Burchill Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Goedefrummers, Wakker eerst door buurman onder invloed en nu door feestgangers. Lang leve de grote stad Fijn weekend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 4 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Maar wel terug m'n mandje in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Goedemorgen! Vandaag wordt wel zo'n geweldige dag!!! Heb er zin in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Goedemorgen frummers. Koffie en thee staan al klaar. Hier alle deuren en ramen lekker even nog tegenover elkaar open.... Moet werken vandaag en dat vind ik normaal al niet erg, maar ben er dit keer gewoon blij mee: airco daar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Goeiemorgen, Zo maar eens klaarmaken voor het strand. Geen blauwe lucht hier, maar die zon zal zo straks wel doorbreken. Koffie en in de benen dus. Dagpact: Blondie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucide Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Goedemorgen Dagpact: Blondie Lucide Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 (bewerkt) Goeiemorgen. Dagpact: Blondie Lucide jowan edit: gerepareerd 4 juli 2015 bewerkt door jowan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Jij ook een goedemorgen Sowhat. Zat net even het draadje van gisteren door te lezen. Ik hoop dat de dochter van Agnieta snel weer opknapt. Wat kun je je als moeder dan machteloos voelen he? Toine, hoop dat je broer weer iets beter is, hoop ook dat het met je ouders goed gaat, en hoop van harte dat jij weer tot rust bent gekomen. Wat een ellendige ervaring moet dat zijn geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Kabouter, daar ben je weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 en ook goedemorgen Blondie , Lucide en jowan inmiddels. Mooi dat ik je hier even tref jowan, Ik las ook jouw reactie op minderaars: Forumdeelnemers 1459 berichten Geslacht:Man Geplaatst Gisteren, 17:46 Volgens mij zijn er twee soorten minderaars: De eerste soort komt hier niet, want die hebben geen probleem met alcohol of welk ander verslavend middel dan ook. Die begrijpen ook niet waar alcoholisten het over hebben. Die valt op dat ze wat veel drinken en minderen gewoon. Geen probleem. De tweede soort ontkent nog steeds een probleem met alcohol te hebben en probeert dwangmatig vast te houden om toch nog te kunnen drinken (hoezo geen probleem met alcohol?). Die klinken ook nog alsof alcohol een bestaansrecht heeft voor hun, een belangrijke levensbehoefte. Volgens mij zijn dit mensen op weg naar algehele onthouding, althans dat hoop ik voor hun. Want het blijft natuurlijk een gevecht, 24 uur per dag bezig met drank en minderen. Geheel tegennatuurlijk. Ze spreken ook nog volop de taal van de junk, van de verslaafde. De dwangmatigheid spat er vanaf. Je wil graag aandacht? Nou, bij deze. Bij de eerste groep hoor ik niet, want ik kom hier dagelijks. Ik zou dus bij de tweede horen. Wel, ik herken mij daar totaal niet in. Begrijp niet helemaal waar je de wijsheid vandaan haalt... hoe kom je er bij dat er maar twee groepen minderaars zouden bestaan. Weet je, ik laat jou in je waarde wat betreft de bijeenkomsten waar jij naar toe gaat en de groepen waar jij je bij thuis voelt. Maar ik vind het best heel aanmatigend zoals jij over mensen zoals ik oordeelt. Je zit er naast jowan, je zit er helemaal naast. Eigenlijk ben je behoorlijk beledigendL Ze spreken ook nog volop de taal van de junk, van de verslaafde. De dwangmatigheid spat er vanaf.... Het doet me een beetje denken aan een reportage over een groep godsdienstfanatici die ik gisteren heb gezien: Iedereen die anders denkt denkt / leeft dan jij veroordelen. Geen nuances kunnen zien. Ik vóel me niet beledigd, want ik weet dat het klinkklare onzin is. Maar ik hoop wel dat je een beetje beter nadenkt voor je een volgende keer alle mensen hier die minderen en die het goed afgaat zo neerzet. lidia, erik, Vol en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Goede morgen Kabouter. Zag je niet binnenkkomen heb je een beetje kunnen slapen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Ik las het op je eigen draadje net... wat ellendig meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Yvonne wat druk jij je goed uit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 @Yvonne: Je hebt toch de vrijheid en de wijsheid om er een groep aan toe te voegen? Nieuwe inzichten: welkom! "Begrijp niet helemaal waar je de wijsheid vandaan haalt... hoe kom je er bij dat er maar twee groepen minderaars zouden bestaan. " Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Wat een flauwe reactie. Ik heb geen enkele behoefte om de minderaars in groepen te verdelen, dat deed jij Jowan. Wat mij betreft is de discussie gesloten, jij hebt duidelijk gemaakt hoe jij denkt over minderaars die hier op het forum posten. