Spring naar bijdragen

Zondag 1 maart 2015


Burchill

Aanbevolen berichten

Goeie avond mensen.

Wijfie je gaat super.

We hebben een Bull Mastif zitten. Hij is een heel klein beetje erg groot maar hij is net zo lief. Wat eens scheet zeg. Wie zet zo'n lieverd nou op straat zeg. Onbegrijpelijk.

Verder wordt het foxje morgen eindelijk geholpen aan de levensgrote bal in haar lies. Mag ook wel na drie weken zeg :(  Moet in 3 operaties gedaan worden.

Ik hoop zo dat ze een heel goed baasje vind want ze is altijd vrolijk ondanks die joekel in haar lies.

Verder heb ik haar stiekum twee sneetjes brood met boter en twee plakken ham gegeven en een bakje hondenvoer, want ze is nog geen gram aangekomen in die 3 weken en dus broodmager.

Zo nu ga ik zelf wat naar binnen werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik weet het niet Agnieta. Denk dat de vraag is of het je helpt om niet te drinken, als je drank bij je hebt.

Ik ken iemand die al zes jaar is gestopt met roken, maar ALTIJD een pakje met daarin 1 sigaret bij zich heeft. Dit doet hij om voor zichzelf te benadrukken dat hij wel kán roken als hij zou willen, maar het niet wíl.

Hoe dat bij jou zit, kun je alleen zelf beantwoorden. Voor mij zou het niet werken, omdat ik vind dat ik mezelf niet op de proef hoef te stellen. Maar als het voor jou werkt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik de hele dag in de zon in de tuin gewerkt. Het was fantastisch weer en ik probeerde daar mindfull van te genieten. Maar ik denk dat mindfullness er al niet meer is zodra ik het nastreef. 

 

De tuin is minder lelijk dan ie vanochtend nog was. Ik verheug me op de lente (en op de foto's bij Tuinperikelen) nu ik de narcissen en crocussen de grond uit zie knallen.

 

Wel erg off-topic merk ik. Maar dan ook erg fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ken iemand die 2 jaar een pakje peuken bij zich had en dat gaf rust om niet te roken. Ik kon niet roken alleen volhouden en rust houden als er geen peuken in de buurt zijn.....drank mee zou mij geen rust geven. Opvallend die verschillen.

 

Ik ga nu lekker vroeg slapen, ik zit er een beetje doorheen. Na therapeutisch werken in 1x weer begonnen een ruime week terug en vorige week was zwaar door omstandigheden op het werk. Ben echt doodop....ZzzzzZzzz trusten iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow, ik moet er niet aan denken om met een fles drank rond te lopen. Ik zou het besterven van de dorst. Heb vandaag vaak trek gehad. Was ook erg gespannen. We hebben nog steeds het gedoe rondom het dak en de zonnepanelen. Er wordt nu alles uit de kast getrokken om die dingen er toch op te krijgen, maar ja. e.e.a is wel aan het rotten. Ik wilde dat we er onderuit konden. 

Maar goed. Ik meld me droog en nuchter af voor de dagpact. Hoop dat het morgen beter gaat. Ik ben ook gewoon nog moe van afgelopen dagen. Het reizen, al het bezoek. pfffff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren ging ik naar een meeting en onderweg besefte ik dat ik mijn shag vergeten was. Op de heenweg wist ik al dat ik na de meeting haast zou hebben om weg te komen. Onderweg kopen of direct naar huis?

Ik besefte natuurlijk wel dat ik verslaafd ben aan tabak. Ik wil niet altijd roken, ik wil altijd de mógelijkheid om te roken. Dus ik snap de handelswijze van Agnieta wel.

Edoch.

Ik wil niet stoppen met roken. 

 

Toen ik nog wilde stoppen met alcohol, toen bleef ik in het stadium dat ik wilde stoppen. Het duurde een periode voordat ik veranderde van:

ik wil stoppen

in

ik bén gestopt

 

In dat kader snap ik dan weer niet waarom iemand tabak of alcohol bij zich zou moeten dragen om het niet te hoeven gebruiken. Mijn gevoel zegt dat iemand dan nog in de fase wil blijven van: ik wil stoppen.

Mijn gevoel heeft niet altijd gelijk en mijn brein is beperkt, laat niet onverlet dat het smoezenboek van verslaving veel smoelen kent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...