Yvonne Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Koffie..... Goedemorgen frummers. Na de goede berichten van gisteren nu hopen dat iedereen een rustige nacht heeft gehad... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 goeiemorgen frummers. ochtendje vroeg werken en dan mag ik vanmiddag en -avond lekker naar de sauna. hopelijk blijft het droog op alle fronten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Goedemorgen, Zo weer werken. Nu wakker worden met bakkie koffie. Dagpact: Agnieta Blondie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BillyBob Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Goedemorgen Allemaal, Dat zijn weer betere berichten over Kaboutertje, gelukkig maar. Dagpact: Agnieta Blondie BillyBob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Goedemorgen, ook voor Kabouter hopelijk een hele goede Erik ligt vast nog lekker in zn bed na zo'n lange rit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Goeiemorgen. Dagpact: Agnieta Blondie BillyBob jowan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 OK, voor vandaag doe ik het met "mededogen". Wie biedt meer? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Goedemorgen, kaboutertje gaat goed erik, welkom thuis bighamster, niet drinken tijdens bbq, proficiat! eerst maar eens koffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 "Meer" is ook weer zoiets, maar ik opteer vandaag voor aandacht voor anderen, jowan. Overigens, mijn persoonlijke paradigmashift zat hem in de ontdekking van het concept van non-dualiteit. jowan en Monster reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Zoooo... En nu een lekker bakkie koffie verkeerd in de mik! (Om te spreken as Jorislief) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Goedemorgen Frumevillers, Ja hier staat het nog te pruttelen honnepon Yogaliefje. Is Erik weer terug in NL? Yogajuf reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucide Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Goeiemorgen. Dagpact: Agnieta Blondie BillyBob jowan Lucide Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Met "meer" bedoelde ik niet zozeer het opschalen naar een hogere moeilijkheidsgraad dan wel het uitdiepen van het begrip "mededogen" zelf. Aandacht voor anderen. Aandacht voor onszelf. Is dat een duale gedachte over de inhoud van dit forum? Non dualisme is sinds de jaren zestig zowat een standaard voor mij, als ik tenminste de strekking ervan goed vertaal. Laat ik mijn begin anders stellen: is er een verschil tussen medelijden en mededogen en zo ja: wat is dat dan en hoe uit zich dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Yo heb jij je naam in Honnepon Yogalief veranderd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Bij medelijden heb ik meer de emotie van de ander....alsof ik het wil overnemen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Aan het forum dacht ik nog niet eens jowan. Maar ik zit hier toch in eerste instantie om mijn "zelf" te redden, of liever: op het droge te houden. Een veilige haven voor mijn ego'tje. Buiten het forum om ligt het anders. En verder… misschien kun je er eens een themadraadje over beginnen? "Ik" zo graag meeschrijven, In de yogabenen nu. Fijne dag! (En ja, Joris poepie, Erik is weer thuis) lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Yo heb jij je naam in Honnepon Yogalief veranderd? Alleen voor Joris Elinepien. Jij mag er van maken wat je wilt, meisiepeis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucide Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Toevallig zat ik net te lezen over het verschil tussen medelijden en mededogen. Het is de boeddhistische kijk op dezelfde vraag; http://www.sleuteltotinzicht.nl/div014.htm jowan reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 (bewerkt) Er is volgens mij geen verschil tussen mededogen en medelijden qua betekenis. Mededogen is echter een deftig woord, dat eerder in schrijftaal voorkomt dan in spreektaal. 9 juli 2015 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 (bewerkt) Alleen denk ik niet dat yo bedoelt dat je haar een lekker kippetje mag noemen, eline. 9 juli 2015 bewerkt door ploffie Yogajuf reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Jij bent toch lekker kippetje Plof, oh nee, jij bent een haan.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Voel me brak zonder gedronken te hebben. De dag erna voel ik hoe ver 1300km was. eline reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Goedemorgen allen. Hoi Erik, welkom thuis! Ja, zo'n lange rit gaat je niet in de koude kleren zitten! Vandaag maar rustig aan doen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Nou wijfies, ik moet naar mijn halfjaarlijkse oogarts controle. Tot later. Welkom thuis Erik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Ik ben een plofkip eline. Met lekker bedoelen mensen meestal gebraden met krokant velletje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden