Spring naar bijdragen

Woensdag 18 maart 2015

luna1961

Aanbevolen berichten

Was ook niet bedoeld als sneer of zielige opmerking of zo.

Wij hebben geen kinderen. Geen bewuste keuze, wel hoe het gegaan is.

Wij hebben weer andere cadeautjes van het leven mogen ontvangen.

"Tel je zegeningen" heeft ons in staat gesteld het verdriet van het één te neutraliseren door het plezier van het ander.

Ik wilde bij m'n vorige berichtje eerst een :( neerzetten, maar zag dat dat niet klopte met hoe we er in staan.

Dus vervangen door een neutraler :mellow:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn situatie is genieten van kinderen/ baby"s niet zo vanzelfsprekend (meer)

Het is een krampachtig iets geworden, dat gaat niet meer altijd vanzelf en als vanzelfsprekend.

Toch gebeurd op het momenten wèl, op kleine, onverwachtse momentjes.

Lees wel: MIJN situatie.

verdriet en cadeautjes... :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt heerlijk Darjeeling!!! Krijg meteen zin in soep.

Het valt me vandaag voor het eerst op hoeveel meer energie ik heb sinds ik niets meer gedronken heb. Hoeveel meer je kunt doen op een dag. Heb de tuin lente klaar gemaakt, ben wezen sporten en ben zo eigenlijk al de hele dag bezig. Niet gehaast, geen stress, gewoon ontspannen bezig gebleven. Dat is erg lang geleden. Heerlijk!

Natuurlijk helpt het weer ook mee maar toch ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is het berekoud,

ik heb mijn trui en winterlaarzen

weer tevoorschijn gehaald,

gelukkig de sauna in na de spinning.

en nu maar bed bedenken  wat ik met

dat pak van dik 800 gram gehakt ga doen.

Moussaka, spaghetti met gehaktballetjes of toch

ook maar zoep? Nou ja, heb nog even tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Bas. Op zoek naar de precieze redenen van de drang naar verdoving. (zag ik in je 1e bericht bij wie is wie).

Nou, in je bezigheden van vandaag hoef je die niet te zoeken, lijkt me zo. :)

De antwoorden liggen misschien meer in dat laatste: niet gehaast, geen stress, gewoon ontspannen bezig gebleven.

Rust, en dan vooral innerlijke rust, ontneemt mij de drang om te vluchten in verdoving.

En als er dan eens innerlijke onrust is dan ga ik nu eerst op zoek naar rust.

Die rust vind ik dan weer door de onrust te analyseren.

Als ik mijn onrust analyseer blijkt die meestal voor het grootste deel te bestaan uit onzin. Dingen die ik me inbeeld, die ik

invul vanuit de gedachten/verwachtingen die ik dénk dat anderen over/van mij hebben.

Soms is 't even puzzelen, maar dat puzzelen alleen al maakt me een stuk rustiger.

Zo werkt werken aan mezelf erg rustgevend voor me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, 143 pmol, dat is inderdaad heel laag, 150 is de benedengrens en die is al vrij laag gesteld.

Ben je vegetariër?

Niet echt vegetarier Ietje, maar ik eet niet veel vlees en vis. Wel veel eieren. Maarruh... De meest waarschijnlijke oorzaak is alcoholmisbruik, niet? Dat zou iig in mijn geval wel voordehandliggend zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Kontje,

Daar zit zeker iets in. Ik weet ook van mezelf dat mijn innerlijke rust er voor kan zorgen dat ik minder of niet verlang naar verdoving. Er valt op dat moment ook niets te verdoven. Het analyseren van de onrust is echter iets wat ik nooit doe of gedaan heb. Daar kan ik me dan ook echt in verliezen.

Ik zal daar iets mee moeten doen. Analyseren van onrust, herkennen en benoemen van triggers en zoeken naar andere manieren om rust en innerlijke rust te creëren. Bijvoorbeeld door dagen als vandaag. Heel bewust niet in mijn hoofd bezig zijn met alles wat ik nog zou moeten doen maar meer in het hier en nu blijven en genieten van alledaagse zaken op een ontspannen manier.

Step by step, brick by brick ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bas, je bent goed bezig man!

Ik herinner me de euforie nog van de eerste periode van stoppen. De lastige momenten ook nog, overigens.

Geniet ervan!

Over een tijdje wordt het allemaal wat normaler, hoewel ik nog steeds iedere dag blij ben, dat ik niet meer hoef.

Je gaat met je triggers aan de gang, heel goed. Kalmpjes aan hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eline, 's avonds heb ik een spencer of trui aan onder mijn jasje, als het koud is.

Als ik gedoucht heb, dan een trainingsbroek (die ik inderdaad ook voor yoga gebruik), dikke sokken, een t-shirt of polo en meestal een dikke katoenen trui.

Hoe wist je dat van die yogabroek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...