Spring naar bijdragen

Woensdag 4 Maart


Lieselot

Aanbevolen berichten

Ikheb ook even proberen te lezen, maar ik ben nogal suf van de pammetjes. Jaja, die gebruik ik de laatste dagen weer. Supergespannen en angstig in mijn stoel wegkruipen. Maar ja, wat is daar beter aan dan drinken. Komt op hetzelfde neer. Niets met de wereld te maken willen hebben, me willen afsluiten. Ik herken wel wat Agnieta zegt over alles op zichzelf betrekken. Ik denk ook altijd dat ik iets verkeerd heb gezegd of dat mensen iets verkeerd opvatten of dat het mijn schuld is als iemand even niks van zich laat horen. En dan wil ik gewoon wegkruipen in mijn eigen wereld, want het is allemaal zo ingewikkeld. Ik trek me de problemen van anderen teveel aan en ga ermee aan de haal. En dan verdoof ik mezelf liever met gif dan dat ik al die prikkels toe laat en er onrustig en angstig van word. Ik zit echt bereslecht in mijn vel de laatste dagen weer en echt actief aan de problemen van mijn verslaving werken, kan ik niet goed opbrengen want ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik ben nu de vijfde wachtende in de rij voor de online behandeling. Ik heb nog gemaild dat ik aldoor dreig terug te vallen, maar dan krijg ik een mail terug dat ik mijn alcoholschrift vast in kan vullen. Huh? En ik drink niet, hoe moet ik dat dan invullen. En eigenlijk wil ik er ook niets mee te maken hebben, met dat hele alcoholgedoe niet, met het forum niet. Gewoon doen alsof het mijn probleem niet is. Om de haverklap zit ik te huilen en alleen 's avonds kom ik er toe om even wat dingen te doen. Verder suddert de dag maar wat voort met mijn electronische pijpje als vriendje aldoor bij de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote AR


"Ik heb het idee dat ik tekort schiet, wil niet steeds vervallen in geschiedenis (2009) alhoewel dat een zeer belangrijke tijd voor mij is geweest waar ik heel trots op ben.


Gestopt is nu, 1 maand pfff,  had ik maar mijmeringen, hersenspinsels, noem het zoals je wilt, dit ben ik een beetje.


Ik wil het gewoon weer GOED doen, wat is goed?


Stel ik niet teleur?"


 


Albert, je bent toch goed genoeg precies zoals je bent? Geen idee hoe hoog de lat ligt, maar wat is voor jou goed genoeg;


dat je clean blijft?


dat je wint aan wijsheid?


 


Ik gun je dat je tevreden bent of wordt met wie je bent. Nu. Al één maand clean , maar even belangrijk: eerlijk, benaderbaar. Een aanwinst!


 


"Wat is goed?" vraag je.  Goed is wat je al was vóórdat je afkeuring en zelf-afwijzing had uitgevonden. Vóór dat je anderen liet uitmaken of je jezelf mocht zijn of een ander moest spelen. Een sterkere, een leukere, een stoerdere of een betere.


Anderen accepteren je al zoals je bent. Nu jij nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert, al 2 jaar zeg ik vaker dan maandelijks tegen mijn maatje dat ik het zo graag goed wil doen. En dat ik het idee heb dat ik te weinig doe. En al 2 jaar laat ze mij merken dat ik eigenlijk bevestiging vraag omdat ik niet veel zelfvertrouwen heb. Al 2 jaar benadrukt ze dat ik mijzelf mag gaan accepteren zoals ik ben omdat ik daar gelukkiger van zal worden. 

 

Oftewel, ik loop een stuk met je mee; ik loop niet voor of achter je. Van ons was er nog géén, en wij zijn goed genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...