Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ha Anette,

Goed bezig weer lees ik! Knap hoe je het allemaal doet.. Ja, ik ken dat wel. Zondag alles wassen en inpakken. Bij mij gaan de kids op maandagochtend weg. Zij naar school en ik drop de bagage af. Maar morgen hoeft dat niet. Dus heb een lekkere 'luie' zondag. Desalniettemin zat ik vanochtend om 0800 al in de auto op weg naar een tennisclub.

Maar goed, vitamine B. Heb er veel over gelezen. Misschien voor mij ook wel een idee. Heb hele slechte nagels en m'n haar is ook niet in top conditie. Heb jij dat ook?

Heb je ook veel nachtmerries, of ben je 'alleen' veel wakker?

Die Bachbloesems spreken mij wel aan. Ik had altijd Bach rescue cream in huis voor de kids toen ze klein waren en dat hielp heel goed! Ik ga eens informeren.

Fijne avond! Liefs Phaedra

bewerkt door Phaedra
Geplaatst

Nee phaedra, nachtmerries heb ik niet. Wel dat ik regelmatig wakker schiet en dan denk dat ik de deuren niet op slot heb gedaan of zo. If datook een hele dure armband kwijt ben. En dan vlieg ik t bed uit de trap af ... Vaak kom ik halverwege weer een beetje terug in de echte wereld en kom ik tot het besef dat het helemaal niet waar is.

Poeh....., ik heb echt een lastige avond. T duiveltje in mijn hoofd zegt steeds dat ik na morgen gewoon weer opnieuw kan beginnen en dat er zovelen waren die het niet in 1 x voor elkaar kregen. Dat t niet erg is als ik nog een x zwak ben.....

Dat bier en gezelligheid nou eenmaal bij Koningsdag hoort.

En hij praat niet gewoon in mijn hoofd, dat duiveltje, hij dwingt t gewoon af.....

Bezorgt me een enorme onrust in mijn lijf , ergens in de buurt van mijn maag

Geplaatst

Ooow..die Duvel ja... dat irritante gezever in je hoofd! Toch kun je hem de baas. Duurt ook maar even, maar steekt zomaar de kop op. Koningsdag zal nooit meer hetzelfde zijn. En da's maar goed ook. Zorg wel dat je wat te drinken bij je hebt en ga lekker struinen. Hoewel ze morgen beter gluhwein kunnen schenken... Maar dan is een bak choco ook heel lekker ;-). Brrr. Tuurlijk kun je na morgen weer opnieuw beginnen, maar dan geef je toe aan het monster, waar je zo graag vanaf wilt. Die knop moet om. Het gaat niet om dat glaasje wijn..het gaat om je afhankelijkheid. Beter gezegd, je vrijheid!

Sterkte Anette, ik zal aan je denken!

Liefs, Phaedra

Geplaatst

Anette,

Veel plezier vandaag! Ik bedacht zojuist dat als Koningsdag alleen maar leuk kan zijn met drank, dat er dan voor heel veel mensen geen klap aan is! Alleen wij zien die hobbel. Die beren op de weg. Voor ons is Koningsdag een synoniem voor geaccepteerd dronken worden. Tja..

Je kunt dit! En koop iets leuks voor jezelf. Je hebt ook flink bespaard ;-).

Liefs Phaedra

Geplaatst

En anette verdriet mag. Het hoort er ook bij. Niet fijn maar kennelijk is het nodig om weer verder te kunnen.

En toch droog.

Morgen ben je trots. Ik ben het nu al op jou !

Geplaatst

Goh...da's niet fijn als herinneringen niet goed voelen.

En zonder drank voel je meer en intenser...

Hopelijk een goeie nacht en ziet het er morgen iets beter uit.

Toch goed van je dat je droog bleef. Ik ben ook trots op jou!

Gun je dat je dat ook kunt voelen.

Geplaatst

Anette, wát een overwinning he? Koningsdag en raadt es wie vandaag, buiten heel Dordrecht, óók Koningsdag-nieuwe-stijl hebben gevierd?

Juist ja. Alle mensen die vóór Koningsdag gestopt zijn. Wij dus onder andere. Het is nieuw, onwennig, er is gemis en een boel gevoel.

Zo nieuw en toch lijkt het saai. 

Je bent stoer. Hou dat vast. 

Geplaatst

Goed gedaan Anette!

Hoop ook dat je je weer wat beter voelt. Alles komt wel hard binnen he? Maar nu kan de verwerking echt van start.

Een nieuwe dag, weer nieuwe kansen!

Liefs, Phaedra

Geplaatst

Dag 23, droog

Ik ga een 2e telling bijhouden, waarvan vandaag dag 1. T heeft niets met alcohol te maken maar t is wel belangrijk voor me . Wil minimaal tot dag 30 komen.

Verder heb ik weinig te schrijven, voel me down, t komt waarschijnlijk wel weer.

Geplaatst

Vanavond een fijn gesprek gehad met een medium waar ik regelmatig contact mee heb. Soms heb ik dat even nodig.

Heb mezelf weer watbij elkaar geraapt, en ga proberen de komende dagen een lief voor mezelf te zijn en goed voor mezelf te zorgen.

Hoe ik dat precies ga doen weet ik nog niet , waarschijnlijk gaan jullie dat nog wel lezen.

Erg he jullie snappen vast niets van mij, van diep in de put naar weer een beetje positiever ......that's me

Geplaatst

Ik snap je heel goed Anette!

Je voelt zelf wel wat goed voor je is. Doe lekker en ga zo door :-).

Sterkte en verwen jezelf maar morgen! !

Liefs, Phaedra

Geplaatst

Dag 24 al weer, t schiet al mooi op naar een maand.

Voel me redelijk vandaag, beetje onrustig, dat wel.

Ik wil er eens een productieve 2e helft van de week van maken. Er liggen al zoveel klusjes zolang te wachten, hoop dat ik de energie heb om er eens mee aan de gang te gaan van de week.

T zonnetje schijnt hier, zo even naar t graf van mijn mama, ze zou jarig zijn geweest vandaag. T blijven verdrietige dagen.....

Geplaatst (bewerkt)

Vanavond taart gegeten en foto's gekeken bij mijn vader. Fijn om zo even bij elkaar te zijn en de mooie momenten te delen van toen mijn moeder er nog.

Pas nu ze er niet meer is, blijkt wat een verbindende factor ze altijd was in ons ouderlijk gezin. De momenten dat we dat nog ervaren zijn er niet veel en ik koester ze als ze er zijn...

Mijn lichaam is moe, mijn hoofd is moe , mijn energielevel laag. Weet niet of jullie dat herkennen uit de weken na t stoppen met drinken. Misschien komt t daar ook wel niet van .......

bewerkt door Anette69

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...