Spring naar bijdragen

Alcohol eist zijn tol....

Anette69

Aanbevolen berichten

T was wederom een heftig dagje met moeilijke gesprekken. De trek in een borrel was er zeker tien ik om 22.00 uur thuis kwam. Weet niet of ik een wijntje had kunnen weerstaan als ik het in huis had gehad.....

Nu is t tijd om te gaan slapen , weltrusten allrmaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 16,

Is het een goed of slecht teken: ik vergeet op welke dag ik zit en moet teruglezen of ik nou in dag 16 zit of in een andere dag.

Volgens mij wel een goed teken, ben er blijkbaar niet heel erg mee bezig. Nou ben ik ook erg druk geweest. En pas net thuis, dat zal meespelen.

Ik krijg t wel wat lastiger als ik dan s avonds op de bank beland. Even zitten, ontspannen met een glaasje rode wijn lonkt wel, eerlijk is eerlijk,

De ontlading is niet zo groot zonder alcohol. Hoe gaan jullie daar mee om? Hoe creëer je het gevoel van lekker onderuit en de boel de boel zonder alcohol. Tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in het begin veel alcoholvrij gedronken..had het ook altijd ruimschoots in de koelkast staan.

bij mij was alles geoorloofd als ik maar geen alcohol was...

dus ja veel snacks,rauwkost

De ontlading die je met alcohol had die heb je niet meer...maar ja was dat wel echte ontlading?

Voor mij was alcohol meer een vlucht...naar iets

Zon...blij...ijs(alcohol)

De werkelijkheid is zon en blij

niets meer niets minder

Het is zoals het is

en ja dat is heel erg wennen

Dus ja...een andere ontlading is ook wennen en dat kost tijd

Kan je zeggen het went...en eenmaal gewend voelt het toch fijner als die ontlading van drank

Hoop dat je er wat mee kan.

dag 16..mooie prestatie toch :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anette,

Heel herkenbaar! 

Helaas werd het geen ontlading maar verdoving...

Ik vind dat nog soms lastig...het was ook een soort beloning..zo van:

hèhè hard gewerkt ik heb wel een glaasje verdiend.

Dat is zoeken wat werkt...enerzijds afleiding, bezig zijn...maar ik merk de laatste tijd ook dat het mij helpt om te

'voelen wat er te voelen valt' 

Wat wil ik ontladen, hoe voelt dat?...en dan bewust waarnemen....en aanvaarden, ok dat voelt dus zo.

Dat geeft ook rust. Dat is wat er is en mag er zijn. 

Als die trek er is iets anders eten en/of drinken...zodat letterlijk je maag gevuld is. 

En heel soms een alcoholvrij biertje...maar daar ben ik voorzichtig mee, het is wel eens het begin geweest van toch

weer het echte spul.

Goed bezig Anette!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 17

Ben een beetje gestressed, kids komen altijd oo woensdag bij mij , zo ook vandaag. Duscussie oo discussie met super puberende zoon. Ik vind t zoooo vermoeiend, trekt zoveel energie uit me.

Ik vind t zwaar om alles alleen te dragen, alle beslissingen te nemen en alle verantwoordelijkheid te hebben. Tenminste als ze hier zijn.

Samen met mijn drukke baan heb ik soms moeite om alles draaiend te houden.

Gih, t lijkt wel of ik hier alleen maar aan t klagen ben terwijl dat helemaal niet mijn bedoeling is. Maar t valt me regelmatig heel zwaar en het is gewoon ook fijn om dat te kunnen uiten.

En hier heb ik wel t gevoel dat ik gehoord wordt en dat is ook fijn,dank daarvoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker zeggen wat je zeggen wilt! Tegen wie moet je het anders doen? Hier is het heel herkenbaar allemaal! En als het ook maar een klein beetje helpt, is dat al grote winst.

Weet je, zelfs zonder alcoholafscheid is het al knap lastig met de combinatie pubers en werk.. en dan heb je ook nog je rouwproces. Maar je weet t wel, dat wijntje (flesje) verdooft alleen maar. En je voelt je daarna nog veel rotter. Wees maar trots op jezelf. Velen onderkennen hun probleem niet eens.

Bedenk maar hoe leuk het straks weer is met je kids als je de energie weer hebt!

Tot morgen!! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anette,

Ja, 't is lastig zo alleen met puberende kinderen. Toch voegt drank in zo'n situatie niets toe. Hooguit een gevoel van ontspanning (uit een fles) en de situatie wordt daar niet beter van. Eerder slechter.

Puberende kinderen kunnen een bezoeking zijn. Ze kunnen het veelal niet helpen, dat ze zo reageren als ze doen. Het gaat ook niet over jou persoonlijk, maar meer over hun strijd tegen de hormonen en de rest van de wereld.

Sterkte en wijsheid hiermee. Je doet het goed en je kunt trots zijn op jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anette, misschien even iets gaan doen?

Een wandelingetje, het is lekker weer.

Een ijsje eten buiten de deur.

Onder de douche gaan staan, desnoods met je schoenen aan.

Maakt niet uit wat je doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anette,

Je komt er door hoor, echt! Alleen je verdriet komt nu keihard binnen. Dat is zwaar en heel verdrietig, maar dit is de enige manier om het achter je te laten. Wees trots op jezelf, jij redt het. Hij staat straks te kijken. Laat ze maar een poepie ruiken. En zoals Gerrit zegt.. alles mag!

Sterkte en geniet van t zonnetje!

Liefs, Phaedra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anette we lezen mee. Je bent zo goed bezig,,,,,,,,,,,,,, klaag hier; schrijf wat je niet voor je wilt houden. 

3 weken en wát voor weken

en nu een feestweekend met Koningsdag, brrr

Maar je bent niet alleen. Er zijn een heleboel lezers en schrijvers om je heen, en samen lukt ons wat ons alleen níet lukt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die lieve woorden doen me goed, t voelt toch een beetje als een warme deken , dank.

Vanavond even met de jongste de stad in geweest. Rondje kermis, veel drukte, veel mensen die t erg gezellig hebben, veel barren buiten met vooral bier, veel mensen die alcohol nuttigen. Je ruikt t bier als je er langs loopt.

Hij heeft genoten en dat glunderende koppie heeft me toch wel goed gedaan.

Life goes on, of je eigen wereld nou stil staat of niet.

En dat is waarschijnlijk maar goed ook......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...