Anette69 Geplaatst 20 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 april 2015 T was wederom een heftig dagje met moeilijke gesprekken. De trek in een borrel was er zeker tien ik om 22.00 uur thuis kwam. Weet niet of ik een wijntje had kunnen weerstaan als ik het in huis had gehad..... Nu is t tijd om te gaan slapen , weltrusten allrmaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 april 2015 Rapport Share Geplaatst 21 april 2015 Hoe herkenbaar Niet in huis hebben is het beste! Goed gedaan joh! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 21 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2015 Dag 16, Is het een goed of slecht teken: ik vergeet op welke dag ik zit en moet teruglezen of ik nou in dag 16 zit of in een andere dag. Volgens mij wel een goed teken, ben er blijkbaar niet heel erg mee bezig. Nou ben ik ook erg druk geweest. En pas net thuis, dat zal meespelen. Ik krijg t wel wat lastiger als ik dan s avonds op de bank beland. Even zitten, ontspannen met een glaasje rode wijn lonkt wel, eerlijk is eerlijk, De ontlading is niet zo groot zonder alcohol. Hoe gaan jullie daar mee om? Hoe creëer je het gevoel van lekker onderuit en de boel de boel zonder alcohol. Tips? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 21 april 2015 Rapport Share Geplaatst 21 april 2015 Ik heb in het begin veel alcoholvrij gedronken..had het ook altijd ruimschoots in de koelkast staan. bij mij was alles geoorloofd als ik maar geen alcohol was... dus ja veel snacks,rauwkost De ontlading die je met alcohol had die heb je niet meer...maar ja was dat wel echte ontlading? Voor mij was alcohol meer een vlucht...naar iets Zon...blij...ijs(alcohol) De werkelijkheid is zon en blij niets meer niets minder Het is zoals het is en ja dat is heel erg wennen Dus ja...een andere ontlading is ook wennen en dat kost tijd Kan je zeggen het went...en eenmaal gewend voelt het toch fijner als die ontlading van drank Hoop dat je er wat mee kan. dag 16..mooie prestatie toch Anette69 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Phaedra Geplaatst 21 april 2015 Rapport Share Geplaatst 21 april 2015 Petje af Anette! Ik lees je strijd, maar ook je kracht en de wil om door te gaan. Het komt goed. Groetjes, Phaedra Anette69 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Phaedra Geplaatst 22 april 2015 Rapport Share Geplaatst 22 april 2015 Anette, hoe gaat t? Je hebt ook een hele kluif om aan te werken! Maar bedenk wel dat je het voor jezelf doet. Een mooier kado kun je jezelf niet geven. Wees maar trots op jezelf.. jij hebt de stap genomen. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 22 april 2015 Rapport Share Geplaatst 22 april 2015 Hoi Anette,  Heel herkenbaar! Helaas werd het geen ontlading maar verdoving... Ik vind dat nog soms lastig...het was ook een soort beloning..zo van: hèhè hard gewerkt ik heb wel een glaasje verdiend.  Dat is zoeken wat werkt...enerzijds afleiding, bezig zijn...maar ik merk de laatste tijd ook dat het mij helpt om te 'voelen wat er te voelen valt' Wat wil ik ontladen, hoe voelt dat?...en dan bewust waarnemen....en aanvaarden, ok dat voelt dus zo. Dat geeft ook rust. Dat is wat er is en mag er zijn.  Als die trek er is iets anders eten en/of drinken...zodat letterlijk je maag gevuld is.  En heel soms een alcoholvrij biertje...maar daar ben ik voorzichtig mee, het is wel eens het begin geweest van toch weer het echte spul.  Goed bezig Anette! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 22 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 april 2015 Dag 17 Ben een beetje gestressed, kids komen altijd oo woensdag bij mij , zo ook vandaag. Duscussie oo discussie met super puberende zoon. Ik vind t zoooo vermoeiend, trekt zoveel energie uit me. Ik vind t zwaar om alles alleen te dragen, alle beslissingen te nemen en alle verantwoordelijkheid te hebben. Tenminste als ze hier zijn. Samen met mijn drukke baan heb ik soms moeite om alles draaiend te houden. Gih, t lijkt wel of ik hier alleen maar aan t klagen ben terwijl dat helemaal niet mijn bedoeling is. Maar t valt me regelmatig heel zwaar en het is gewoon ook fijn om dat te kunnen uiten. En hier heb ik wel t gevoel dat ik gehoord wordt en dat is ook fijn,dank daarvoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 22 april 2015 Rapport Share Geplaatst 22 april 2015 Ja, Â zo is het Anette, met ups en downs... Maar wel droog! En uiteindelijk levert dat het meeste op. Â Lekker hier wegschrijven als dat je helpt, je wordt zeker gezien/gehoord! Â Sterkte in de drukte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Phaedra Geplaatst 22 april 2015 Rapport Share Geplaatst 22 april 2015 Lekker zeggen wat je zeggen wilt! Tegen wie moet je het anders doen? Hier is het heel herkenbaar allemaal! En als het ook maar een klein beetje helpt, is dat