Spring naar bijdragen

Alcohol eist zijn tol....


Anette69

Aanbevolen berichten

Dag 4

Vanmorgen moe opgestaan . Toch wel wat onrustig geslapen. Op zich kan ik t allemaal nog redelijk volhouden, geen hartkloppingen of zweten.

Alleen de moeheid is enorm.

Ben nu thuis van mijn werk, zit op advies van therapeut een boek maar kan me niet concentreren .Wel lekker trouwens, zo in t zonnetje, t is echt heerlijk weer.

Probeer er maar gewoon van te genieten, t is zoals t is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo!

 

Ik ben altijd in een dilemma...hoe harder ik 'vecht' hoe moeilijker het wordt,

om uiteindelijk te zwichten...Soms werkt afleiding zoals hierboven genoemd goed.

Ik heb ook ontdekt dat het gevoel toelaten (ja, klinkt misschien vaag) me sterker maakt.

Wat voel ik, wat doet het met me...op een afstandje bekijken. Dan wordt het uiteindelijk minder en verdwijnt.

 

Iets eten of drinken helpt ook wel eens.

 

Je doet het goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 5 vandaag

Nogsteeds niet hoofdpijnvrij al wordt t wel minder.

Inslapen lukt redelijk goed maar doorslapen is lastiger. Toch wel vaak wakker en onrustig.

Vandaag t weekend ingeluidt met een glaasje cassis. Moet wel zeggen dat ik t ook echt ongezelliger vindt. T voelt kaal en leeg en het lijkt of je niet in een weekendstemming kunt komen. T zal wel zijn omdat ik t zi niet gewend ben.

Zal vast ook nig wel even duren voordat dit voor mij als normaal gaat voelen. Dat gebeurt tich wel hoop ik?

Ik zie wel een beetje op tegen de avond. Ben alleen en weet niet hoe dit gaat worden......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcohol werd bij mij na twee weken niet drinken beduidend makkelijker, in ieder geval qua trek.

Ik weet echter niet, hoe dat met blowen is. Het lijkt me dat je bij minderen toch van alles in stand houdt en het daardoor erg lastig blijft.

 

Wat lekkere dingen, een film, even buiten wat rommelen, noem maar op; alles wat helpt is goed.

Hou vol!

 

Kan het zijn dat dit bericht voor mij bedoeld is aangezien je reactie over blowen? bij mij misschien de reactie voor Anette heb geplaatst... foutje?

Je hebt helemaal gelijk Gerrit dat ik ermee dingen in stand houd ,  ik weet dat ik hulp nodig heb dus hoop snel wat van Tactus te horen. Ik wil echt stoppen, er klaar meezijn.. ik  heb nog nooit zoveel weken( dagen) me ermee bezig gehouden dat ik er van af wil... moet me geestelijk sterker maken, niet minderen gewoon laten..

ga het morgen proberen.. dag niks roken... ben toch al sagereinig vandaag dus morgen dan maar nog wat meer..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 6 vandaag,

Ik heb redelijk geslapen, t had iets langer gemogen maar goed, ben maar 1 x wakker geweest. Dus das heel netjes vindt ik zelf.ik blijf nu nog even lekker liggen en dadelijk aan de slag.

Heb wel zin in de dag, ga er eens even een productief dagje van maken .

I

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens niog een vraagje: hoe kun je iets liken. Ik krijg meldingen dat sommigen een bericht leuk vonden maar heb geen idee waar je zoiets doet.

Ik heb oo t vonkje naast ern bericht geduwd maar toen werd t een kruisje , geen idee wat ik daarmee gedaan heb (was bij jouw bericht MijnGerrit).

En kan ik mijn eigen bericht nog weer bewerken nadat ik het geplaatst heb en zo ja, hoe doe ik dat dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff wat een lange avond. De jongste uit logeren en de oudste de hort op, hele avond alleen dus.

Tot half 10 ging t goed, beetje administratie nog gedaan.

Daarna op de bank beland, foto's op Facebook bekeken waarvan ik weet dat ze pijn doen en ik ze beter niet kan bekijken.

En toch trekt zijn Facebook nog zo dat ik t vaak niet kan laten. T Komt hard aan als je pijn hebt en je verdrietig voelt terwijl de ander plezier maakt. Maar t lijkt de realiteit....

T is maar goed dat ik geen wijn in huis heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee anette goedemorgen ..☀️Laat je niet gek maken door die muppets op je schouder. Vaak zijn gevoelens het gevolg van gedachten. En met sombere gedachten ging je al slapen en daar word je ook weer mee wakker. Het is goed om die gedachten stroom te doorbreken. Ga iets doen vandaag. Facebook links laten liggen. Daar word je zeker niet blij van. Ga wandelen , museum bezoeken , de natuur in, een lezing in een bibliotheek . Iets doen : je gedachten verzetten.

Dit zijn die gevaarlijke dagen !! Alarm ! Alarm !

Als je dit soort dagen overleeft qua drank dan voel je je morgen weer een stuk krachtiger. Als je je laat gaan dan ben je weer terug bij af ( zei de ervaringsdeskundige

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anette ervaar jij óók dat veel mensen op FB zo'n waanzinnig bruisend leven hebben? Vol met lachen, genieten, gezelligheid en elkaar?

 

Zou dat kunnen komen omdat als die mensen alleen zijn of verdrietig/teleurgesteld, daar géén foto van maken? Of omdat iedere situatie die niet lijkt op een Kodak-moment ook niet op FB zal belanden? Al die mensen die je van FB kent maar daarnaast óók IRL hebben meestal een heel gewoon leventje. Weinig vermeldenswaardige dingen gebeuren, schijn bedriegt.

Zoals Skip al schreef, laat je niet gek maken want voor je het weet voel je je zielig genoeg om te mogen drinken. Überhaupt zielig te zijn. Zonde van je dag en zonde van je humeur en zonde van alle moeite die je nu doet om je draai te vinden.

 

Sterkte, je bent niet alleen. We lezen mee en dank zij jou doen we het samen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en Anette

de ander(en) weten dat ze worden gelezen

dus ja, daar ga je niet op schrijven waar je allemaal

spijt van hebt, wat je beter kunt of wat je nalaat.

Facebook is als modekleding showen op een uitje

en eenmaal thuis lekker je joggingbroek aantrekken.

Probeer gewoon echt te blijven. Jij bent aan het verwerken,110.gif

je bent aan het stoppen en gestopt blijven, dat zijn hele

wezenlijke dingen en bepalen straks jouw toekomst,

want je gaat hier loeisterk uitkomen! Nu al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel lieverds, mijn hoofd weet ook wel hoe t moet, mijn hart wil alleen nog niet luisteren.

Maar t is allemaal nog zo vers en loslaten is nu eenmaal niet mijn sterkste ding. 8 jaar vlak je niet zomaar uit.

T doet gewoon hartstikke veel pijn.

En een relatie die in boosheid en frustratie verbroken wordt heeft eigenlijk geen eind. En dat maakt t des te moeilijker.

Daar waar onverwerkt oud zeer bij beiden heeft gemaakt dat t niet werkte . Er nog wel liefde is maar dat op de ern of andere manier niet genoeg lijkt te zijn.

Ik weet dat hij ook pijn heeft, maar de boosheid overheerst.

Loslaten in liefde is zo moeilijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...