Spring naar bijdragen

zaterdag 23 mei 2015


eline

Aanbevolen berichten

Sowhat,

Ik wilde er niet direct met mijn kinderen over praten, maar gewoon ook een beetje afleiding hebben

Ik hou al een soort dagboekje bij, waar ik dagelijks mijn gevoel en dergelijke opschrijf

Je laatste 2 zinnen, is exact waar het om draait ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het dorp waar ik woon is elk jaar een groot dorpsfeest met een optocht van versierde wagens. Al jaren doet onze buurt mee. Vanmiddag met een groep buren aan onze kar gewerkt. Wordt erg leuk.
Dit was de eerste keer dat ik bij een buurt-activiteit was, sinds ik gestopt ben met drinken.
Rond 5 uur kwam het bier tevoorschijn. Ik was altijd een van de grote drinkers, nu dus niet meer. Minimaal 5 keer is me een biertje aangeboden, en minimaal 5 keer heb ik het afgeslagen. Ik werd wel door sommigen wat vreemd aangekeken, maar mijn "Ik drink even een tijdje niet" werd wel geaccepteerd.
Ik zag er wel tegen op, ik was nooit de eerste die een biertje pakte, daar keek ik wel voor uit, maar ik was wel altijd een van degene die het langst doorgingen.

Die horde is ook weer genomen. De volgende is echter al weer in aantocht, ik zal ook een keer moeten vertellen dat we uit elkaar gaan.....

Nou ja, stap voor stap, en 1 ding tegelijkertijd.

 

Ik wens iedereen hier een fijn pinksterweekeinde, en veel sterkte voor hen die dat nodig hebben!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo... ben terug vd bbq en aan de sapjes gezeten. Makkelijk?ja. Leuk was anders . Hier zal ik toch echt doorheen moeten. dit soort feestjes en sociale gebeurtenissen. Ben niet gebleven om t songfestival te kijken. Vond dat toch wat te gevaarlijk. Nu thuis kijken. Geen drank in huis dus ik meld me droog af voor vanavond :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was er vandaag en ga nu weer weg.

Moe. Wel droog. Pfff...fijn gevoel.

 

Filmpje, hangen op de bank en wachten tot we de oudste kunnen ophalen van een feestje.

Kleine meisjes worden groot...wat een mooie leeftijd, wat geniet ik van haar volwassen worden.

Alhoewel het ook gerust iets langzamer mag  ;)

 

Fijne avond en voor straks welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rapi

Wat een naar verhaal voor je, eenzaamheid is rot he. Gelukkig doe je je verhaal hier wel. Rapi :rose:

 

Even over mijn dag. Was een bijzondere dag. Vandaag was het een speciale en megadrukke dag op het werk. 12 van de 14 mensen op mijn afdeling gingen met 4 personeelsleden en vrijwilligers van de rotary pannekoek eten en ik moest werken. Iedereen werkte op dubbele snelheid om alles rond te krijgen. Echt heel hard gewerkt en het is gelukt. 12 mensen mee pannenkoek eten die in de praktijk allen een teminale vorm van kanker hebben en erg ziek zijn. Voor bijna iedereen is dat hun laatste keer dat ze dat kunnen in hun leven. Dan kom ik moe thuis van mijn werk maar ook blij dat te kunnen doen voor die mensen. Trots op ons team vandaag.

 

En ik heb zin om een foto te laten zien van mijn balkon. Voel me blij door maar een paar planten als ik zo van laptop naar buiten kijk. Het herinnert me eraan dat ik ook voor mezelf af en toe iets leuks moet doen en een kleine moeite dan zoveel plezier geeft. Voor wie kijken wil mijn uitzicht. http://i62.tinypic.com/eqs683.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja en ik kom me weer droog afmelden en zonder blowen. Blowen is net als voorheen niet meer iets wat de hele tijd in mijn hoofd zit. Maar een keer vandaag als reactie op een vrij wanhopig bericht van die vriendin schoot het een keer door mijn hoofd. Maar niks voelen lijkt leuk maar wil ik totaal niet meer. Genoeg duf en suf geweest afgelopen tijd. Doe dan maar alles meemaken zoals het nu eenmaal is. Ook de leuke dingen zoals werk vandaag en mijn balkonnetje waar ik blij mee ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan. We zijn hier zo met elkaar bezig, leven zo met elkaar mee. Sommige mensen die daar gevoelig voor zijn pikken dan energie op. Ik heb het met een paar personen en 1 in het bijzonder maar die heb ik ook in rl ontmoet, dat versterkt het. En nee, ik ben absoluut geen Jomanda.

 

Dit ken ik en heb ik met mensen die heel speciaal voor me zijn ook soms. Best veel voorbeelden van te toevallige dingen met 2-3 personen in mijn leven. Nu vooral met.....(dat weten jullie wel wie....) en die energie is niet altijd positief en leuk. Dingen als midden in de nacht opstaan mobiel aandoen (wat ik nooit doe) en dan een minuut geleden een wanhopige pm. Voor haar suicide poging was ik een week van slag en wist ik niet wat er met me was. Ik herken me vaker in HSP dingen en gevoelig zijn voor emoties ook op afstand heel soms. Gelukkig niet altijd.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom amandel en wisse

 

PM, ik zal je missen hier. Jammer dat je weggaat. Hopelijk blijf je af en toe lezen. Ik begrijp het wel, bezig zijn met het stoppen van een alcoholverslaving kost tijd en tijd die ook besteed kan worden aan iets nuttigs, zoals het leren spelen van een muziekinstrument. Ik noem maar wat. Of een taal leren. Of leren schilderen.

 

Vandaag de alcohol en drugskeuring gehad van het CBR. Het is de laatste keer, dus nu willen ze proberen om toch mij in de toekomst weer voor een keuring terug te vragen. Nu voor een depressie in remissie. Een depressie die ik 26 jaar geleden heb gehad, geen diagnostiek voor heb gehad en dus ook niet voor gediagnosticeerd voor depressie, en ook geen behandeling voor heb gehad.

 

Wat haat ik de hulpverlening zeg. Mij zul je nooit meer zien bij een kliniek. Never ever. Kan ik weer de rest van mijn leven elke keer 320 euro aftikken. Dankje de koekkoek.

 

Nou die 320 euro aftikken ging in eerste instantie niet zo goed. Want zulke bedragen betaal ik niet met mijn pinpas. En die limiet was maar 100 euro. Zelf ingesteld. Tegen diefstal. Maar helemaal vergeten. Sta ik daar dan.

 

Op weg daarnaar toe, reed ik op de fiets door mijn oude buurtje waar ik van mijn 16e tot mijn 24e heb gewoond. Een buurt waar overwegend marokkanen wonen. En nu vrijwel alleen maar marokkanen en allochtonen. Ik keek een beetje om me heen, links rechts, naar de dingen die ik vroeger zo vaak heb gezien. En nieuwe dingen, nieuwe winkels. Zegt een klein marokkaanse jongetje van een jaar of 8 langs het fietspad: hee niet zo draaien met je hoofd. En hij gooit zijn ijsstokje naar mij toe.

 

lol, dat zit er vroeg in. Toen ook al, nu nog steeds. Overigens is het ook dezelfde plek waar de Tokkies woonden. Hm, blij dat ik er weg ben.

 

Ik ging er vrij vrolijk naar toe en ik kwam weer sjacherijnig thuis. Morgen hopelijk is het gevoel weer voorbij.

 

Rapi :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...