Spring naar bijdragen

Zaterdag 18 juli


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

oh Gerrit

dan snap ik nu ineens de hype

om drinken in jampotjes met deksel

te serveren. Ik dacht dat het tegen wespen was

en om weer eens iets nieuws te lanceren.

Gisteren op strandterras kreeg men de meest rare

recycling potten, echt geen gezicht.

Maar niemand kreeg er jenever in ;)

en mijn koffie gelukkig in een gewoon kopje.

en nu hup in de benen.

mag naar het strand na een x aantal streepjes op mijn

to do lijst van vandaag.

fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 

Weer een mooie dag zo te zien. 

 

Akkordeon, hoop dat je een heerlijke dag hebt vandaag. 

Kabouter, wat fijn je weer lekker ongeduldig te zien, maarrrrr, je bent echt hartstikke ziek hoor, neem alsjeblieft de tijd om je lijf en je geest zich te laten herstellen en pak daarbij alle hulp aan die je kunt krijgen  :heart:

Jopie, ik lees dat je weer lekker buiten bent / was, heerlijk, ik zie het zo'n beetje voor me. Goed dat je je grenzen aangeeft Joop, ook al kan dat heel moeilijk zijn. 

Eline, ben ook best nieuwsgierig naar die therapie en hoe je het gaat ervaren. 

Gerrit eindelijk goed geslapen, ik voor de verandering dan een keertje echt slecht 

Bol weer aan de poets en aan de knutsel... ik zo ook aan de poets, moet hier met de huisdieren ook elke dag wel even. En daarna de tuin in, snoeischaar er bij en ruimte scheppen... 

Jane lekker naar het strand... 

Ben vast weer een hele hoop mensen vergeten..  :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vindt het leven even niet zo leuk. Als ik niks zeg is het niet goed, als ik wel praat is het ook niet goed. Geef je maar over... aan wie, waaraan, waarom? 

Kan me zo goed indenken dat je het leven nu niet leuk vindt Kabouter. 

En een sluitend antwoord heb ik niet voor je, dat heeft niemand denk ik. 

Gewoon even een dikke knuffel voor jou (( :lips: )) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgende keer inderdaad gewoon tegen de visite zeggen dat het nu echt even niet uitkomt, kan helemaal geen kwaad hoor Agnieta. 

vandaag dan proberen echt te genieten.... 

 

Luitjes, ik ga moet er vandoor. 

Maak er een mooie dag van mensen. 

 

post-1140-0-51888300-1391668807_thumb.jpgpost-1140-0-43934800-1391668614_thumb.jpg
post-1140-0-84218000-1388215736_thumb.jpg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

........  Geef je maar over... aan wie, waaraan, waarom? 

 

Misschien aan het Grote-even-niet-overal-een-eigen-mening-over-hebben..?

Misschien aan de mening, ervaring, expertise van mensen die weten waar ze het over hebben?

 

Sterkte, en tegelijkertijd Kalmte/Gemoedsrust..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopie

Moet regelmatig denken aan wat je meemaakt met vriendin, dat je je eigen drank wel onder controle kan hebben maar moet aanzien hoe iemand waar je van houd zich de vernieling in drinkt en de situatie zo slecht is. Begrijpelijk dat je dan terughoudend wordt in het echt toelaten van mensen uit zelfbescherming. Jopie :rose:

@Joris

Volgende keer als ik bij je ben wil ik graag je tekeningen eens zien, benieuwd

@Eline

Benieuwd naar de uitleg van de neurofeedback....

@Tante Yo

De discipline gevonden dus, geen uitstelgedrag maar nachtwerk. Veel plezier vandaag met neefje. Klinkt leuk dansen in de buitenlucht, is er wat speciaals in de stad dan vanavond? Have fun :)

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wordt er niet vrolijk van, sorry.. Zal wel weer wat verkeerds zeggen. Heb best nog wel wat verzorging nodig en vindt het niet fijn. 

 

Geen sorry zeggen hoor want hoeft echt niet,,,nooit! Afhankelijk zijn van zorg is nu eenmaal niet fijn. Verzorgen vind ik fijn maar zelf geholpen moeten worden en je bewust zijn dat je die verzorging nodig hebt is nu eenmaal rot. Het is helaas niet anders nu. Ik vroeg ernaar omdat ik benieuwd was naar het verschil tussen mannelijke en vrouwelijke verpleging. Wat maakt de verzorging door mannelijke verpleging anders?

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaboutertje:  het lijkt erop dat je ego je in de weg zit. Probeer je eens kleiner te maken en iets te doen in  "overgave" en  "acceptatie".

In het hele ziekenhuis ben jij maar één patiënt, een klein radertje in een hele grote machine. Je moet niet buiten die rol willen komen, dat gaat niet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfmedelijden en ego gaan vaak hand in hand. Ze zijn beide niet bijster productief in situaties waarin jij verkeert.

Daarmee bagatelliseer ik absoluut niet de ellende waarin je zit. Het gaat om je houding, hoe je er tegen aan kijkt. Als je dat veranderd krijgt kom je op een beter pad, naar mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel niet "Grote mening", ik bedoel het "Grote Niet Overal Een Eigen Mening Over Hebben", oftewel de "Grote Leegte In Je Hoofd"

Laat dingen nou eens gebeuren zoals ze gebeuren, zonder meteen te zeggen: Wil ik niet, of Vind ik niet leuk... Gewoon laten zijn zoals het is..

 

Dat is overgave.. het verzet opgeven, geen contraproductief denken, geen plannen smeden.. pffff...

Leegte, Stilte.. meer niet. Maar ja, nou ga je hier weer over piekeren en dan bereik je nóg niets.. :blush:

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was niet als grap bedoelt maar uit interesse. Maak nooit grappen over de situatie van Kaboutertje.  Ik dacht te lezen dat Kaboutertje juist wel liever een mannelijke verpleging heeft.  Dacht niet na over dat juist dat gevoelig ligt. Nu zeg ik op mijn beurt sorry. Op mijn werk ligt dit punt ook wel eens gevoelig en kan best besproken worden. Zeker in deze situatie. Vind het niet zo leuk dat, omdat ik een zin letterlijk interpreteer ik het verwijt krijg misplaatste grappen te maken. Natuurlijk maak ik daar geen grappen over.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx Kate, dat misverstand ook de wereld weer uit ;)

 

Goed dat je het zo bondig en krachtig opschrijft Kaboutertje dat bang zijn. Klinkt zweverig wat ik nu schrijf; maar bang zijn kan, mag, is heel begrijpelijk en dat je het erkent en accepteert is al een hele stap verder als opstandig en ontwijkend gedrag. Dat is denk ik wat men bedoelt met overgave hier op adb. Je mag bang zijn Kabouter.

 

Nu ga ik zelf ook aan de slag. Denk aan je Kabouter en wat betreft mannelijke verpleging, praat er eens over. Als je aangeeft dat je liever niet die mannelijke verpleger hebt dan zeg je niet dat hij niet aardig zorgzaam of slecht in zijn vak is....dan geef je slechts aan wat het met jou doet. (en jij hebt een hele goede reden waarom het gevoelig ligt) Bij mij is dat verschillende keren ook gebeurd dat iemand mij als man liever niet heeft met wassen. Dat interpreteer ik totaal niet persoonlijk. Dat vind ik alleen maar goed als iemand zelf aangeeft wat fijn voelt en niet. Kabouter :rose:

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...