Spring naar bijdragen

Ik neem afscheid van het forum


Kastanje

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

De laatste weken was ik al veel minder op het forum, ik heb niets meer geplaatst.

Ik moest een patroon doorbreken, ontdekken wat het met me deed wanneer ik niet meerdere keren per dag mezelf op de hoogte hield van wat er geschreven werd.

Ik ben langzaam maar zeker tot de ontdekking gekomen dat het voor mij de tijd is gekomen om afscheid te nemen van het forum.

Het gaat heel erg goed met me. Ik sta met beide benen in het leven, stabiel en geaard. Natuurlijk is er wel eens een storm die me wat uit balans brengt, maar ik heb het gereedschap om weer in balans te komen.

Mijn valkuil is om teveel aandacht te besteden aan het negatieve, aan dat wat niet goed gaat. Als ik niet oppas word ik zo meegezogen in een negatieve spiraal. Vraagt alertheid van mij.

Het forum is voor mij een heel belangrijk medium geweest voor mijn herstel. Mijn verhaal kunnen en mogen vertellen. Delen is helen. Zeker mijn motto.

Mijn weg gaat nu een andere kant op, en voor nu past hier het forum niet in.

Afscheid nemen betekent dat dus. Net als afscheid nemen van de therapie van ruim 2 jaar bij Tactus.

Nog 1 afsluitend gesprek en dan is het klaar. Ik ben ook therapiemoe en wil nu vooral vooruitkijken, wetende dat het verleden niet weg is, maar ik hoef er niet meer in te duiken. Die fase heb ik gehad.

Met een aantal mensen van het forum houd ik contact, dat vind ik heel erg fijn. Ontdekken of er meer is dat ons bindt dan alleen het forum.

Voor mij is de alcohol geen issue meer, en ja voor sommige mensen zal dit misschien klinken als hoogmoed. Alcohol speelt op dit moment geen rol in mijn leven. En mocht dat wel gaan gebeuren, dan weet ik hoe hier mee om te gaan en weet ik jullie ook weer te vinden.

Ik wil jullie bedanken voor jullie luisterende oor, jullie fijne reacties.

Verder wens ik jullie allemaal het allerbeste en een heel fijn en goed leven waarin jullie alcohol de baas zijn.

Het gaat jullie goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bericht, Kastanje.

Ik vond het altijd fijn om je te lezen hier. Dank voor het delen van jouw pad en jouw inzichten.

Het ga je goed en eigenlijk ben ik daarvan overtuigd.

 

Kom je wel steeds op 18 april even je bloemetje, plaatjes en felicitaties in ontvangst nemen op het Jaarpact?

 

Ieder-afscheid-is-een-nieuw-begin.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje fijn om te horen dat het goed met je gaat en ook dat jou pad ook verder gaat.

Was ik er ook niet bang voor de stilte op forum zonder jou... :)

Over een week of 5 heb ik een afspraak met peut...1 jaar later.

Blij dat ik haar nog een keer zie...en om haar te vertellen hoe dat jaar me gesterkt heeft.

En ja...afstand nemen van het forum...om verder te komen.

Er is nog zoveel meer.

Ga je goed..Kastanje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kastanje,

We kennen elkaar niet, ik ben pas net gestopt maar het is heel motiverend om te zien dat het jou lukt. Ik hoop daar ook te komen.

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje, dank je wel voor wat je geschreven hebt. Nooit schreeuwerig, steeds zuiverheid zoekend. Als ik je las hield ik altijd mijn adem in, omdat het leek alsof ik je anders niet kon verstaan.

Veel geluk en veel moed toegewenst en inderdaad; heel raar zeggen maar ik hoop dat je hier nooit meer hulp komt zoeken.

(ik hoop wél dat je af en toe komt vertellen dat het nog stééds goed met je gaat , maar dat spreekt voor zicht) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...