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik het daar absoluut niet mee eens ben, dat ik het aanmatigend en star vind. rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 En daarmee heb je een mening en een oordeel en voeg je niets toe aan een discussie. Tja, als je dat wil.... Ik zou me stil houden in zo'n geval. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 De 'flauwe reactie' sloeg op jowan, niet op A3 voor alle duidelijkheid Kan me indenken dat je tegen het plafond zat A3, hihi... Maar mensen, ik ga me prepareren voor de werkdag. Ik wens iedereen een goede dag. En sterkte met de temperaturen, kan niet indenken dat er mensen zijn die hier echt van houden...... Luitjes, maak er wat van... Dag dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 En daarmee heb je een mening en een oordeel en voeg je niets toe aan een discussie. Tja, als je dat wil.... Ik zou me stil houden in zo'n geval. ........ even tot tien tellen Von, even niets meer zeggen..... ProudMary reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BillyBob Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Goedemorgen Allemaal, Dagpact; Blondie Lucide jowan Kaboutertje BillyBob Goed weekend iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Oh ja het is weekend...... ga nog een rondje lopen denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 4 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Misschien is een nuancering en het bij jezelf houden (het is immers een individueel proces) op zijn plaats in de 'minderaar versus stoppen'-discussies. De 'Leidraad tot herstel' van de Buitenveldert (Stichting Zelfhelp Nederland) omschrijft het in de ik-vorm, zodat je jezelf daarin kunt herkennen: "Wil ik stoppen met de middelen die ik gebruik? En als ik dat wil, kan ik dat dan wel? Na vele jaren van dwangmatig en overmatig gebruik komen die vragen bij me op. Om mijn keuze te kunnen maken is het allereerst nodig om volkomen eerlijk tegenover mezelf te zijn. Beleef ik nog wel enig genoegen aan wat ik gebruik? Heeft mijn middelengebruik niet een veel te grote plaats in mijn bestaan gekregen? Is het niet zo dat ik door mijn middelengebruik steeds verder in de problemen kom, en dat ik aan mijn leven niet meer de richting kan geven die ik eigenlijk zou willen? Het is niet gemakkelijk om ten opzichte van mezelf te erkennen dat ik mijn leven dingen doe, die ik eigenlijk niet wil. Pas als ik erken, dat ik door mijn gebruik telkens opnieuw machteloos maak tegenover het middel, ontstaat de mogelijkheid om met mijn verslaving te breken. Van mensen, die zelf nooit met een verslaving te maken hebben gehad, kan ik niet zomaar verwachten, dat ze begrijpen hoe moeilijk het is om tot een besluit te komen met mijn dwangmatige en overmatige gebruikt te stoppen. In een zelfhelpgroep ligt dat anders. Daar ontmoet ik mensen die dat probleem herkennen." eline, jowan en ProudMary reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Goedemorgen, helemaal gesloopt, maar gaat inmiddels beter met grote broer en daar gaat het om. krijgt zware medicatie en krijgt vandaag verder allemaal onderzoeken en afspraak met de neuroloog, maar goed het jochie is in goede handen en heeft goed geslapen. vanmiddag evekes op bezoek met ouders en mag dan waarschijnlijk al morgen naar huis. wat betreft stress en ongezond leven daar moet hij echt grote veranderingen in gaan aanbrengen. wat mij betreft zegt hij zijn baan op en gaat in een dierenasiel of zoiets werken, want hij is gek van dieren en zo een baantje of iets anders brengt rust inplaats van de hele dag vol stress met ICT bezig zijn, maar goed er moet gewoon een plan gemaakt worden. dank iedereen gisteren voor het meeleven, dat doet altijd goed. fijne dag gewenst toine ne man ProudMary, lady jane, Yvonne en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Goeie morgen allemaal, Vandaag een super warme dag. Dadelijk gaan ze hier de plinten van tegels er tegenaan zetten en dan hoop ik dat het eindelijk klaar is hier binnen. Verder doe ik niet veel vandaag alleen het hoognodige. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 (bewerkt) Goeie morgen Toine, Fijn dat het weer beter gaat met je broer. Heb jij vannacht een beetje kunnen slapen? Bij onze dierenambulance zijn we altijd blij met vrijwilligers. We houden rekening met de mensen die op een of andere manier gehandicapt zijn. Ik weet niet of er bij jou in de buurt ook een dierenambulance is maar daar zou hij zonder stress kunnen werken. Als hij iets niet kan, wordt er geen druk achter gezet en kan hij op een rustige manier met de diertjes werken. Ik hoop voor je broer dat hij als hij dat zelf wil, slaagt met een andere baan. 4 juli 2015 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 4 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Mooi bericht Toine, en misschien ben jij wel die voorbeeldrol hoe het anders kan? Vanaf het besluit dat ik geen stressvolle banen meer wilde 'ondergaan', ben ik veel gelukkiger en uiteindelijk heb ik verantwoording genomen voor mijn gezondheid. En daar heb je d'r maar één van. ProudMary reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden