Spring naar bijdragen

Woensdag, 28 januari 2015


jowan

Aanbevolen berichten

hier even reageren nu het kan.

mijn laptop is doorgeblazen en

er zaten hele plukken stof voor de ventilator.

Die doet nog niets, dus laptop kan elk moment te heet

worden en weer uitvallen. Het ding kan niet open om eens

goed schoongemaakt te worden, zoon probeerde dat 2 jaar terug al.Goed gedaan door de

fabriek. Tegen hun uurloon, kan ik beter een nieuwe kopen.

2e hands en dan de harde schijf overzetten is iets goedkoper, maar wie weet koop ik

dan de ellende van een ander? Durf ik niet aan dus.

Er is een deel vd alimentatie onderweg volgens exgenoot, dus ik wacht maar even af

of ik misschien een nieuwe kan kopen en dan deze als reserve kan gebruiken.

Wie weet waar alles goed voor is achteraf straks.

In elk geval is de bieb een heerlijke noodplek, want op 100 m van mijn huis hier en best

veel open. Er staan daar maar liefst 12 pc's ter beschikking van leden, geweldige service.

niet bijgelezen dus, maar hoop dat het met clowntje goed is gegaan. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel fijn toch dat dit forum er is dan vind ik. Ik denk dat het (lees:jullie) voor mij een goede functie heeft. Ik moet echt maar blijven hier ook als ik langer van de alcohol af ben, want ik merk wel wat het met me doet als ik weinig aandacht schenk aan mijn verslaving

 

Helemaal mee eens Blekje, voor mij werkt het precies zo. Het aandacht blijven schenken is voor mij ook de reden om een zelfhulpgroep te bezoeken. Net een forum, maar dan in het echte leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.......

dat is het een olifant.

voor mij.

 

maar misschien is het wel niet MIJN olifant.

 

:)

 

Bedoel je niet dat het dan eigenlijk wel JOUW olifant is? In jouw hoofd? In JOUW realiteit?

Maar dat het eigenlijk misschien in de objectieve realiteit toch (maar) een mug is?

 

Ik kan een halve nacht wakker liggen als ik een mug hoor zoemen zonder dat ik 'm kan vinden.

Ik zie mezelf dan de volgende ochtend al onder de enorme bulten, half leeggezogen en met gekmakende jeuk wakker worden.

Dat wil ik niet... Dus ik lig maar te woelen en om me heen te slaan als het gezoem dichterbij komt. Dit is letterlijk waar, maar

ook figuurlijk.

In mijn realiteit van dat moment, die nacht, vliegt er een gigantisch bloeddorstig wezen door de slaapkamer.

Toch betreft het "slechts" een muggetje...

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Kohtje, misschien wat triviale praat hier over bezoek tandarts, maar heeft in mijn geval alles te maken met alcoholmisbruik afgelopen jaren. Verwaarlozing was daar dus onderdeel van. Mijn doel is om door dit soort acties meer zelfvertrouwen te krijgen en me niet meer zielig in alcohol te storten.

Stappen zetten zijn moeilijk, vandaar dat ik probeer elke dag nu stapje te zetten en ook dat lukt niet altijd, maar goed, doe mijn best en krijg regelmatig opdonder van hulpverlening. Momentum baal ik ervan, maar brengt me naderhand wel tot actie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke stap is er 1.. suiker

Zelfs stappen op dezelfde plek zijn stappen.

Zijn jou stappen...niemand loopt even snel

Gaat erom dat je komt waar je wilt wezen

Op die tandarts na dan....daana is het ook weer een opluchting als je daar weer de deur sluit

En weer een stap verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig, Suiker :)

 

Zo de auto is ook weer lekker schoongespoeld na een rit van een half uur in een plensbui.

 

Ik heb een beetje hetzelfde als wat Walrus pas nog zei: ik begrijp vaak ieders standpunt wel.

Voor mijn eigen koers kijk ik naar mijn eigen intuïtie en wat voor mij werkt.

Als ik daarmee samenval, gaat het leven een stuk vloeiender.

Ik geloof daarbij in een helpende grotere kracht. Zonder daar verder een plaatje bij te hebben.

DIe kracht weet meer dan ik. Daar vertrouw ik op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond allemaal.

Hard maar lekker gewerkt. Heeeeel veel zakken met kleren uitgezocht en een boel mee genomen waaronder een kalfsleren jas. Ik kan daar altijd mensen een plezier mee doen. Weg gooien kunnen ze het altijd nog. Van het idee dat ik er mensen blij mee kan maken, kan ik al intens van genieten. Heerlijk. Verder een hele hoop dekbedovertrekken gekregen. Hier ga ik kussentjes en hangmatten voor maken voor de katten, in iedere kennel een. Daar liggen ze graag op.

Zo nu ff eten en dan op de bank, lekker breien. Ik heb een fijn gevoel over gehouden aan deze dag.

Kom wel af en toe even piepen hoor. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekje, toen ik nog stoppogingen deed toen was het een gevecht. Toen ik had besloten om niet meer te drinken toen is de trek er zelden meer geweest. Nu moet ik wel benadrukken dat ik die eerste weken die zo moeilijk schijnen te zijn in een kliniek zat. Veilig en ver weg van iedere verleiding. Dus dat was niet op eigen kracht.

 

Momenteel ben ik , net als vele anderen, dagelijks met verslaving bezig. Het forum, een boek, een meeting, iets op tv, een telefoontje met een andere verslaafde................. en daar kies ik voor omdat ik nog steeds mijn buitensporige gedrag heb. Ik heb zelden trek maar heb regelmatig dat ik Rust wil, of Ontspanning of een Vlucht. Daar kan van alles voor ingezet worden, ook alcohol of misschien wel juist alcohol.

 

De trek waar jij nu nog zo bang voor bent wordt echt hanteerbaar. Je verslaving is een ander verhaal, jouw eigen verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nogal de smoor in. Mijn nieuwe naaimachine/borduurmachine had de hele middag al kuren. Heeft mijn ega hem open gemaakt, er van allerlei troep uit gehaald en nu doet ie het helemaal niet meer. Ik ben bang dat dit niet meer onder de garantie valt. Echt balen en ik had zo'n leuk project onderhanden. Ik kruip maar voor de buis vanavond 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik moet thuis afkicken van de pc Blekje

(dus "werk hier even over")

ook maar TV straks

en met boek naar bed.

succes met de machine

misschien eens goed olien

of toch proberen met garantie, t kan

ook meevallen hoor. dochter heeft al 2 x geboft met mobiel en laptop

kreeg beiden onverwacht op garantie nieuwe 06 en pc gerepareerd,

maar ja zij is op een zondag geboren, en ik niet, verschil moet er zijn.

ff je geboortedag nakijken dus? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk ondertussen politiek 24 naar debat over ouderenzorg. Een slimme jongen moet voorbereid zijn op toekomst nietwaar?

 

Goede dag gehad hier, eindelijk weer hoop dat het toch nog iets wordt met me.

 

Kon mijn weg niet vinden na stoppen drank. Wilde ook even geen hulp of ondersteuning omdat ik de overtuiging had dat ik het gewoon zelf moest doen.

 

Toch weer overstag gegaan en hulp aanvaard.

 

Hier ook weinig geweest laatste tijd omdat dat op dat moment beter voor me was. Wel regelmatig gelezen.

 

Wil niet mensen lastig vallen met zelfbeklag, nu stabieler.

 

Ben man en ook nog geboren oost groninger, dus geen Geert, man van niet zo heel veel woorden en binnenvetter.

 

Tot zover dan maar dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...