Spring naar bijdragen

Alcohol eist zijn tol....


Anette69

Aanbevolen berichten

Mijn stappenteller geeft 8,96 km aan vandaag. Dik uur gewandeld. Ik heb mijn best gedaan vandaag. Wel een paar traantjes gelaten onderweg, dat krijg je met muziek op je oren, zoveel herinneringen, zoveel rakende teksten.

Vanavond naar " de ontsnapping"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 42

En dag 6

Vanmorgen begonnen met een glas warm water met het sap van een halve citroen en een eetlepeltje honing. Schijnt erg goed te zijn voor het ontgiften van je lever/lichaam. En dat op de nuchtere maag en dan een half uur wachten met ontbijten.

Je krijgt er ook een mooie huid en energie van. Nou kleine moeite toch als je er zoveel goeds voor terug krijgt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerrit, mijn alcohol probleem is van mij alleen. Ik deelde dat wel met mijn partner, maar die zag t probleem niet echt. Verder is eigenlijk niemand op de hoogte. En ni hij weg is doe ik dat stukje dus alleen.

En de verbroken relatie: het was al een aantal keren uitgeweest en daarom had ik t niet aan veel mensen verteld dat we elkaar nog zagen. Natuurlijk zijn er wel een paar vriendinnen met wie ik dit kan delen maar ja, je gaat ook niet iedere x weer over je ex beginnen toch, na ruim 3 maanden.

Dus ja....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anette,

 

Je gaat echt lekker hoor, al voelt t misschien niet zo. De ene dag beter dan de andere..twee stappen vooruit en drie terug...maar langzamerhand komt het wel.

 

En gewoon blijven praten en boos zijn en huilen. Daar heb je vrienden ook voor toch? Mijn vrienden zouden boos op me worden als ze achteraf merken met wat voor strijd ik heb gezeten.

 

We zijn altijd geneigd om voor anderen te denken en in te vullen. Dat is niet handig. Want je weet niet wat een ander ervan vindt. En vaak valt het alleen maar heel erg mee.

 

In ieder geval beleef je het allemaal helemaal nuchter.  Zo kun je het ook het beste verwerken. Maar dat weet je ook allemaal wel.

 

Het wordt mooi weer. You go girl!

 

Liefs, Phaedra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat rottige stemmetje wat door mijn hoofd gaat....

Met Mensen hier die het lang vol hebben gehouden en een terugval hebben mijn eigen zucht naar drank proberen te rechtvaardigen.

Hoe erg is dat ......

En toch hoor ik m steeds.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

luisteren naar dat stemmetje

kàn je wat brengen Anette

maar het betekent niet dat je het

moet gehoorzamen. En bovendien zijn er

ook onze stemmen, die het wel lukt tot nu toe!

Ook ons hoef je niet te gehoorzamen. Jij bepaalt

uiteindelijk helemaal zelf. Maar dan wel alle voors en tegens he!

eerlijk duurt het langst :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 49 en dag 13

Dank voor jullie reacties gisteren, ik had t even lastig gisteren. Dan kunnen de verhalen hier dus ook een trigger zijn. Ben op zulke momenten niet zo goed in staat om te reageren maar lees t wel hoor. En t heeft me wel geholpen.

Uiteindelijk zakt t gevoel gewoon weer weg.

Bijna 50 dagen , ben best een beetje trots oo mezelf.

Heb mezelf voorgenomen er een een productief dagje van te maken. Ik neem me dat vaker / vaak voor maar moet eerlijk bekennen dat ik moeite heb mezelf een schop onder mijn .... te geven.

Verzand nog te vaak, te veel in mijn verdriet en eenzaamheid. En dan komt er weinig uit mijn handen.

Vandaag toch maar eens proberen dit anders te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leven van mij met drank was ook geen feest.

Continu moeten vluchten voor alles en nog wat.

Niets willen voelen..zien..horen

Niet vooruit komen..steeds maar weer in dat ene cirkeltje blijven hangen.

Drinken omdat ik er niet uit kon komen.

Steeds verder van mijn pad afraken

Was er eens wat leuks moest dit versterkt worden met drank..zelfs het leuke werd onderdrukt.

Stoppen met drank is niet makkelijk.

Het leven ia geen feest

Elke dag feest doet afbreuk aan feest

Elke dag nuchter zijn is voelen..ruiken ..zien en horen

Ervaring opdoen.

Meenemen wat goed voor je is

Achterlaten wat je niet nodig hebt

Sterker worden ..groeien

Onderweg kom ik af en toe kleine signaaltjes geluk tegen.

Dit gevoel wat het losmaakt is een soort feestje voor mij.

Daar kan ik weer een tijdje op teren

Misschien dat ze dat bedoelen met het leven is een feest zonder drank.

Anette..50 dagen om trots op te zijn.

Stoppen is zwaar...gestopt blijven ook.

het is het uiteindelijk altijd waard om niet te drinken

Succes...ook jij bent het waard

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote Hutt:

 

elke dag feest

doet afbreuk aan feest.

 

 

helemaal mee eens

en waarom zou het leven een groot feest zijn ook?

Dan waarderen we het niet eens; zonder eb geen (over)vloed

Ik kan trouwens ook genieten van verdriet

zonder masochist te zijn.

Zo blij dat mijn emoties weer helemaal echt en van mij zijn.

Allemaal dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben lekker in de tuin aan t rommelen kruidenthee, opruimen, oude meuk weggooien en weer proberen gezellig te maken. En dan morgen misschien wat nieuwe dingetjes kopen.

Sinds een week of 2 royco, heb ik mezelf iets beter in de hand en barst ik niet steeds in huilen uit als ik alleen ben. Ik kom een beetje tot mezelf.

Ik realiseer me heel goed dat ik verder moet. Het is nu 4 maanden geleden dat we uit elkaar ziijn. T leven gaat door en ik dus ook. Onder het motto: fake It till you make it. Met de overtuiging dat er een dag komt waarop ik het allemaal wel weer leuk vind enkan genieten. Maar dat is nu grwoon nog niet zo.

En vandaag gaat t goed, de zon helpt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Anette! Zonnetje erbij, dat scheelt ook al weer.

Je bent nu met twee zaken tegelijk bezig: niet drinken en je verbroken relatie te boven komen. Het eerste lijkt mij een voorwaarde voor de tweede, maar het maakt het er niet makkelijker op.

Je doet het goed, fijn dat je hier bent en dat ik met je mag meelezen. :rose: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...