Spring naar bijdragen

Maandag 17 augustus


blondie6173

Aanbevolen berichten

vermoeiend toch

dat afwegen van principes

en toch iets wat steeds weer terug komt.

 

dochter woont momenteel een crematie bij

vriendin van haar vriendin werd slechts 24.

Kreeg een hersen infarct en werd een tijdje

in slaap/coma gehouden

Helaas, ze stierf toch.

In gedachten bij haar moeder/ouders, familie.

Kaarsje brandt, maar het echte lijden gebeurt daar.

Zo onrechtvaardig soms, het leven, de dood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik...ik kreeg dit extreme middel ook niet voor niks.

Het is niet standaard dat zoiets word voorgeschreven.

Ik had het nodig

Evenals toen ik stopte met alcohol kreeg ik librium voorgeschreven.

Dit heb ik 9 maand gebruikt..dat was ook niet een standaard voorschrift door de verslavingsarts.

Denk dat de artsen mij goed hebben ingeschat.

Ik had het anders niet gered.

Elke patient is anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toine..zolang het geen lijdensweg is en jij het idee hebt dat hij nog geniet.

Ik zelf heb meerdere keren een beestje in moeten laten slapen.

Ze gaven het zelf aan...tis genoeg...hoefde alleen maar naar het koppie te kijken.

Rot blijft het jij moet uiteindelijk beslissen.

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het hartje op is, dan heb je goede kans dat er vocht in de borstholte gaat komen, waardoor het diertje het erg benauwd gaat krijgen.

Beter worden gaat het hoe dan ook niet meer.

Is het dan geen liefde het lijden voor te zijn?

Of moet je wachten tot het niet meer gaat?

 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toine er is medicatie voor dieren die oud zijn en veel last hebben van hart of longen. b.v. vocht achter de longetjes. Ik heb verder geen berichtjes gelezen dus het kan best zijn dat iemand dat al geschreven heeft maar als het dier geen last heeft kan hij best nog wel verder leven hoor, of het moet te erg zijn.

Dieren accepteren de situatie vlugger dan mensen. Ik hoop dat hij nog een tijd bij je mag zijn. :rose:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk thuis van werk.

Verkleumd tot op het bot.

Mijn werkjas is waterdicht, mijn broek helaas niet.

Effe hete doesj en dan kokkerellen.

Oooh ja...

Morgen afspraak bij zowel huisarts alsook tandarts...

Wordt een topdag.

Dat voel ik nu al aan mijn water in mijn sokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is de laatste verslaving het moeilijkst, of lijkt dat omdat je met de vorige al gestopt bent.

Ik heb mezelf wel vaak voorgehouden, ik ben gestopt met roken, dat kan me met de alcohol ook lukken.

En het is ook gelukt. Zolang de bereidheid er is, is er nog hoop.

Anders wordt het bij voorbaat al niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toine ze kunnen bij dieren ook de bloeddruk meten, net zo als bij mensen. Mensen krijgen pillen om de bloeddruk weer normaal te laten worden. Er zijn ook medicijnen voor dieren die het hartje weer wat rustiger laten worden. Maar als er inderdaad vocht achter de longen zit, wordt dat wat moeilijker. Maar dan nog is daar medicatie voor.

Mijn man zei altijd, äls een dier geen pijn heeft, probeer hem dan op een natuurlijke manier te laten sterven zodat hij zijn leven op een waardige manier kan afsluiten". maar het blijft moeilijk hé? Ik hoop dat je hier op het forum toch een hoop kwijt kan zodat we met je mee kunnen voelen en je kunnen steunen. :heart:

 

Ik dacht vanochtend ik reageer niet op het bericht van Jowan omdat ik er helemaal niets mee kan. Het is zijn irritatie dus moet hij maar zien wat hij er mee doet. Dat denk ik nog steeds.

Ik schrijf nu over bladeren omdat jij al eerder schreef dat het eigenlijk niet kon, hier schrijven over tabaksplanten die ik kweek. Dus voor mijn gevoel had ik daar wel rekening mee gehouden.

Kijk Jowan, je kan wel proberen om je krampachtig vast te houden aan jouw ideeën en het idee hebben dat dat het enigste is wat juist is maar het is de kunst, om mensen in hun waarde te laten, en te accepteren dat anderen wel eens andere ideeën hebben dan jij, en dat die ideeën ook wel eens goed zijn. Misschien kun je eens proberen om daar wat aan te werken waardoor je wat minder gauw geïrriteerd raakt. ;)

 

O en ik weet niet of er hier op dit gedeelte van het forum mensen zijn die bezig zijn met stoppen met roken, en die moeite hebben als ik over mijn tabaksplanten schrijf, dan hoor ik het graag. Dan stop ik er mee en zal er niet meer over schrijven. Dit geld natuurlijk ook voor Jowan.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn irritatie zegt alleen iets over mij.

Jopie heeft het daar wel eens over.

Het houdt me bezig deze dagen, ik zie het ineens overal in, in mijn eigen denken.

