Spring naar bijdragen

Zaterdag 11 april

Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen.

Jane, wat een verhaal! Ja, moeilijk om het drankgebruik van je kinderen aan te moeten zien en hun vrienden!

Ook mijn zoons hou ik angstvallig in de gaten, maar behoeden kun je ze niet, zij maken hun eigen fouten en moeten

dáárvan leren. Wel wijs ik ze regelmatig op mijn probleem met drank, ik kan dat niet laten.

Joris, fijn te lezen dat je nu weer vooruit gaat, goed!

Hier uitslagen van het ziekenhuis binnen, ze kunnen niets vinden....aan de ene kant blij, natuurlijk,

aan de andere kant toch vreemd dat ze niet kunnen verklaren waar die pijn rechts hoog in mijn buik

vandaan komt. Gelukkig, mijn leverwaarden zijn nu bijna weer normaal, één waarde was nog iets verhoogd,

maar dit was volgens de internist te verwaarlozen. Nog goed weggekomen dus uit die nare drankperiodes...

Nu maar leren leven met die pijjn, of naar Amsterdam voor een second opinion, maar nu even niet, ben die ziekenhuisbezoekjes

meer dan zat. 

Gisteren eerste oma-oppasdag gehad, was fijn! Zoveel liefde wat je kunt voelen voor zo'n klein wezentje  :heart:

Blij dat ik nu niet meer drink en dit alles nuchter en wel kan ervaren en doen. 

Bijna hersteld van de griep, ben nog erg moe, maar vandaag aan het werk, een reünie, zóóó geen zin in,

maar dan wordt het vast leuk, zo gaan die dingen  :P

Nu eerst aan de studie, mijn grote hobby, zo leuk om te doen. Wat ziet mijn leven er toch anders,

veel mooier gekleurd uit zo zonder drank. Had ik jaaaaaren eerder moeten doen  :(

Tja, spijt overvalt me wel eens, wat heb ik veel jaren weggegooid. Zucht.

Fijne dag allen, tot later! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Joris, ik had je al gemist. Goed dat je er weer bijbent.

Wat een heftige gebeurtenissen Jane. Ik wens je maar een rustig weekend verder toe.

Kabouter, dapper dat je naar het voetbal gaat. Mooi, een minuut stilte voor Clown, of wat daar in dit geval voor door moet gaan.

Vanavond een feestje. Altijd een beetje dubbel. Voor het grootste deel gezellig.

Maar ook pijnlijk om een goede vriend weer te zien veranderen in een soort dorpsgek onder invloed van.

Op een gegeven moment is dat echt niet meer leuk en denk ik zonde van zo'n goeie vent.

Maar ja, het is zijn leven, zijn keus om er niks aan te veranderen. Ook dat mag.

Fijn weekend mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug van landgoed.

Gelukkig iemand gevonden die met een professionele frees de 250m2 gaat freesen.

Hopelijk komend weekend...

Kan ik daarna de drainage aanleggen, grond ophogen en bemesten en eindelijk beginnen met oogsten.

Afijn, was lekker nat dus doorweekt.

Doesjen dus en daarna met een dekentje op de bank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat heb ik ook Gerrit, ik wil zeker niet te belerend overkomen en ze ook de kansen geven

om hun eigen ervaringen op te doen. En daar dan ook op te vertrouwen.

Maar af en toe met kriebels in mijn buik.

Kaboutertje, toch wel fijn dat ze er op het voetbalveld aandacht aan besteden,

hoe dubbel het dan ook voor jou is. Veel mensen zijn er mee bezig en dat is goed. 

Veel sterkte gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iemand in de ellende zit en wanhopig is zoals die vriendin van me dan kan ik een soort knop omdraaien in de hulpmodus en daarin draait het om die ander en totaal niet om mij. Ik en wat zoveel zorgen maken met mij doet komt pas later binnen. Dat was gisteren avond toen ik wilde slapen. Zij krijgt psychologische gesprekken maar daar denk ik dus niet aan he. Dat sommige ervaringen ook mij veel doen en ook ik dan even met iemand moet praten.

Aankomende maandag ga ik mijn huisarts bellen, ik wil er met een professional eens over praten wat het mij doet het besef dat een vriendin doelbewust plannen had er een einde aan te maken en onderweg was en het toch niet deed. Ik moet mijn verhaal kwijt en ik wil handvaten hebben over de beste opstelling die ik inneem. Welke houding het beste is voor mezelf en voor haar. Wil er zijn voor haar waar ik kan maar niet toekijken als het nog verder wanhopig wordt dan nu.

