Spring naar bijdragen

Alcohol eist zijn tol....


Anette69

Aanbevolen berichten

Lieve mensen, ik ben weer thuis. Gegeten met 4 mensen die ik vandaag heb leren kennen . Eentje nam wijn, een ander bier. De rest fris.

Ik vond t best lastig maar het feit dat ik t hier had gemeld heeft me er van weerhouden om overstag te gaan. Heb t keurig bij fris gehouden. T viel eigenlijk best mee.

Nu thuis ben ik wel onrustig, gelukkig is er niks in huis en kan ik niet de fout ingaan.dit is dus echt ook een trigger moment: alleen thuis zijn en niet kunnen ontladen in de vorm van een gesprek na een heftige dag.

Gelukkig kan ik hier wat opschrijven ☺️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Skip , dag 10.

Ben een beetje verdrietig vandaag. Soms kan t gemis zo hevig toeslaan.....

Dan heb ik zin om met mijn hoofd onder de dekens te blijven liggen en geen onderdeel uit te maken van de wereld, waar iedereen maar vindt dat ik hem moet vergeten en de draad maar op moet pakken.

Maar dat gaat niet en dat is waarschijnlijk maar goed ook.

Sta nog wel droog hoor.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook zo Gerrit, drank maakt dat je niet voelt en dus ook niet verwerkt.

Ik mis t wel, althans de relaxte mood waar je inkomt als je je eerste slokje / glas neemt.

En als ik maat kon houden zou ik t ook zeker niet afzweren.

Maar dat kan ik helaas meestal niet. Ga gewoon door tot ik ga slapen of in slaap val. Tot ik de volgende dag niet meer weet wat ik gedaan heb, wie ik gesproken of gebeld hebt. En dus gaan we t zonder doen.

Is dit voor altijd? Ik weet t niet . Ik hoop dat er een moment komt dat t voor mij niet meer een noodzakelijke keus is maar een vrijwillige keus, dat ik t gewoon echt zelf niet meer wil drinken. Hoe fijn zou dat zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat komt geheid Anette

nadat je het echt een poos volhoudt.

Wat voegt het nog toe als je je leven

weer op de rails hebt gekregen zònder?

Toen ik het nog met vallen en opstaan deed

werd het steeds moeilijker gestopt te blijven,

maar toen eenmaal de knop echt om was,

heb ik nauwelijks trek gehad.

En nu moet ik er eerlijk gezegd niet eens meer aan denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dubbele energie verbruik je...

Drank laten staan kost moeite...het verwerken van je verbroken relatie..komt extra hard binnen.

Da's heel pittig en hard werken. Geen verdoving, maar voelen.

Ik hoop dat je kunt zien dat het je uiteindelijk ook wat oplevert, al je het aangaat.

 

En nee, dat gaat niet vanzelf...maar het hoeft niet alleen.

Top...dag 10!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt goed hoor anette. Dag voor dag. Niet te ver vooruit kijken anders kan t je zo maar aan vliegen.

Want " nooit meer " is wel erg lang .

Wat kruidenthee ook benoemt : het is hard werken!

Wat voor mij werkte was om ook het geld wat ik normaal aan drank uitgaf te sparen en dat kwam al gauw boven de 100 euro per maand uit. Daar kocht ik dan soms wat leuks voor als stimulans.

Tegenwoordig doe ik t nog steeds zodat ik een potje heb voor iets leuks voor man of kind.

Stimulans heb ik zelf bijna niet meer nodig...

Dat ik mijn leven weer terug heb zonder katers, schuldgevoelens,schaamte is zoveel winst daar kan geen spaarpotje tegen op.

Je doet t hartstikke goed : je zit al op 1/3 van een maand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...