Spring naar bijdragen

Vrijdag, 17 juli 2015


Aanbevolen berichten

Wat ben ik blij dat ik niet gedronken heb gisteren en de dagen daarvoor.

Afgelopen nacht heb ik maar eens weer bij Thema's de nare ervaringen met alcohol gelezen, tot 3 uur en daarna lang klaarwakker eraan liggen en eerlijk over mijn eigen verleden ermee. Dat sterkt me in mijn besluit om in ieder geval niet meer in mijn eentje te drinken. En aangezien ik geen feestjes, visites en zo heb, komt dat in de praktijk neer op zo goed als geen wijn, Misschien uiteindelijk wel helemaal stoppen. Maar daar ben ik nu nog niet aan toe.

Waarom ben ik zo "blij"?

Ik was diep in dromenland toen ik wakker werd v.d. deurbel, dacht dat eindelijk mijn pakketje kwam.

Snel eruit, badkamerraampje open (in Eva's kostuum), geen busje in de straat. Dus ik riep : "ja" ?

Verscheen er een mannenhoofd en nog 1 en nog 1 en een vrouwenhoofd, die iets zeiden in een vreemde taal.

Omdat ik het niet kon plaatsen zei 1 man iets met kerk, ik dacht dat het Jehova's getuigen waren. Je kunt snel denken, zelfs half in slaap, kennelijk. Maar toen ik de naam van een buurvrouw hoorde, begreep ik het.

Onze kerk is open voor toeristen en zij zit daar soms als gastvrouw.

Ze zochten dus overnachting en ik vroeg of ze over een half uur terug konden komen.

Snel gedoucht en wat spullen uit de kamers gehaald. Dat kan allemaal zonder trillen en zo.

Ze kwamen terug en blijven 2 nachten. De man die Ned. sprak woont in de buurt van mijn kostganger en ging met de trein terug.

Als de kostganger geen kamer in gebruik had, kon de zoon van dat echtpaar daar in, maar ik had geen zin om het bed te verschonen, dus hij slaapt in de 3 pers. zolderkamer, dat is makkelijker voor mij.

De website waar ik al sinds het begin op sta, doet niet meer aan gratis vermeldingen en ik wil niet betalen omdat ik dat er niet uit haal. Dus sinds 2 dagen sta ik daar niet meer vermeld en je ziet, er komt altijd nog wel iets langs.

Ik vind het leuk, dus stop er nog niet mee en heb altijd wel eten voor het ontbijt in huis, dus geen paniek.

Omdat het bijna stormt hier, was ik een beetje gefrustreerd dat ik niet buiten kon zitten en dat loste zich weer op, want aan deze mensen was ik een paar uur af en aan kwijt. Maar altijd leuk, zulke onverwachte gebeurtenissen.

Ze gingen meteen onder de douche en voelen zich thuis zo te zien.

En het is toch weer leuk meegenomen.

Nu nog morgen op tijd in de keuken, dat wordt wennen.

Zo dit was mijn verhaaltje voor vandaag, om even de positieve kant van niet drinken in de praktijk te delen.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,

ik heb nog wel elke dag hoofdpijn, maar hoop dat die orto-manueel ther. daar wat aan kan doen.

Maandag afspraak, kwam net nog een herinnering van. Wat is internet toch eigenlijk een zegen, alles wordt er makkelijker door, alleen moet je niet overdrijven en ook in real life leven.

En dit forum zou er niet zijn zonder internet.

De Italiaanse gasten vroegen al snel naar Wifi. Dat heb ik ook, maar met code, wel zo veilig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ontzettend leuk Lidia dat je deze mensen kan ontvangen. Misschien houd je er wel een fijne vriendschap aan over.

Je hoeft gelukkig niet zo lang te wachten om naar de therapeut te gaan voor je hoofdpijn das wel fijn. En nu maar duimen dat het over gaat, want hoofdpijn is heel lastig. Ik ben heel benieuwd :):rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kabouter, ik had niet anders verwacht.

