Spring naar bijdragen

Hoi allemaal; ik ben er klaar mee


Saar1410

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik ben Saar, 41 jaar en er klaar mee.

Kan het niet alleen en heb mijn wijngebruik goed verborgen weten te houden.

Ik baal als eens stekker want ik heb een leuke man, drie fijne kids, een goede baan en een mooie opleiding.

Mijn drankgebruik (gemiddeld 1,5 fles wijn per dag) gooit roet in het eten en daar ben ik klaar mee.

Weet niet eens meer wanneer dit begonnen is maar wil niet langer afhankelijk zijn en me voelen als een complete mislukkeling.

 

Fijn erbij te horen.

 

liefs,

saar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Saar

 

Ik ben ook pas nieuw hier

mijn verslaving is blowen... net als jij heb ik nu ook zoiets van ben er klaar mee, ben het zo beu.. 

ik heb het al zo vaak geprobeerd, nu heb ik zoiets van , nu wil ik doorpakken... ik heb me dan ook aangemeld voor online behandeling, en op dit en de cannabis forum ... alleen daar is geen verkeer, maar hier vind ik net zo goed de steun

 

Ik hoop dat je je net zo welkom voelt als ik, veel steunende lieve mensen hier...

 

heel veel succes meid, moedig dat je de stap neemt

groetjes Miriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Saar,

Welkom hier. Goed om te lezen dat je er klaar mee bent en met jezelf aan het werk wil. Dat op zich geeft al aan dat je geen complete mislukking bent. Er is namelijk moed voor nodig om dit aan jezelf of anderen toe te geven.

Ik ben ook sinds kort actief op het forum en kan je vertellen dat het tot nu toe erg goed bevalt. Je kunt er je ei en je vragen kwijt en je leest er veel waar je wat aan hebt.

Goed dat je deze stap gezet hebt en heel veel succes!

Groet Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Saar,

 

Succes, het is zo herkenbaar! Ook al denk ik nog steeds dat als ik een relatie had ik minder zou drinken. Dat was ook altijd zo, maar uiteindelijk ben ik vier jaar geleden gestopt met relaties, omdat ik geestelijk te verzwakt was geworden door de drank en de 'stress' van een relatie me slecht deed voelen waardoor ik toch die 2 halve liters bier of fles wijn 's avonds niet kon laten staan.

Dus wie hield ik nou voor de gek ;-)

Stel doelen en maak een plan zou ik zeggen, dat is een algemeen conclusie die je na het lezen van veel berichten kunt trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saar! Welkom!

Ik hoop dat je je hier thuis voelt.

ik ben blij dat ik t hier heb gevonden.

Er zijn maar weinig plekken waar je zo open over je verslaving kunt zijn.

En of je nou 1 dag of 6 jaar droog staat het maakt niks uit. Je mag het er altijd over hebben

Succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Saar, welkom hier :rose:

 

Je hebt al twee belangrijke beslissingen genomen: je hebt erkent dat je een drankprobleem hebt én je hebt besloten er wat aan te gaan doen. Klasse!

 

Ik ben vorig jaar op 15 februari gestopt, heb me hier op het forum aangemeld en voor de internetbehandeling van Tactus.

De eerste weken vond ik lastig, om het netjes te zeggen. Daarna werd het bij mij steeds makkelijker. Ik hoop dat het voor jou ook zo gaat verlopen.

 

Wat mij door die eerste moeilijke weken heeft geholpen, is het van dag tot dag bekijken. Iedere dag nam ik mij voor "Vandaag drink ik niet". Verder vooruit kijken vond ik niet zo fijn en dat deed ik dus maar niet. Zeven dagen maakt ook een week en ruim vier weken ook een maand. Enzovoorts.

Iedere dag keek ik vooruit naar de volgende dag en bracht de moeilijke momenten in beeld. Daar verzon ik een alternatief voor. Patronen doorbreken; voor mij bijvoorbeeld uit mijn werk niet op de bank zitten met een krant (want dan schonk ik altijd de eerste in), maar een wandeling maken, douchen, iemand opbellen, een klusje doen. Alles behalve... zoiets.

En zorgen dat je geen honger of dorst hebt, proberen je rust te pakken en eventueel gezelschap op te zoeken.

 

Ik wens je heel veel succes hier.

 

Na dit betricht stuur ik je een PB-tje, een persoonlijk bericht, met daarin een stukje tekst over de globale werking van het forum. Misschien heb je er iets aan. Als je aangemeld staat, dan zie je het envelopje rechts bovenin je scherm rood kleuren, ten teken van het ontvangen van zo'n bericht.