al grote winst. Weet je, zelfs zonder alcoholafscheid is het al knap lastig met de combinatie pubers en werk.. en dan heb je ook nog je rouwproces. Maar je weet t wel, dat wijntje (flesje) verdooft alleen maar. En je voelt je daarna nog veel rotter. Wees maar trots op jezelf. Velen onderkennen hun probleem niet eens. Bedenk maar hoe leuk het straks weer is met je kids als je de energie weer hebt! Tot morgen!! :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 april 2015 Rapport Share Geplaatst 22 april 2015 Hoi Anette, Â Ja, 't is lastig zo alleen met puberende kinderen. Toch voegt drank in zo'n situatie niets toe. Hooguit een gevoel van ontspanning (uit een fles) en de situatie wordt daar niet beter van. Eerder slechter. Puberende kinderen kunnen een bezoeking zijn. Ze kunnen het veelal niet helpen, dat ze zo reageren als ze doen. Het gaat ook niet over jou persoonlijk, maar meer over hun strijd tegen de hormonen en de rest van de wereld. Sterkte en wijsheid hiermee. Je doet het goed en je kunt trots zijn op jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 april 2015 Rapport Share Geplaatst 23 april 2015 en bent een voorbeeld voor pubers dat is denk ik het beste wat je kunt zijn nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 23 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 april 2015 Dag 18 Bah ben moe en onrustig....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 april 2015 Rapport Share Geplaatst 23 april 2015 Anette, misschien even iets gaan doen? Een wandelingetje, het is lekker weer. Een ijsje eten buiten de deur. Onder de douche gaan staan, desnoods met je schoenen aan. Maakt niet uit wat je doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 23 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 april 2015 Herinneringen ....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 april 2015 Rapport Share Geplaatst 23 april 2015 Gevaalrijk terrein, Anette? Ik hoop dat je deze avond goed doorkomt. Morgen weer een dag en misschien een betere. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 april 2015 Rapport Share Geplaatst 23 april 2015 herinneringen, goede minder goede helpt je verwerken meis zonder te verdoven dit keer dus echt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 april 2015 Rapport Share Geplaatst 24 april 2015 Goedemorgen Anette, Â Hoe is het met je? Nieuwe dag, nieuwe kansen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Phaedra Geplaatst 24 april 2015 Rapport Share Geplaatst 24 april 2015 Lieve Anette, Je komt er door hoor, echt! Alleen je verdriet komt nu keihard binnen. Dat is zwaar en heel verdrietig, maar dit is de enige manier om het achter je te laten. Wees trots op jezelf, jij redt het. Hij staat straks te kijken. Laat ze maar een poepie ruiken. En zoals Gerrit zegt.. alles mag! Sterkte en geniet van t zonnetje! Liefs, Phaedra Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 25 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 april 2015 (bewerkt) Dag 20 vandaag Emotionele rollercoaster deze dagen, soms te verdrietig, te moe of in mezelf om te schrijven. Maar zoek wel steun in wat ik hier allemaal lees..... 25 april 2015 bewerkt door Anette69 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 april 2015 Rapport Share Geplaatst 25 april 2015 Heel veel sterkte Anette, ik heb respect voor je omdat je het niet opgeeft. Voor onder de riem: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 april 2015 Rapport Share Geplaatst 25 april 2015 Anette69 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 25 april 2015 Rapport Share Geplaatst 25 april 2015 Lekker lezen...de steun ervaren, niet schrijven is niet erg, als je de eerste maar niet neemt. Â Je kunt het...ik doe mee. Â Take care. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 25 april 2015 Rapport Share Geplaatst 25 april 2015 Anette we lezen mee. Je bent zo goed bezig,,,,,,,,,,,,,, klaag hier; schrijf wat je niet voor je wilt houden. 3 weken en wát voor weken en nu een feestweekend met Koningsdag, brrr   Maar je bent niet alleen. Er zijn een heleboel lezers en schrijvers om je heen, en samen lukt ons wat ons alleen nÃet lukt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 25 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 april 2015 Al die lieve woorden doen me goed, t voelt toch een beetje als een warme deken , dank. Vanavond even met de jongste de stad in geweest. Rondje kermis, veel drukte, veel mensen die t erg gezellig hebben, veel barren buiten met vooral bier, veel mensen die alcohol nuttigen. Je ruikt t bier als je er langs loopt. Hij heeft genoten en dat glunderende koppie heeft me toch wel goed gedaan. Life goes on, of je eigen wereld nou stil staat of niet. En dat is waarschijnlijk maar goed ook...... Phaedra reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden