Spring naar bijdragen

JoAnn stelt zich ook voor


JoAnn73

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben JoAnn en sinds vandaag lid geworden. Ben gestopt met alcohol drinken april dit jaar en begin me nu eindelijk wat beter te voelen. Ik was en ben nieuwsgierig naar andere ervaringen, deels om mezelf scherp te houden en ook om te delen, zodat ik hier niet alleen in sta. Ik hoop dus wat back-up te vinden en eigenlijk ook gewoon lol, omdat iedereen om me heen denkt dat ik t heel zwaar heb omdat ik niet mag drinken (terwijl ik nu inmiddels alleen nog maar denk dat zij t zwaarder hebben omdat zij nog wel mogen drinken van zichzelf ;))..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor de reacties, ja op eigen kracht, maar dat wil voor mij zeggen zonder medicijnen (heb ik geprobeerd en belandde er serieus van in een trip, heel onprettig). Heb me aangemeld bij een verslavingskliniek maar ben daar alweer weg, wel bij een psycholoog nu maar duurt vreselijk lang allemaal. Intake hier en intake daar en volgende afspraak (die pas over een maand is bestaat weer alleen maar uit onderzoek) dus ben nog steeds niet waar ik wil zijn. Qua praten dan. Mijn oplossing was altijd wijn. Veel mensen hier zullen wel herkennen dat bij t stoppen daarmee alle shit die je hebt willen wegdrinken dan dus bovenkomt. Ik heb t idee dat ze niet helemaal begrijpen waar ik voor kom. Ik heb me (mede) daarom hier aangemeld omdat ik geen terugval wil, en nog niet echt professionele hulp heb om op terug te vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou er heel graag achter willen komen waarom ik mezelf heb aangeleerd om alles weg te stoppen, en hoe ik dat anders kan doen. Dus daar wilde ik graag professionele hulp bij. Dat ik bij de verslavingskliniek weg ben gegaan is omdat zij ook wel zag dat ik geen hulp nodig had bij t stoppen zelf. Het zijn alleen nog de onverwerkte gebeurtenissen waar ik over wil praten. Op t forum wilde ik ontdekken hoe andere mensen daarmee omgaan, of zij de eerste maanden zich ook zo voelen en of al die emoties nu te maken hebben met t stoppen of met onverwerkte dingen. Maar ik kan zeggen na bijna 3 maanden gaat t al een heel stuk beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi JoAnn !

 

Ook van mij een hartelijk welkom.

Drie maanden droog, je gaat al goed! En ja, heel veel andere dingen komen nu

op je pad, blijkbaar is het daar nu ook de tijd voor en kan je dit nu aan.

Nog even en je krijgt hulp hierbij, zet 'em op !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat je dat zo bekijkt, mooi compliment. Ik voel me elke dag sterker worden dus hopelijk kan ik daarmee idd ook andere mensen op een hoger plan (proberen te) tillen. Heb nog wel veel emo - buien maar ik denk dat dat wel goed is juist, al is t als je erin zit best zwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

joAnn, welkom.

Eenmaal gestopt komen gebeurtenissen, gevoelens, werkelijk alles hard binnen. De alcohol gaf instant-rust. Op commando.

Nu wordt het tijd voor een nieuwe copingsstrategie en dat kost tijd. Jouw rugzak moet leeg én je verslaving moet aangepakt; je krijgt het een poosje lekker druk. Zorg maar goed voor jezelf. Je verdient het. Je hebt hard gewerkt, zonder veel applaus denk ik.