 

Zet hem op Saar! Ook jij bent het waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik heb nog geen plan. Ik ben maar eens begonnen mijn man eerlijk op te biechten wat er aan de hand is.

 

Verder vermijd ik feestjes. We hebben een grote vriendengroep en daar vloeit de drank rijkelijk en dan overdrijf ik niet.

Het niet meer maat kunnen houden is daar ook begonnen. Het leek wel of de grote hoeveelheden normaal waren, alsmede het altijd als laatste naar huis gaan en dat gemiddeld 4 keer per maand danwel als we bij elkaar over de vloer kwamen.

Overigens zit ik niet alleen nog maar thuis hoor, maar ik neem mijn beslissingen gewoon verstandig.

 

Verder drink ik overdag niet als ik aan het werk ben en is mijn voornemen meer te sporten in plaats van bij thuiskomst een fles wijn open te maken en nu ik thuis eerlijk ben geweest, krijg ik daarbij hulp van mijn man en dat is fijn.

 

Een stap tegelijk en dit forum vind ik al een fijne start om erover te kunnen praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Saar,

 

Je hebt een mooi begin gemaakt!

Ik heb in het begin ook gelegenheden vermeden, waar veel gedronken werd. Niet zozeer feestjes, maar etentjes, recepties, sportavonden ...

Ik kon er ook vaak voor kiezen om wat eerder weg te gaan. Aanbieden om de Bob te zijn is ook een mooie reden om drank te laten staan.

Wat mij verder is opgevallen, is dat er best meer mensen zijn die niet of nauwelijks drinken. Ik zag dat alleen vroeger niet. Door bij die mensen aan te haken was het voor mij ook makkelijker om drank te laten staan.

 

Thuiskomen uit je werk en feestjes zijn kennelijk triggersituaties voor je. Misschien zijn er nog wel meer voor jou, of ook stemmingen of emoties die trek veroorzaken. Als je die voor jezelf in de gaten krijgt, dan kun je daar ook weer mee verder. 

 

Zet hem op Saar! Vandaag drinken we niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom saar,ik ben ook nieuw hier sinds gisteren en heb een ziekenhuis opname van anderhalve week achter de rug,dat moest even omdat ik erg veel last had van de ontwenning,de beestjes en spinnen liepen overal,en dat was geen pretje nu ik erop terug kijk.ik slik nu elke dag antabuse en silencro en voel me daar zeer goed bij.wel is mijn relatie met mijn vriend moeizaam op het moment,hij is ook een stevige drinker en het lukt hem maar niet om de knop om te zetten,de situatie werdt gisteren onthoudbaar,dus heb ik mijn koffertje ingepakt en ben richting huis gegaan om rust te vinden en hem de tijd te geven wat hij nu wilt met zijn leven,het is de strijd aangaan met de alcohol,en die wil ik samen met hem aangaan of hij kiest zijn eigen weg en blijft doorgaan zoals hij dat al jaren doet,maar hopelijk beseft hij eens dat hij hierdoor nooit een relatie kan aangaan.sterkte en suc6 wens ik je toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hartje,

 

Dat klinkt heftig!! En weer een nieuwe naam, niet alleen de jouwe, maar Selincro! Had er nog niet eerder van gehoord, maar gezocht te hebben op internet begrijp ik dat men er hoopvolle resultaten mee heeft bereikt. Dank je voor de onbedoelde tip!

 

Hoop dat het snel weer goed gaat met je vriend. Ken je de film 28 days? Is een aanrader!

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je syertse,ik heb mijn vriend al een paar keer gesmst en een mailtje gestuurd maar hij reageert niet,dus ik denk dat het goed mis is met hem of hij wil met rust gelaten worden,maar ik begrijp er niks meer van nu.ja silencro is nieuw en ik verdraag het goed,de lst is volkomen weg in combinatie met antabuse,en ik gebruik nog tranxene van 10mg twee a drie per dag,daar wordt je wel kalm van hoor,maar dat heb ik ff nodig nu.nee die film ken ik niet,kan ik die downloaden evt?want dan ga ik die zeker bekijken.

groetjessss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Saar

 

Je man vertellen, dat is een enorme stap, hartstikke moedig van je..  dan weet je dat je er niet meer onder uit kan voor je zelf, echt heel moedig

vertellen, plekken mijden, afleiding zoeken...  je bent goed op weg als ik het zo lees.

 

Veel succes meid, met een man die je steunt kan haast niet anders dan dat het je gaat lukken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...