Spring naar bijdragen

Woensdag 15 juli

Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal :)

Kaboutertje dat brood is inderdaad niet zo lekker maar met goed beleg gaat het er wel in, en je moet ook weer wennen aan vast voedsel in je maag.

Rapi jammer dat het fout is gegaan. Het wordt dan toch iedere keer moeilijker om weer opnieuw te starten. ;)

Sproetje vervelend meid dat ding onder je oksel. Ik weet niet wat het beste is. Warm of koud houden. Sterkte.

Vandaag komt maatje hier met zijn papegaai. Kijken hoe Olle reageert. Als het goed gaat gaat  gaat Olle binnenkort naar hem toe. Ik zal haar wel erg missen maar blijf haar regelmatig zien.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, kaboutertje, dat je het bekent. Dat is al een groot deel van je oplossing. En kijk waar je nu staat (ligt....;-)): als je straks in het algemeen aan de beterende hand bent wordt niet drinken ook gemakkelijker, waardoor een goede gezondheid houden op zijn beurt ook weer gemakkelijker wordt.

Blijf zo doorgaan en de toekomst ziet er zonnig voor je uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan gaan roepen dat je alles mag eten wat tegen het dieet is, is geen oplossing van het daadwerkelijke probleem.

Wederom, goed lezen Ag. Je gooit weer alle meningen op een hoop. Ik zei "af en toe jezelf iets gunnen" en dan bijv. 1x in de week. 

En dat is een legitiem advies van diëtisten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Kaboutertje je had het ook alles behalve makkelijk, en goed dat je het vertelt. Ik hoop dat als je thuis komt je het gevoel hebt, we gaan opnieuw starten met alles. Het zal echt niet mee vallen, maar we kunnen je met heel veel dingen helpen. :heart:

Kleur je ook nog wel eens in je kleurboek voor volwassenen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eten en alcohol kun je niet vergelijken. Eten kun je niet stoppen. Dus jezelf "af en toe iets gunnen" - als dat voor je werkt - is geen slecht idee. 

@Eline: daar zijn het toch actrices voor? Ik vind GV een hele goeie voor jou. Fruit, van mij mag je d'r hoor. (GV niet Eline)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Wel geslapen maar een beetje onrustig.

Ben nog een beetje wakker aan het worden.

Mooi kaboutertje dat je het hebt opgebiecht, ik denk dat dit een hele opluchting is.

Zo nu eerst de kat eten geven en dan mijn eigen ontbijt.

Straks even werken en dan alweer een lang weekend.

Spreek jullie later, gr hamsterbig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Vooral ook blij dat Kaboutertje terug is. Ik ken je nog niet, maar heb je draadje gelezen. Daarom: spoedig herstel. Dan kan de rest ook volgen....

Gisteren heb ik een tablet gekocht. Kan ik ook hier komen als vriend de PC in gebruik heeft! Zal wel pas vanavond laat zijn: werken tot 22:30u. Moet toch nog even iets leuks doen om te ontspannen na het werk? En dat is dus niet meer drinken.

Fijne dag voor allen en sterkte voor wie het nodig heeft!

Akkordeon

Dagpact

Agnieta 
Blondie 
kaboutertje
jowan
Lucide 

Marc

Bighamster

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor noem het cheat dag, schijt aan Sonja dag....whatever.....ik heb ook gemerkt dat je met dieeten en gezond eten de boog niet 24/7 gespannen kan houden. Maar ik deed dat altijd heel strikt en planmatig. Zoals Zaterdag cheatdag, De theorie achter cheatdag waarop je alles mag eten is dat je op die ene dag nooit zoveel kan snoepen en snacken als je anders elke dag zou doen. Ik combineerde het altijd met benen train dag in de sportschool. Dat kost heel veel kcals. Dan mocht ik daarna een dag onbeperkt eten en daarna genieten van een week gezond en beperkt. Ik schrijf bewust niet genieten van onbeperkt eten en daarna afzien van dieeten want de sleutel voor mij is heel vaak hoe het linguistisch te formuleren. Niet langer de koppeling te maken dat alleen vet zoet genieten is en gezond en beperkt afzien....nee leren dat gezond en beperkt ook lekker is....dat lekker in je vel door goede voeding nu eenmaal een feit is. Zo ongeveer ga ik met gezond eten en dieeten om.

En anders is je eigen zware leven in het humoristische trekken zoals Kaandorp doet ook heel effectief. Jezelf niet zo zwaar en serieus nemen. Je leven lichter maken..... :):sun::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak merk ik bij mezelf  dat, als ik aan veel sombere dingen denk, ik na een dag of vier, erg moe ben. Sombere gedachten en gevoelens vreten energie bij mij.

Meestal ben ik erg optimistisch en begin de dag met heel veel zin, dus heb dan ook genoeg energie.

Soms vul ik van alles in, en merk dat de waarheid heel anders in elkaar zit. De moeilijkheid bij mij is, om die gedachten uit te schakelen of te denken, we zien wel, het loopt toch altijd anders dan dat ik invul. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kabouter, ik vind voor mezelf yoga heel effectief en denk dat het voor jou erg helpt. Yoga doe je met je lijf en minder met puur je hoofd. Niet alleen het denken maar het bezig zijn en met dat bezig zijn mindfullness, leven in het hier en nu. Ik ben ook een stijve hark maar dat maakt niks uit. Het gaat om het doen en niet om de beste te zijn. Yoga gaat niet om het willen winnen, juist niet. Probeer het een paar keer als je daartoe op termijn als je genoeg hersteld bent. Succes :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Net mijn ex aan de telefoon gehad, en mijn dochter komt volgende week om een gesprekje te voeren.

Mijn kleine ventje komt vanmiddag na het werk.

Ben wel een beetje teleurgesteld dat mijn meissie nu niet wil, maar ik blijf positief.

Heb 21 augustus pas een intake voor de psychiater.

Ik heb gelukkig mijn mams en mijn goeie vriendin om te praten.

Ik ga nu stoppen want ik moet nu echt naar mijn werk.

Tot later  Gr Bighamster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...