Super fijn dat je al 3 maanden niet gedronken hebt. Dat is een hele prestatie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch maar even wat van me afschrijven: ik merk ineens dat veel gevoelens me overspoelen en normaal dronk ik dat gewoon weg en was ik de volgende dag meer bezig met kater en de daarbij behorende ellende. Nu vind ik t niet moeilijk om niet te drinken maar vind die emoties wel lastig. Ik word getergd door een enorm schuldgevoel omdat ik eens voor mezelf kies (en dus niet voor het geluk van een ander waarbij ik mezelf weer wegcijfer, en daar uiteindelijk niet blij van word). Dit gevoel is zo heftig dat ik er misselijk van word. Ik weet ff niet wat ik er mee moet. Het is een eye-opener dat ik slecht met negatieve emoties om kan gaan. Normaal wil ik dat soort gevoel meteen weghebben maar ik zou niet weten hoe. Ernaar kijken? En dan? Of uitzitten? De andere kant ervan bekijken? Of afleiden, iets anders gaan doen? Lijkt me toch ook niet de bedoeling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joane,

Ik ben zelf nieuw hier en met dag 1 bezig. Maar ben in het verleden ooit nog eens gestopt voor een jaar. Toen heb ik voor mezelf ondervonden dat het mij heeft geholpen om 'negatieve emoties' niet als dusdanig te bekijken. Als je niet weet wat het is om ongelukkig te zijn, kan je ook niet weten wat gelukkig zijn is. Evenzo met verdriet en blijdschap. Sinds ik niet meer vecht tegen die emoties maar ze laat zijn, kan ik er veel beter tegen. Huilen bijvoorbeeld kan enorm opluchten. Emoties die ik kan laten stromen, verlaten veel sneller mijn systeem.

Hopelijk heb je hier wat aan...

Succes!

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel.. als ik ga voelen komt er nog meer: ik heb t gevoel dat ik die ander in de steek laat, maar ik zie nu dat ik mezelf al die tijd nog veel meer in de steek heb gelaten.. ik bekijk t maar per dag en jank me rot, allemaal erg nieuw voor mij. Ben wel blij om hier wat te plaatsen zonder het idee dat ik mensen om me heen ermee 'belast', ik ben nooit zo'n prater geweest (drinker des te meer ;)). Ben altijd bang dat ik overdrijf, of dat mensen vinden dat ik dat doe. Dan laat ik het er maar bij en zit ik er zelf mee (wat dan voelt alsof dat dan ook terecht is, mijn 'eigen schuld')

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joann, wat knap, 3 maanden droog! Heb je toch maar "even"gedaan zo in je eentje. De afgelopen maanden heb je het gered, zonder hulpverlening, houd vol!

Misschien heb je naast dit forum ook iets aan een zelfhulpgroep? mij helpt het in ieder geval.

 

Heel veel sterkte......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joann,

Wat ook kan helpen in dit moeilijke proces van verwerken en jezelf leren kennen en accepteren is bewegen. Wandelen, fietsen, lopen (oeps, taalprobleem: in Nederland is lopen hetzelfde als wandelen, geloof ik). En waar ik super veel aan gehad heb is paardrijden. Daarvoor moet je je zo concentreren dat je even aan echt niets anders kan denken. Maar misschien is dit niks voor jou. Ik hoor ook van vele de yoga en mindfullness helpen.

Ik wens je in elk geval veel sterkte voor de moeilijke momenten en veel plezier in alle leuke momenten en die momenten waarop je super trots op jezelf kan zijn voor jou fantastische prestatie!

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hummer, volgens mijn therapeut (degene bij wie ik de intake heb gehad) is een zelfhulpgroep ook iets wat in de toekomst gaat gebeuren, eerst krijg ik onderzoeken en dan volgen individuele gesprekken en dan een groep. Lijkt me heel spannend moet ik zeggen. Ook wel interessant omdat er een begeleider bij zit. Ik sta er wel voor open.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akkordeon ik kom net van een eeste les Pilates. Ook volg ik bodybalance en poweryoga lessen sinds een paar weken.. ik begin er echt lol in te krijgen om steeds verder te komen en ik merk dat ik erdoor ontspan. Heb iets gevonden wat ik leuk vind en dat vind ik heel bijzonder! Ik ga zo vaak mogelijk. Voorheen was de sportschool iets waar ik me heen moest slepen en ging met tegenzin. Dit zijn heel leuke lessen en idd even een uurtje helemaal nergens aan denken! En mooie bijkomstigheid is dat ik er lenig en slank van begin te worden, heel blij word ik ervan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...