Akelei schreef eerder naar me over het verschil of het je werk is of een vriendin. Natuurlijk is er altijd emotie maar wat ik in mijn werk zou aankunnen is me prive erg veel nu. Ik ben gelukkig niet langer verliefd op haar maar was dat wel en houden van als intens om iemand geven heb ik nog wel. Voor mij aanstaande maandag ook huisarts.....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Akelei. Dat idee ontstond door pb van dit forum....opmerking over denk je eraan ook zelf gesprekken te hebben was iets waar ik dus totaal niet over dacht nog. Daar zit mijn blinde vlek, bij mezelf. Het komt niet eens bij me op. dank aan jullie op dit forum die me dan wel eens op mezelf wijzen als ik daar niet aan denk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik je hebt mensen die graag geven en mensen die graag nemen. Al die mensen hebben elkaar hard nodig want meestal kan de een niet zonder die ander.

Maar als je jezelf helemaal verliest in het geven, krijg je op den duur toch een gruwelijke opdonder. Maar o wat is het moeilijk om dat te veranderen. Je helpt zo ontzettend graag. ;)  Heel goed dat je toch naar de h. arts gaat joh. Wil je dan pillen gaan slikken om de stress aan te kunnen?

Mijn h. arts heeft me toen der tijd heel goed op mijn hart gedrukt dat ik veel meer tijd voor mijzelf moest nemen. Mezelf toch belangrijker gaan vinden dan mijn man. Rust nemen en leuke dingen doen zodat het vanbinnen weer wat positiever aanvoelde. Ik neem vaak alle neg. energie van die ander weg maar blijf er vervolgens zelf mee zitten en die ander loopt fluitend de deur uit. Dan is er toch iets gruwelijk fout gegaan. ;)

De beste houding zou misschien zijn om je constant bewust te zijn dat het haar problemen zijn en niet die van jou.

Vaak maak ik het mijn probleem als ik probeer naar een oplossing te gaan zoeken i.p.v. te vragen wat die persoon er zelf aan kan doen of denkt hoe op te lossen. Dat is bij mij altijd het punt dat ik het ga overnemen, en dan ook trek ik het me teveel aan en blijf er mee zitten.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee geen pillen graag. Pillen hoef ik ook niet naast mijn bloeddrukpil. Ik wil leren er aan te denken om ook aan mezelf te blijven denken en ik constateer dat ik dat gruwelijk weer nagelaten heb van de week. Ik wil leren mezelf te uiten dat ik geen superman ben en niet hoef te zijn. Dat het oke is om om eens te vragen mag ik nu even een helpend handje...please want het is me nu een beetje veel. En dat het voor zowel haar als voor mezelf effectiever kan zijn me anders op te stellen......het ging zo goed. Ze was een belangrijke bijzaak op de achtergrond naast een hele reeks aan belangrijke dingen. Het draait nu de kant op te gaan zoals van de zomer. Zij noch ik zijn geholpen bij dermate betrokken zijn dat zij niet leert dealen met haar acceptatie issues van haar chronische ziekten en ik die alle negatieve energie opvang (en opneem) Moet me beseffen dat ik daar even een helpend handje bij nodig heb en een HA heeft ook daarin een taak. De crisisdienst GGZ was er die donderdag speciaal voor haar en vanaf volgende week gesprekken bij de GGZ, ik mag ook best om wat ondersteuning vragen. Daar heb ik geen pil bij nodig, nee jakkes ik wil geen pil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik me goed herinner, weet je ook waar die neiging vandaan komt Erik.

Je hebt je nu teveel mee laten trekken en ziet dat gelukkig zelf in.

Wat hulp daarbij voor jezelf lijkt me een goed idee. Dat is ook voor jezelf zorgen.

Zodat je je eigen leven houdt en een ander niet allesbepalend wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZBB als je morgen * over je heen krijgt is het omdat we ons druk maakt over je kerel, niet omdat we je niet moeten. We weten allemaal hoe moeilijk het is om er van af te komen. Hoe wil je die kater morgen dan voorkomen als je vandaag weer veel drinkt? Er zijn wel middeltjes waardoor die kater  minder wordt maar die weet ik niet zo één twee drie. Ik hoop dat je morgen de kracht hebt want zo is het helemaal niets hé ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...