Spring naar bijdragen

zondag 7dec 2014


eline

Aanbevolen berichten

Zo, ook de motor van mijn vrouw heeft weer even gedraaid en kan nu rustig weer een tijdje staan. Het was fris, maar goed te doen.

Als de koffie op zet ik het stoofvlees op en daarna schoenen poetsen.

Ik had de televisie even aan en daar waren ze katten aan het beoordelen. Die worden dan op een tafel gezet en laten zich helemaal bepotelen. Volgens mij is dat met mijn kater onmogelijk, die zou waarschijnlijk ter plekke de keurmeester demonteren. Maar ik kan er naast zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zijn dieren ook eigenlijk niet voor bedoeld Ger. om te voelen hoe dik hun achterham is of zo. Ikzelf heb er een gruwelijke hekel aan als ik zo'n keuring zie b.v. op de t.v.

Hier is een keer per jaar een keuring voor paarden m.n. voor Belgische knollen. Ik vind dat, samen met de Fries, een van de mooist gebouwde paarden, maar als je ziet hoe zo'n kolossaal dier, rondjes moet lopen zodat z'n baas kan pronken, terwijl het dier er misschien helemaal geen zin in heeft, dan komt er bij mij altijd verdriet. Het gaat zo tegen de natuur van een dier in, zo ook met katten of honden. Die willen helemaal niet aangeraakt worden door vreemden, maar ze moeten, omdat de mens zo graag wil laten zien wat voor 'n mooi pronkstuk hij wel niet bezit. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Wimmelt en dan nemen we gelijk het circus, en de dolfijnentrainers mee.

Ben ooit in het dolfinarium geweest en daar had ik zo'n ontzettende moeite mee om niet te gaan brullen. Ik vond het zo erg dat die dieren kunstjes moesten doen voor het vermaak van de mensen, bah wat vreselijk was dat. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoofvlees staat op. Nu even bijlezen hier en dan schoenen poetsen.

 

Ik heb gisteren het filmpje, waar Yo het hier over had, nog even bekeken. Ik vond het de moeite waard. Er vielen mij een paar dingen op.

Behalve dat hij mijn jasje leek te dragen, vond ik het begin van het interview irritant omdat de interviewer te vaak inbrak op het verhaal door het stellen van vragen. Dat werd later beter.

Ergens in het verhaal zegt hij iets in de trant van "je weet het als je eraan toe bent om te stoppen" of zoiets. Dat lijkt wel wat op mijn eigen ervaring en op wat we wel noemen "de knop om". Wat ik me dan afvraag is of opnames en behandelingen dan wel zinvol zijn. Zoals het geformuleerd werd, lijkt het een proces te zijn met een eigen tijdspad. Ik geloof er graag in, dat je mensen met argumenten over kunt halen om in te zien, dat (voor sommigen) drinken niet goed is en dat ze daarmee moeten stoppen. Zou dat wel zinvol zijn dan? Ik weet het niet; ik weet alleen hoe het voor mezelf is gelopen.

 

Maar goed. Nu de schoenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien horen al die zaken juist ook bij het pad, Gerrit. Uiteindelijk, als de bodem geschikt is, kunnen die eerder geplante zaadjes gaan groeien tot echte inzichten en kan er iets blijvends moois uitgroeien.

 

Tatum, fijn dat je er weer bij bent de laatste weken!

 

Goeie zondag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit jaar geen Sint behalve hier op de draad. Ik hoef dus niets op te ruimen. Wat een kado!!

Fijne zondag allemaal. Het is heerlijk weer voor een voortijdig levenseinde, maar ik ga gewoon aan de thee. De Nicotine en Alcohol min of meer bedwongen - nu de laatste leeuw nog temmen. (Las laatst dat iemand van 85 de tabaksindustrie wilde aanklagen dat hij nog steeds leefde na 67 jaar zwaar gerookt te hebben - ze maakten de beloften op hun pakjes niet waar!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er worden mooie dingen geschreven hier! Soms met een lach en een traan, maar wel vanuit ieder hart. Mensen zijn blij, niet blij, hebben baat bij een lamp.... Ge ook eens zoeken, want wie weet is het wat!

Schoenen poetsen doet me denken aan mijn jeugd mg, toen moesten wij als kinderen dat doen met een soort vet wat naar vis stonk. En we mochten niet, maar moesten! Daar heb ik niet zulke fijne herinneringen aan. Het was vaak uit angst dat je heel,erg je best deed... Dit terugdenkende maakt me verdrietig en denk dat toen al de bodem is gelegd voor het probleem waar ik nu mee worstel. Altijd allert en bang zijn en je nooit goed genoeg voelen. Ingewikkeld!

Ik ben niet meer dat meisje van toen, maar het gevoel wat je nog wel erkent van toen heeft me denk ik gevormd tot wie in nu ben. En dat is gebleken, een rode draad in mijn leven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stom he Jopie,

Alco is echt overal, en doemt soms ineens zomaar op.

En grappig, dat dat mens dan stom is die dat omroept :) ,

Maar snappen doe ik het wel, ik zou ze ook stom vinden, hoe onrechtvaardig ook, om dat te vinden

 

Joy,

Weet niet of het met je jeugd te maken heeft, dat je later aan de alco gaat.

Volgens mij ben je er gewoon gevoelig voor,of niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rap & Bol,

Ik weet zelf ook niet waar de wortel ligt.... Zeg maar. Verleden/ heden en ervaringen die je in je leven mee neemt. Wel weet ik dat mijn lage zelfbeeld zo ingeslepen is, dat het ombuigen moeilijk is en zelf denk ik dat daarin wel het verleden een rol speelt. En rationeel weet ik wel dat het onzin is...

Sowieso ben ik er gevoelig voor, want weet nog goed de eerste keer en hoe ontspannen ik me voelde! Ik vloog even over de wereld heen (zat achterop een fiets). Wetende dat ik me dat moment nog herinner vind ik soms zelf raar... En zet met tot nadenken...

Even een hele andere vraag. Ben gisteren op jacht geweest naar het tijdschrift Lef! Niet te vinden hier in de kiosken en woon niet in een klein dorp! Kent iemand het en is het de moeite waard? Was benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lef is een tijdschrift voor, dacht ik, vooral verslavenden in herstel. De vrouwen die dit op hebben gezet zijn een moeder en dochter, beiden in herstel. Ze waren vd week bij Rtl Late Night. Dacht wo of do.... Je kan het terug kijken. Jammer om te merken dat het niet of te weinig in de schappen ligt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...