Had het raar gevonden als je snel weer naar huis mocht.

Geef je lichaam de tijd en zorg die het nodig heeft.

Misschien bedenk je nog wat afleiding om de tijd te helpen doorkomen.

Wijfie, dit is een mooie gelegenheid om geen auto meer te hebben.

Het kan je een hele hoop gedoe in de toekomst voorkomen, zie hem dan maar eens van het autorijden af te houden.

En dat gaat geheid gauw een keer gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HA, ja mijn schuur is bijna klaar. Ben onwijs trots.

Mooie planken, lekker veel ruimte....

Adam, ik lees het nu pas over je zus.

Geen woorden voor...vreselijk.

Lidia ik ga ook niet graag alleen dingen ondernemen. Paar keer geprobeerd, maar voel me dan nog meer alleen.

Overweeg om nog weg te gaan.... Ach 'rund um Haus'. Is ook leuk.

Hannah, lukt het een beetje vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een super alternatieve film avond met hoog geitenwollen sokken gehalte... film in een kunstenaars terrein. Lekker in de openlucht film kijken. Heerlijk dat het feit dat iedereen aan het bier zit me niet veel doet. (stomme autocorrectie van mijn mobiel ook altijd)

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Agnieta, ik heb een vraagteken bij je excuus voor het wat stiller zijn hier komend weekend.

Vind het om eerlijk te zijn een beetje raar.

 

Want de vorige keer toen je zoon bij je was kan ik mij herinneren dat je ook op het forum kon zijn. (vooral omdat toen iemand ter spaken bracht, hoe kan je hier zitten als je je zoon bij je hebt)

Ik vond het toen heel mooi hoe je dat parkeerde. Gsm en aandacht voor zoon.

 

De afgelopen week is volgens mij heel zwaar voor je om gestopt te blijven. En dit komende weekend zo te lezen ook. Kan je de boel niet weer combineren ofzo?

Via gsm contact houden hier en ook nog iets leuks doen met je zoon?

Want volgens mij heb jij juist heel veel steun aan het delen hier.

Misschien in de reacties soms niet, maar de mensen waar je mee in telefonisch contact staat wel. En volgens mij zitten daar hier ook een paar mensen van.

 

Ik denk maar zo, als het jou even niet lukt om een hulplijn te bellen, dat de hulplijn vrij rap aan jou berichtgeving wel kan zien dat deze even moet bellen, pben of smsen.

Denk dus dat je dit kanaal nu niet tijdelijk moet gaan afsluiten omdat je zoon komt en dat je man je ondersteund. Maar dat je alle mogelijke lijnen open mag houden die er beschikbaar zijn.

 

Doe ermee wat je wil. Wilde het alleen maar gezegd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens houd ik wel van dat alternatieve sfeertje van rommel, zitten op pallets en creatieve mensen...De geitenwollen sok in mezelf accepteren. Erg leuk die muziekoptredes voor de film.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ook plat, experiment is redelijk geslaagd vind ik.

 

Weet nu ook wat reden tot spoed is, pijn boven het cijfer 6. Ik had dus zondag en dinsdag daar een beroep op mogen doen. 9 / 8.5

maar alleen kom je niet zo ver, of niet meer thuis. Dus als een 5 mee omgegaan.

 

Weet nu dat ik ten alle tijden ook mensen kan bellen in Nederland, om me op te pikken als broer niet kan. Dat geeft rust, ik kom dus ook weer thuis als ik goed voor mezelf zorg.

En vooral communiceer. En niemand gaat zich overbezorgd maken, want ze vinden het maar wat fijn die openheid van mij nu.

 

Momenteel is de pijn 2, goed handelbaar dus. Wil het alleen niet forceren dus ga plat zodat het niet een 4 of 5 wordt. Jep heb enorm veel van mijn destructieve zelfkant geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...