik me irriteer, waarom het me wat doet als iemand die mij niet kent zoveel over me invult en me negeert. Waarom ik dan nog de moeite neem om uitgebreid uit te leggen...Waarom ik me feitelijk aan het verantwoorden ben. Niet mijn tijd en energie steek in personen en reacties die ik leuk vind....Nee ik besteed tijd en moeite aan degene aan wie ik het juist niet moet doen. Mijn bericht aan jou was in die emotie geschreven maar die emotie had geen betrekking op jou of dat ik me aangevallen zou voelen Door jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...