Spring naar bijdragen

Nieuw en momenteel last van afkickverschijnselen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi Hsper

zo herkenbaar! je voelt je weer beter en dan gaat dat stemmetje in je hoofd weer onzin lullen ik hoop zo voor je dat je het volhoudt want als ik het goed tussen de regels doorlees heb je ook veel positieve dingen in je leven waar je je energie in kwijt kan... nieuw huis en sportschool. ook begrijp ik je hoor vooral dat stemmetje en angst en dan ook nog eens de genante dingen die je doet en uitkraamt dat maakt je natuurlijk ook die einzelganger die je bent, ik kan me het meest vinden in jou verhaal. een echte probleemdrinker....

ik hoop dat je het vergif nog steeds de baas bent

grz D

Geplaatst

Hoewel ik gisterochtend 2 weken droog stond heb ik dat vannacht keihard verbroken! De kerst alleen doorbrengen ging nog wel maar oud en nieuw dus niet. Eigenlijk heb ik er geen spijt van want hoevaak is het nou oud en nieiw maar is geen excuus eigenlijk maar ik weet dat ik niet in iude patronen zal vallen en ik 2015 keihard aan mezelf ga werken.

Allemaal gelukkig nieuw jaar.

Geplaatst

Een fijn 2015....Jezelf bijeen rapen en weer verder. 

Spijt hebben heeft geen zin. Daar ga je weer trek van krijgen. Weer gewoon vandaag niet morgen zie ik wel weer. 

Je kent je valkuilen nu steeds beter.

Laat je niet kennen en zet hem op 

Geplaatst

bek op t stuur

en weer doorfietsen

net als met een valpartij

en met littekens

en extra alert verder op je pad.

zo hebben we ook leren lopen hsp

die 2 weken zijn niet weg ook

dus wie weet hoeveel je er volgend

jaar al op je balans hebt staan dan.

Geplaatst

Begin is gemaakt.

van fouten kun je leren.

Geheel van alcohol weglopen geeft geen rust

accepteren dat je achter de keus staat om niet te drinken.

tis tenslotte je eigen keus....twijfel nooit aan jezelf

Mooie richting ben je ingeslagen...je bent nooit klaar met werken aan jezelf...

Ik heb ook nog een hoop te doen...maar het is de moeite waard

Succes

Geplaatst

Hoi Hsper,

Laat je niet ontmoedigen, door jezelf niet en door niemand niet. Gisteren even pech gehad, vandaag ga je er weer tegenaan.

(Als ik een keer het vlees laat aanbranden, wil niet zeggen dat ik geen vlees kan bakken ;).).

Ik wens je het allerbeste voor dit jaar. Dat het een goed, gezond, gezellig en alcoholvrij jaar mag worden voor je.

Groetjes,

Ree

Geplaatst (bewerkt)

Daar bent ik weer  :D  bedankt voor de reacties.

Heb me gister behoorlijk * gevoeld en dat motiveert me dan weer om door te zetten, dronken zijn heel lekker hoor maar tis niet meer zoals vroeger, ben gewoon de volle 24 uur uitgeschakeld.

Vandaag in me huisje geklust en in me gang de voer gelegd en zo gaan ik langzaam vooruit.

bewerkt door moderator
Geplaatst

Laatste 2 dagen zit ik echt in een dip pfff heb nergens zin in, zelfs niet in verder met mn huis gaan, tis niet dat ik trek in alcohol heb maar heb het gewoon ff gehad. Wil graag weer werken maar zowat alles wat ik zou willen doen heb je papieren voor nodig en wat ik kan (piercen, webdesign) is moeilijk werk in te vinden, ook lichamelijk zit ik niet lekker, stoppen met alcohol is 1 maar moet nu nog aan het gewicht gaan werken en ik heb de middelen want heb de sleutels van de sportschool en kan trainen wanneer ik wil maar mis gewoon de fut op het moment.

Geplaatst

Dat mag Hsp, gewoon effe geen fut hebben.

Het is nogal een omschakeling al met al.

Laat de boel maar even de boel.

Zin komt vanzelf weer waarschijnlijk en als het toch lang mocht duren kom ik je wel even een schop onder je achterste geven :-)

Geplaatst

moeilijk Hsper

wat is mild

en wat is gebrek aan discipline?

Ik worstel er al jaren mee

ben lui op sommige vlakken

en redelijk actief op andere

meestal die die ik leuk vind.

misschien eens een gesprek met een coach

om de boel op een rij te krijgen?
Dan doe je in elk geval wat

en wie weet wat het oplevert.

succes!

Geplaatst (bewerkt)

Het zou wel eens te maken kunnen hebben met het drankgebruik van oud en nieuw. Daar kan je tot 5 dagen later nog een dip van krijgen. Mijn theorie is dat de dip wel eens een lichamelijke reactie van het immuunsysteem zou kunnen zijn, waardoor je een depressie ervaart. Je voelt je ziek, terwijl je eigenlijk niet ziek bent. Maar het lichaam reageert op het alcohol alsof het om een ontsteking gaat.

Let op: dit zuig ik zo uit mijn duim, maar misschien zit er een kern van waarheid in.

bewerkt door ploffie
Geplaatst

Ik had trouwens vandaag een gezonde dag met eten, sochtends 7 granen ontbijt met magere melk en wat goji bessen, tussen de middag wat vis op de markt en met avondeten bruine rijst met paprika, ui, rauwe spinazie en wat ei, ik voelde me wat slaperig dus ging even liggen en ik was gelijk vertrokken om vervolgens een uur later wakker te worden en echt supermoe pfff, mis nu nog de energie  :lol:

Geplaatst

12kilo valt wel mee, dat train ik er in 2 maanden af helaas moet ik zelf 25kilo er af halen en daar kijk wel tegen op maarja, stap voor stap maar en hopen dat ik het volhou dit keer, heb de kennis en middelen.

Geplaatst

Hsper,

Die vermoeidheid die jij gisteren ervaarde, en het slapen na zo'n dag gezond eten, kan heel goed met ontslakken/ontgiften te maken hebben.

Door het gezonde eten, komen er afvalstoffen vrij, die je vermoeid kunnen doen voelen.

Veel water drinken, verschijnselen kunnen soms wel een paar weken aanhouden, maar uiteindelijk, zou je top-fit moeten worden als je volhoud.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...