Spring naar bijdragen

Maandag, 23 maart 2015

jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, AR droomt over A1? jonge plassertjes van Bol... daten wat is dat nou weer, iets nieuwerwets zeker...

Nog een boekentip of misschien is ie al een langsgekomen, De kracht van kwetsbaarheid

Plof is toch niet weg? Zag iets van Plofspleite en dat zou ik jammer vinden

MG ik zal reageren, moet het even duidelijk formuleren

jammer vind ik dat er de laatste tijd wat onrust is op de draad, kan ook aan mij liggen

Kabouter hoe is het nu en heb je al enig idee wanneer jullie naar huis mogen?

En nu in de benen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag dat het goed met Mai gaat, dat doet me goed,, fijn. 

Fruit stopt met daten en neemt een hond.... groot gelijk Fruit. 

Bol's hondje weer opgeknapt... heerlijk meis. 

Jopie, ik heb weer zoveel plekjes gezien gisteren.... ben niet aan zwaaien toegekomen helaas, hihi.. 

'heb je dan ook de plicht

om er wat van te maken

als je wel  'ja'  zegt?'

... vond ik tussen de opmerkingen van Jopie. 

Ik denk van wel. 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen.

Goed geslapen maar gisteren in bed nog wel na gedacht over de dag en ben tot de conclusie gekomen dat ik me toch wat minder moet concentreren op Puck. Ik laat me dan zoooo meeslepen en maak me zo'n zorgen dat dit niet meer normaal is, ik ben de hele dag zo gericht op haar, dat de rest er niet meer toe doet. Ik moet mijn dier, dier laten en er geen kindje van maken. Das niet zo makkelijk maar wil wel gaan proberen er op te gaan letten.

Verder heeft ze gegeten, hoewel ze zichzelf nog wel een beetje zielig vind hoor. Maar ik heb niet met de hand gevoed maar het eten gewoon neer gezet. Uiteindelijk at ze het zelf op. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NA meeting, altijd goed!  Maar niet als een instant probleem oplosser natuurlijk. Je moet er wel een gewoonte van maken.

Ik ga vanavond mijn heil zoeken bij een open Aa meeting. Ik bezoek AA en NA meetings maar eigenlijk zijn alle zelfhulpgroepen op basis van de 12 stappen prima geschikt voor mij. In mijn directe woonomgeving heb ik weinig te kiezen. In stedelijke gebieden met de grote steden kun je wel bijna 24/7 een meeting vinden.

Er zijn verschillen in sfeer en aanpak, gewoon even "shoppen" wat je het beste bevalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(......)  hoop me vanavond droog af te melden

Zeilbootbewoner, die hoop kun je alleen zélf gestalte geven door vandaag niet te drinken.

Alles valt of staat met jouw eigen acties. Niet je situatie, niet je privé-dingen brengen je aan het drinken. Dat ben je zélf.

Dat vertrouwen om vandaag de eerste niet te nemen dat je hebt is een mooie basis.

Basis.... vertrouwen alléén is niet genoeg. Actie brengt je door de dag.

En actie kan ook betekenen: NIET DOEN!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen medefrummers. Succes Zeilboot. 

Ik heb ook vaak moeite om alles te begrijpen hier, dus dan reageer ik daar ook meestal niet op. Nu ik weer lees hoe moeilijk het voor sommigen is om langer droog te blijven, ben ik toch wel weer erg blij met mijn refu. Ik ga hem zometeen maar weer nemen voor ik me nog rotter ga voelen dan ik al ben. Ik baal er dan later wel van dat ik niet kan drinken, maar niks meer aan te doen. En ik ben bijna een half jaar droog. (op een dag na, dat zeg ik er maar wel aldoor bij). 

Voel me weer helemaal teruggegooid in de somberheid en angst. Gisteren was duidelijk een hyperdagje. Wel fijn overigens. Maar de consequentie van mijn gokken komt nu weer met volle lading over me heen. We raken er niet acuut door in de problemen, maar over twee jaar gaat mijn man met pensioen en dan gaan we er behoorlijk op achteruit en moet de lening zijn afbetaald. Wat ik me nu eindelijk realiseer is dat we gewoon een gokschuld hebben en die hebben we door het gokken in het verleden nooit gehad. Het kan allemaal wel, maar het geeft veel druk. En vooral de angst voor mezelf. Dat ik me zo onverantwoordelijk en nietsziend heb laten gaan. Dat maakt me bang voor al mijn verslavingen. Maar ja bij alcohol is dat natuurlijk ook zo. Geen rem meer hebben en je gezonde verstand opzij zetten. Ik begrijp ook niet waarom ik niet meer gedaan heb om hulp te zoeken op dat moment. Ik kreeg de vraag, van Agnieta geloof ik waarom ik hier niet was gekomen. Ja, dat had ik ook moeten doen. En nogmaals proberen de afdeling te bereiken. Hoe werkt dat bij jullie als je wilt gaan drinken (voor diegenen die geen refu gebruiken. Welke middelen zet je dan in als de dwang heel groot is? Want ik moet het maar een beetje op dezelfde manier benaderen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...