Zelfs: mijn oordeel zegt alleen iets over mij.

Of, zoals ik ergens las van Jan van Delden: iets wat ik zie in jou, kan ik alleen zien als ik het ook in me heb, al is het zelfs maar een heel klein beetje. Anders zou ik het niet kunnen herkennen. Jij bent een stukje van mij en ik ben een stukje van jou.

Ik heb het gevoel dat ik dit steeds meer begin te begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Bol,

Ik ben geen stopper nog, helaas. Mij mankeert het nog aan motivatie. Beetje wat Kate zegt: de laatste verslaving. "Het laatste wat ik nog heb" en bang dat "als ik daarmee stop dat ik weer terugval in alcoholgebruik". En meer van dat soort lekker irrationele ideeën.

Heb dus geen last van jouw tabaksplanten.

Eerlijk gezegd vraag ik me ook echt af of ik dat zou hebben als ik wel gestopt was. Voor mij staan de planten nog best ver af van het middel, de sigaret. 

Een beetje zoals een verhaal van iemand die een wond heeft ontsmet met ethanol me nou ook niet direct triggert om een fles spiritus aan mijn mond te zetten. 

Wat ik me wel afvroeg, gebruik je die planten vervolgens voor consumptie? (Of gaat deze vraag nu te ver?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha nee hoor Yo je gaat niet te ver. Inderdaad ik gebruik ze voor eigen consumptie omdat er geen 4000 toevoegingen inzitten. Dat zitten er wel in de shag die je in de winkel koopt. Dit is pure tabak zonder troep dus hoest ik s'ochtends niet meer en heb veel meer adem.

Bovendien smaakt het best goed vind ik zelf, en ik rook veel minder omdat er geen suiker in zit, een van de belangrijkste reden voor de verslaving.

Mensen gaan nu vaker terug naar eigen teelt omdat het geen geld kost. Alleen een stukje grond en een hele hoop werk. :)

 

Heb je al contact gehad met je zoon Sowhat?????

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Yo en dat maakt dat je meer en meer wilt gaan roken. En zo voegen ze nog 4000 tot 8000 andere dingen toe. Ook zit er ammoniak door, ook niet zo goed voor je longen. Dat is de rede waarom ik nu eigen tabak kweek. Stoppen wil ik niet en misschien kan ik het ook niet, maar (gezonder) gaan roken kan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, zit ik op een stophetroken forum?

Stoppen met de drank is voor mij al een flinke opdracht.

Daarbij het eten cq snoepen in de hand zien te houden.

Dus lijkt me het beste het roken maar voor lief te nemen.

Daarbij, ben ik al super ' sjaggerijnig.... En weet ik weer eens niet wat voor en achter is.

Loop naja met de ziel onder de armen.

Maar nee, drank is geen optie.

Terwijl ik denk dat een flinke slok me dusdanig door elkaar zou schudden.

En vergeet dan de ellendige gevolgen.

Morgen gaat het beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel een stopper, dag 26 en ik heb helemaal geen probleem met je planten. Vind tuinieren leuk net als erover lezen. Al zou je wietplanten telen en daarover schrijven vond ik het ook prima ook al ligt die verslaving wel gevoelig bij mij. Maar jou teelt is niet mijn verslaving. Het enige wat ik tegen roken heb is dat ik dagelijks op mijn werk de COPD patienten zie en ik niemand dat lot gun. Zeker de lieve rokende mensen op dit forum niet. Maar dat is geen afkeuring dat is bezorgdheid en betrokkenheid. Maar we zijn allemaal volwassen mensen die keuzes maken en als dat een tabakteelt is, prima toch.... Stel we hadden nu een meeting dan stond ik nu lekker te kletsen net zo makkelijk tussen de rokers als de niet rokers. Zou ook niet willen dat een roker om mij een sigaret niet zou opsteken. Rook lekker verder....

 

Als ik het omdraai vind ik het zelfs best tolerant dat ik hier over stoppen met roken mag schrijven want eigenlijk is het hier de afdeling niet voor. Kan me voorstellen dat als je wel rookt en stiekem eigenlijk wil stoppen of gewoon een tevreden roker bent, dat het heel irritant is die mensen die zich steeds beroepen op stoppen. Om die reden probeer ik de discussie over roken op op het andere forum te houden. Niemand hoeft hier te stoppen, dat is het thema helemaal niet hier.

 

de werking van ammoniak; snuif maar eens al je longblaasjes schieten open. Truc van gewichtheffers is een flinke snuif voor een recordpoging. Je neemt door de amoniak meer van de stoffen op in de sigaret.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane die ammoniak komt er als je de bladeren laat fermenteren. Dat is een proces waarin je de bladeren een paar maanden laat broeien. Dat doe ik niet hoewel ik het wel eens wil gaan proberen. Kijken of de smaak erg veel verandert.

Dank je Erik :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:  Een paar roosjes uit eigen tuin. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...