lady jane Geplaatst 28 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2015 (bewerkt) en geduld ook Anette je gaat al zo hard soms even twee stappen terug om die volgende grote stap vooruit weer te kunnen maken. Als een aanloop. Lees het boek Oei ik groei maar eens uit de bieb. Het is voor babies geschreven maar volgens mij blijven wij volwassenen ons ook zo gedragen. Een stap vooruit is nieuw/angstig/moeilijk soms het verleden niet leuk vaak, maar wel bekend; we overleefden het al. Door een fikse aanloop te nemen, je voor te bereiden op iets nieuws, maken we ons sterker voor het afzetten en springen. Af en toe struikelen, vallen, maar ook weer opstaan en doorgaan. We kunnen niet anders meestal, willen vooruit en niet echt stilstaan. De volgende stap wacht alweer, en het gevoel van blij zijn daarover ook. 28 augustus 2015 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 28 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2015 Wou dat ik t zo kon voelen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 28 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2015 Tijd heelt ook..anette Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 28 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2015 (bewerkt) Het gat van " niet gezien worden" in mijn hart manifesteert zich in zoveel dingen in mijn leven , zeker in een nieuwe relatie waarbij aftasten en onderzoeken, aantrekken en kat uit de boom kijken wezenlijk onderdeel is. Het niet reageren op berichtjes, druk zijn met eigen dingen, andere belangrijke personen in iemands leven raakt. Zeker als je er zelf nog maar een broos onderdeel van bent. En verstandelijk weet ik prima hoe t zit, dat t van mij is, dat heling moet plaatsvinden vanuit mezelf, dat t eigenlijk helemaal niet over die ander gaat. En toch leg ik de pijn bij die ander neer, simpel weg omdat ik t niet kan dragen. Cursussen bij hanna cuppen, regressie therapie, re-balance, mindfullness trainingen, meditatie, noem te maar en ik heb t gedaan. Zelfs in de regressietherapie dissocieer ik, niet in staat om er naar toe te gaan. Ja hoe kun je dan een relatie opbouwen met de ander. Denk dat ik t verkloot heb ..... 28 augustus 2015 bewerkt door Anette69 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2015 misschien niet te veel invullen maar vragen? of vertellen hoe moeilijk je dit vindt allemaal nog? Misschien heb je dat al gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 28 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2015 Ja gedaan ...... Opluchting en gelukkig begrip lady jane en erik reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 29 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2015 Morgen al weer 21 weken. T is ook fijn om te ervaren dat het niet drinken van alcohol een stukje stabiliteit kan geven in de emotionele rollercoaster waar ik soms in beland. Teruglezend zie ik dat ik van het ene uiterste in het andere verval, grote hoogtes, diepe dalen, vreugde, verdriet. Mijn hemel, hoe heftig zou dit allemaal zijn als de drankfles ook nog op tafel zou staan. En ik helemaal niet meer zou voelen wat er allemaal is in mij..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 29 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2015 (bewerkt) Beetje onrustig vanavond, zucht naar ........ Best lang geleden .... 29 augustus 2015 bewerkt door Anette69 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2015 zucht naar rust in de kop zekers? komt wel weer meis. huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 29 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2015 Gestopt blijven vergt iets meer van jezelf. Hier kom je jezelf vaak tegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 2 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2015 Heftige ochtend ..... Regressie Therapie....., vanashing twins.... Herkenning.....Stof tot nadenken ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 2 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2015 Merk dat ik vaker zucht krijg naar wijn..... Bijna 5 maanden nu, heeft t daar mee te maken. Of toch door alles wat er is en wat er gebeurt Heb t er lastig mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 2 september 2015 Rapport Share Geplaatst 2 september 2015 Combinatie van die twee denk ik Anette, Regressietherapie is erg heftig, en rond die tijd (5 maanden), had ik het ook heel moeilijk (weer), herinner ik me. Volgens mijn hulpverlener van toen is dat ook een berucht tijdstip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 2 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2015 Nou uitzitten dan maar, hoop dat t niet te lang aanhoudt.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 2 september 2015 Rapport Share Geplaatst 2 september 2015 Denk dat het meer het gebeuren is..therapie..overal doorheen gaan. En het vluchten in was je gewend Emoties ,gevoel liggen dicht bij je maag..niet zo gek dat je zucht ..trek krijgt. Bedenk 1 ding...alles mag je Behalve dat ene dan..drank Je gaat goed..nooit verwacht dat je dit allemaal kon? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 2 september 2015 Rapport Share Geplaatst 2 september 2015 Anette, goed dat je het uitspreekt! Doorzetten, we lezen en leven mee. Je hoeft het niet alleen te doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 2 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2015 Voel me niet sterk vandaag, blij dat er niemand in de buurt was die alcohol drinkt. Nu slapen, morgen voelt t hopelijk weer anders Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 3 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 september 2015 Ik weet t niet MG, waar de onrust vandaan komt. Denk dat t inderdaad uitzitten is. T is eigenlijk de 1e x sinds maanden dat ik t xo heftig ervaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 september 2015 Rapport Share Geplaatst 3 september 2015 Ik weet niet of t ergens op slaat Anette, maar juist omdat je dit nu voor t eerst zo ervaart: In het begin was je druk bezig met recente dingen verwerken daar had je alles bij nodig en je dronk niet (dus kon je het aan) Nu is er meer rust en ruimte in je, het recente verdriet redelijk geheeld, nu kun je diepere dingen aan maar misschien dat in die diepere dingen ook deels de oorzaken van je drankprobleem zijn oorsprong hadden? En dan is het logisch dat je ook trek meer ervaart. Hoe dan ook, zoals ik jou lees, kun je het aan. Blijkbaar ben je bezig aan herstelwerkzaamheden van je fundament. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 4 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 september 2015 Vandaag dag..... , ben de tel kwijt. Weekend voor de deur, vandaag goed gesprek gehad met collega. Weg met de hersen spinsels en meer terug naar mezelf. Mijn brein beïnvloed me te veel, ik maak gedachtes zo ongelofelijk groot en trek conclusies, t is klaar nu... Ga er een leuk weekend van maken lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 september 2015 Rapport Share Geplaatst 4 september 2015 Mooi he...er komt een moment dat dagen opgaan in weken..maanden ..jaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 4 september 2015 Rapport Share Geplaatst 4 september 2015 kleine dingen opblazen..........is dat hetzelfde als obsessief denken? noem mij één verslaafde die dat niet heeft; dat is toch één van de symptomen? erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 4 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 september 2015 (bewerkt) T is uit...... 4 september 2015 bewerkt door Anette69 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 5 september 2015 Rapport Share Geplaatst 5 september 2015 Hoi Anette, wat jammer, maar beter na 2 maanden er achter komen dan na een jaar of langer....... Geniet van de mooie momenten, soms moet je ze even zoeken, maar ze zijn er echt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 september 2015 Rapport Share Geplaatst 5 september 2015 Anette, je had een paar maanden geleden niet gedacht je zo snel al weer open te kunnen stellen. Dit kon en kun jij wel mooi dus. Misschien kun je het als oefenen zien, later als je hierop terugkijkt. Voor nu heel veel sterkte meis. En de draad naar oefenen in liefde voor jezelf maar weer oppakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden