Antoinnette Geplaatst 12 april 2015 Rapport Share Geplaatst 12 april 2015 Helemaal mee eens Kaboutertje. Neem er even afstand van. Hoop dat je kans grijpt ZBB, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 april 2015 Rapport Share Geplaatst 12 april 2015 ZBB probeer nu morgen gelijk als je opstaat de h.arts te bellen joh, en niet eerst een borrel om moed in te drinken want dan gaat het weer mis. Je kan het zeker weten. Ik ga afsluiten voor vandaag. Tot morgen weer frummels. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 april 2015 Rapport Share Geplaatst 12 april 2015 ZBB als je schrijft dat je het op je werk al hebt verbruid, bij je ex, dan blijft er toch maar één ding over jezelf weer worden en je laten opnemen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 april 2015 Rapport Share Geplaatst 12 april 2015 (bewerkt) Trusten Bol, Odie is je al voor gegaan hoor 12 april 2015 bewerkt door Suikertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 12 april 2015 Rapport Share Geplaatst 12 april 2015 Lieve mensen, ik ben weg...fijne avond, welterusten voor straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 april 2015 Rapport Share Geplaatst 12 april 2015 Pas op de plaats wijfie, goed uitzieken en anders ook maar dokter bellen he, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 april 2015 Rapport Share Geplaatst 12 april 2015 slaap wel frummers ik ga lekker mijn boek lezen dag muur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 12 april 2015 Rapport Share Geplaatst 12 april 2015 welterusten en wijsheid toegewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 april 2015 Rapport Share Geplaatst 12 april 2015 Kan je wat afleiding vinden Kaboutertje, tv, boek of misschien iemand bellen. Je zal het zelf ook wel weten, maar ja, Hoop toch dat je beetje kan slapen vannacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 12 april 2015 Rapport Share Geplaatst 12 april 2015 Wat Jane schrijf over opname vind ik eigenlijk ook. Vandaar dat ik ook begon in hoeverre het geen optie is, vraag me af of je het echt al besproken hebt of dat je denkt dat werkgever er zo over zal denken...... Probeer eens te wennen aan het idee opname. Hoe onmogelijk is het ? Hoe wenselijk en noodzakelijk is het ? Laat het eens weken in je hoofd van stel dat ga ik toch doen....hoe gaat dat worden en eruit zien? Hoe onmogelijk is onmogelijk als het een noodzaak blijkt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 12 april 2015 Rapport Share Geplaatst 12 april 2015 Tijdens een opname kun je je ook ziekmelden. Dan voldoe je meteen aan de verplichting om aan je herstel en gezondheid te werken. Er is ook nog zoiets als een bedrijfsarts om mee te overleggen. Het drankprobleem is toch al bekend bij de werkgever. Zet um op, ZBB. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 12 april 2015 Rapport Share Geplaatst 12 april 2015 (bewerkt) Het was 9 september 2012, zondags 's avonds 20:30. Ik zat er helemaal doorheen. Ik kon op dit forum nog geen bericht meer tikken. Ik was niet alleen bezopen, want daarin was meer dan voldoende getraind. Ik besefte me ineens dat ik de laatste 30 jaar van mijn leven tot dan totaal verbruit had. Ik had er één geweldige puinzooi van gemaakt, alle relaties naar de gallemiezen geholpen had en dat ik sociaal zeer sterk geïsoleerd was. Mijn dochter zag ik al jaren niet meer, vrienden had ik weggejaagd. Mijn hele systeem was C2H5OH, alcohol. Denken kon ik nauwelijks nog op een zindelijke manier. Mijn reflexen waren bijna dierlijk. Het ging maar om één ding: zuipen. Ik werd er niet eens meer echt ziek of brak van, ik was eraan gewend. Ik het laatste jaar voorafgaand aan die datum ben ik één dag wat minder bezopen geweest, toen ik voor een dagopname een operatie aan een ruggewervel kreeg. Die had ik verknoeid door lomp met teveel kratten te slepen. Ik besefte me dat ik me aan het doodzuipen was. Met de laatste restjes bewustzijn las ik op Internet dat alcoholisme een verslaving is en dat verslaving een ziekte in je hoofd is. Niet het middel wat je neemt of misbruikt. Ik las ook dat het een chronische, progressieve, terminale ziekte was. Je gaat er dood aan. Dat was makkelijk te snappen, want ik was al een flink eind op weg. Er stond verder nog bij dat je niet verantwoordelijk bent voor het hebben van de ziekte, maar dat je wel degelijk verantwoordelijk bent om er iets aan te doen. En ik snapte dat ik dat helemaal zelf moest doen. Al die hoeveelheden had ik er zelf ingeschud, die eerstvolgende moest ik ZELF laten staan. Dan, pas dan deed ik iets anders dan al die decennia daarvoor. Ik deed het. ZELF. Ik ben nu zowat 2,5 jaar vrij van alcohol, ik heb weer een leven, ik heb weer vrienden, kennissen en een doel in mijn leven. Dat doel is leven om te leven en het morgen proberen beter en leuker te doen dan vandaag. Dat is iets anders dan zuipen, zuipen en nog eens zuipen. Mijn leven is nu 20.000 keer beter dan het ooit geweest is. Als je daar over wil discussiëren maak ik er 40.000 keer van, ook goed. Ik ben opgehouden om andere mensen, situaties en middelen buiten mezelf de schuld te geven van mijn miserabele leven. Daarmee startte ik mijn nieuwe leven. Ik kan het, iedereen kan het. ZELF. Als je dit niet snapt of wil begrijpen, moet je gewoon doorzuipen zodat je nog dieper in ellende komt te zitten. Je kunt ook ervaringen van anderen op je laten inwerken en inzien dat je op een dood spoor zit. Dat spoor houdt vroeger of later op. Doodlopende weg. Letterlijk. Aan jou de keuze. 12 april 2015 bewerkt door jowan Kohtje en erik reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 12 april 2015 Rapport Share Geplaatst 12 april 2015 Ik meld me nuchter af voor de dagpact. Welterusten en wellicht tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 13 april 2015 Rapport Share Geplaatst 13 april 2015 Wow Jowan...dat is duidelijk.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden