Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Dat is heel mooi dat je kinderen een versiering hebben gemaakt Ietje. Dit gaat zeker helpen in het verwerken. En ze kunnen altijd naar het graf gaan om hun verdriet te vertellen. :heart:

Geplaatst (bewerkt)

Goede tip bol

Mooi gedaan zo Ietje

Agnieta, laatst schreef je dat je zelf heel goed weet dat jij anders met dingen, gevoelens en situaties omgaat dan vele anderen. Dat is mij nu ook wel duidelijk :(

bewerkt door Vol
Geplaatst

Ietje, gecondoleerd

het is vreselijk om zo cru

een dierbaar huisdier te verliezen.

Die vrouw reageerde vast zo bot

omdat je anders zou merken dat zijzelf in de fout was.

Ik zou er zeker werk van maken,

ook om aan dochter te laten zien

dat fouten rechtgezet kunnen worden,

zo'n vrouw dient minstens excuus te maken, want goedmaken

kan ze dit niet meer.

Mooi hoe jullie hiermee omgaan juist.♥

tja en Agnieta

ik heb geen woorden voor jouw reactie weer

wil niet reageren, maar vind het vreselijk bot.

Geplaatst (bewerkt)

Ietje misschien is ze ook wel erg blij met een cavia. Dat is dan weer een heel nieuw diertje en hoeft het konijntje niet vervangen te worden. Cavia's zijn ontzettend lieve diertjes en ze bijten absoluut niet. Ze worden zo'n 6-7 jaar en lopen minder gauw weg. Ze kunnen alleen niet op een bank springen, dat kan een konijn wel. Verder is de verzorging eigenlijk hetzelfde. maar dat kun je allemaal opzoeken op internet. Maar eerst maar het grote verlies verwerken van het konijntje. ;) Ik denk dat, als jullie zover zijn en je zelf ook wilt, je deze diertjes heel makkelijk kan vinden bij een dierenambulance of dierenasiel.

Kinderen van die leeftijd zien dieren niet als een dier maar als een familielid die ze verliezen. Die ze nooit meer terug zien. Dat is eigenlijk nog zo moeilijk te bevatten voor hun. Dus mee gaan in hun verdriet en je inleven is eigenlijk het beste. ;)

bewerkt door bolletje
Geplaatst

Ga afsluiten hier...nog kwakkelend. Hoop morgen wat fitter wakker te worden  :(

De postings van Jowan, Toine en Yoga houden me bezig.

Ook in combinatie met het boek waar ik in bezig ben.

Waardevol.

Ietje sterkte...wat een traumatische ervaring.

Vind de suggestie van Bol wel een goeie...

Fijne avond allemaal en voor straks welterusten.

Geplaatst (bewerkt)

Nou ja....

Dan was het diertje niet goed beschermd tegen een natuurlijk instinct, toch?

Lijkt me logisch..niet harteloos, of hard, dat is weer wat anders.

Konijntje verwacht beschermd op te groeien want in de natuur redt hij/ zij het al sowieso niet.

Zo is die niet geboren, en dat blijkt al wel.

Ik hou ook konijntjes en ook honden.

En die heb ik ook.

Daarbij is een dier een dier voor mij. Ik ga daar geen complete begrafenis aan geven.

Een hond is mijn hond maar geen kind van mij.

Een kat is een kat en een poes een poes...mooi muisjes vangen.

Kortom; Ik laat een beest een beest zijn, dat is hij/ zij en zijn / haar waarde.

quote 1: Ja sorry hoor, maar wie wie heeft nu een konijn in een bench?

Het zal wel weer.

ik lees je wel als bot

en respectloos naar hoe Iet het doet

dat jij het anders doet en ziet

betekent niet dat dat beter is

anders is ook goed, toch?

bewerkt door lady jane
Geplaatst

Ik sluit droog af voor vandaag.

Ietje, mooi dat je het zo aanpakt. Een huisdier op een mooie manier begraven is respectvol naar het beestje en verdrietig maar leerzaam voor kinderen. Afscheid nemen is nooit leuk maar ze leren zo wel dat het bij het leven hoort.

Geplaatst

Ik meld me droog af na een goede dag. Elke dag dat ik niet gebruik is een goede dag.

Vanmorgen een NA bijeenkomst, daarna wat voor mezelf, wat eten, daarna wat slaap proberen in te halen van afgelopen nacht.

Toen wilde ik buiten met een boek, wordt dat verstoord door luidruchtige buren.

Dus m'n autootje in (die staat al jaren voor mijn vrijheid...) en naar een mooie plek langs de beek gereden.

Daar in de natuur bij een ruisende waterval een paar hoofdstukken gelezen, wat gefotografeerd, een fellow gebeld en daarna een frietje gegeten en naar huis.

Vervolgens foto's bewerkt en die via de cloud aan de belangstellenden ter beschikking gesteld.

En nu alweer toe aan een nachtrust, hopelijk zonder "distant DJ".

Welterusten en wellicht tot morgen.

Geplaatst

Ietje sterkte.

Vroeger had onze hond een dier van de buren doodgebeten. Voor de tweede keer. De éérste keer kon pa boete doen door de buren schadeloos te stellen. Maar de tweede keer niet opnieuw he. Mijn pa heeft bij de slager het pistool gehaald waar ze koeien mee doden, en heeft onze hond door de kop geschoten. De hond was onbetrouwbaar gebleken. Dit was óók hard, maar er moest een daad gesteld worden.

Oftewel, de buren blijven in gebreke door niet te vragen wat jullie nu nodig hebben. Vind ik.

Geplaatst

Ik heb tegenwoordig twee belangrijke dagen in het jaar erbij: de dag dat ik besefte verslaafd te zijn maar er wat aan kon gaan doen en de eerste dag dat ik geen alcohol meer in nam.

Omdat ik van wat aandacht houd, vier ik mijn "gewone" verjaardag ook nog.

Soms, bij wijze van voorlichting laat ik nog uitrekenen hoeveel dagen dat precies zijn. Zelf hou ik dat niet meer bij. Ik leef dag voor dag, het verleden was en de toekomst zien we dan wel weer.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...