Spring naar bijdragen

Maandag 16 maart 2015


Yvonne

Aanbevolen berichten

Lasagne staat in de oven.

Ik ben blij met het zonnetje vandaag.

Ik weet absoluut niet hoe en met welke woorden te reageren op Agnieta.

Blekje: waarom ook nog eens dat gevecht steeds met de Refusel. Je neemt hem, punt. Dan kan daar geen discussie over bestaan. Je maakt het jezelf zo moeilijk. Het je niet richten op de verslaving zou ik opvatten als een stimulans om met de onderliggende problemen (de oorzaak van de verslaving) aan de slag te gaan. Hierin valt heel veel te winnen is mijn ervaring. Bezig zijn met drank en pillen kost alleen energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, misschien. Maar als niemand je ernaar vraagt, hoef je toch ook niet te gaan zeggen dat je niets gedronken hebt: (ver)zwijgen kan dan ook.

 

A3 toch.. je gaat toch ook al wat langer mee op dit forum, in de wereld van alcoholisten met al hun eerlijkheid maar ook oneerlijkheid?

De wereld van werkelijkheid en schone schijn.... Waarom zouden we op dit forum anders zijn dan in onze dagelijkse sociale omgeving?

Ik ging in de tijd dat ik mijn laatste terugvallen had expres naar meetings om maar luid te verkondigen dat ik niet gebruikt had.

Een rare mengvorm van zelfverzekerdheid (wat betreft bedriegen), onmacht (wat betreft alcohol) en

een soort van hoop dat ik ontmaskerd zou worden.

Dat laatste is gelukt en dat heeft me gered. Ik stond naakt en schaamde me dood.

Ik had geleerd dat m'n gebruik niet te maskeren is, dat m'n omgeving niet achterlijk is, dat ik niet geloofwaardig ben als ik (stiekem) gebruik.

Ik had geleerd dat ik zo geloofwaardig overkom als ik ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

K jij schrijft dat je tijdens je laatste terugvallen naar meetings ging om te verkondigen dat je juist niet gebruikte, zoiets is nog nooit bij mij opgekomen tijdens mijn terugvallen, ik dacht meer aan het bellen van de doktersdienst of...en een ander misschien aan weer iets anders...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht ook wel wijn te kunnen drinken tijdens het eten, ik was weer even vergeten dat ik alcoholist ben en ik dat gewoon niet kan...

Zoiets vergeet je niet Wijfie dat geloof ik niet. En denken dat je wel wijn kan drinken tijdens het eten, dat gaat er bij mij gewoon niet in. Dat kan gewoon niet, je hebt zoveel ellende al mee gemaakt met de alcohol. Maar wat ik al meerdere malen geschreven heb, accepteer maar dat je af en toe de fout in gaat, en blijf kijken naar de tijd dat het wel goed is gegaan. Dat is deze keer lang geweest. Dus het kan.

Maar denken dat, of vergeten dat, dat is jezelf beduvelen meis. Dat kan wel als je net bezig bent met adb. worden, niet bij iemand die al jaaaaaren bezig is. ;)

Maar gewoon weer verder gaan. Nooit de moed verliezen. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, Kastanje weer wat opgeknapt. Ik hoop dat de migraine nu weer even wegblijft. Eigenlijk mooi, dat je lichaam je zo een halt toeroept.

 

Blekje, toch je refusal geslikt, las ik op de andere draad. Goed gedaan!

Wat die pillen betreft, misschien kun je nu beginnen met ervoor te zorgen, dat het er niet meer worden. En dan over een tijdje nog eens overdenken hoe je het wat gaat minderen? Kalmpjes aan hoor. Je gaat best goed nu, met mooie dagen ertussen; en dit hoeft niet morgen te worden aangepakt en opgelost toch?

 

Agnieta, je hebt weer veel goede reacties gehad, vind ik. Ik hoop steeds dat het "kwartje" een keer valt en dat je strijd daardoor een keer wat minder wordt.

 

Wijfie, als je weet dat je uit eten gaat, kun je jezelf dan niet voorbereiden? Gewoon vooraf even 10 minuten de gelegenheid doornemen, je realiseren dat er drank op tafel staat of aangeboden wordt. Dan kun je je reactie vooraf bepalen. Naar mijn ervaring is het dan vele malen makkelijker om overeind te blijven; de verrassing, de overval is weg. Nee zeggen en doen is dan veel makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu maar eens kijken of er in april een leuke film draait in Adam, kunnen we daar heen met wie er zin in heeft, vorige keer ging ik met Joris, hij zat al in de zaal , ik kwam in het donker aanschuiven terwijl er een heftige s scene aan de gang was, hallo ik ben eline, ja hoi ik ben Joris..... en het was gewoon leuk, apart, de film ( inherent vice) het etentje daarna, gewoon normaal, gezellig, voor herhaling vatbaar, tot zover mijn promotie deel 1 voor april ( samen naar de film en wat spa drinken of wat eten...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb toch echt indruk dat het veelal zelfde mensen zijn die telkens weer fout ingaan, incl mijzelf in verleden.

 

Mensen zoek hulp en overtuig jezelf dat je het niet alleen hoeft. Dan kan met opname/ambulante/online, maakt niet uit.

 

Ik moet het met medicatie doen. Alla, nu geen problemen meer mee, eerder wel. Zet je trots opzij.

 

Hoop dat het goed gaat met Clowntje, eigenlijk het belangrijkste vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe lang drink je al niet meer Wijfie? En Bol, hoe lang duurt het dan voordat je jezelf niet meer beduvelt? Ik ben nu bijna een half jaar gestopt (op die ene uitglijder na) en ik wil mezelf nog steeds voor de gek houden door erover te denken de refu te laten staan. Maar soms heb ik het gevoel dat ik nog maar net gestopt ben.

Je hebt wsch gelijk Gerrit. Het hoeft niet allemaal nu meteen. Maar ik was vanochtend echt angstig en zonder aanleiding, dus ik bedacht dat dat toch een ontwenningsverschijnsel kan zijn van de pillen. Maar ja ik heb ook wel eens een paar dagen niet genomen, dus ik snap er niks meer van. Ik ga advies vragen aan mijn hulpverlener bij de onlinebehandeling. Want de ene dag ben ik hartstikke suf van die ene pil en de andere dag ben ik toch wel actiever. 

Kastanje, ik ga juist de therapie afbouwen omdat ik zo ongeveer 'klaar' ben met alles. Er valt niet veel meer te halen voor mij na al die tijd. Maar na 40 jaar alcoholgebruik is de verslaving ook een op zichzelf staand iets geworden dat zichzelf in stand heeft gehouden. Veel reden om te drinken heb ik niet. Of het moet zijn omdat ik moeilijk mijn stress kan reguleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen

ik heb toch maar een stap genomen en contact gezocht

met een psygoloog.

er moet iets gebeuren met mij anders komt het niet goed

 

Finniks, je berichtje sneeuwde een beetje onder hier.

Goed dat je toch hulp gaat zoeken, ondanks het feit dat jullie al genoeg contacten hebben bij hulpverleners.

Je zegt dat het anders niet goed komt. Heb je het dan over je somberheid, of over de trek die niet weg wil gaan? Ondanks dat je volgens mij al acht maanden niet hebt gedronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlieg, goede analyse. En de praktijk? Ach je weet wat ik heb gezegd en ik hoorde Joris exact hetzelfde zeggen: ff bellen. Je kunt het op zijn minst een keer proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...