Ree Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Ook allemaal een goede morgen, bijna middag. Heb lang en veel geslapen. Ben aan een winterslaap toe denk ik. Nog helemaal niet met Kerst bezig, geen fut. Beetje depri, maar dat gaat vast ook weer over. Misschien nog even sporten, daar knap ik vaak wel van op. Jullie zijn allemaal al weer zo vroeg volop aan de gang. Knap. Heel fijne dag gewenst. Ree Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Goedemorgen, Wat een activiteiten hier! Geen ingezakt zootje dus. Hier ook niet, zo sporten en daarna een grote kerstboom verzagen tot kachelhout, Zo doen wij dat hier. korte metten ermee! Pluk een kerstboom! Monster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Nee hoor Kruid. dat zit niet tussen je oren. Door dat licht maakt in je lichaam een stofje aan wat we zomers krijgen van de zon. Maar al zou het tussen je oren zitten, het helpt dat is het belangrijkste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Goedemorgen beste mensen, Ook ik ben alweer een tijdje wakker en heb mijn eerste halve uur met de nieuwe daglichtlamp voor mijn snufferd gezeten. Agnieta, zo'n ding bootst daglicht na en wel op zo'n intensiteit, dat je er niet echt in kunt kijken. Als je dat 's ochtends zo'n 20-30 minuten doet, dan zou je na een paar dagen tot twee weken verschil kunnen gaan merken. Wat meer energie, wat minder somberheid en 's avonds wat makkelijker slapen. Ik ben zeer benieuwd. Ik denk dat mijn vrouw binnenkort ook wel weer met een kerstboom thuiskomt. Aan de ene kant vind ik het een beetje onzin, aan de andere kant ook wel weer leuk. Toen ik jong was, hadden wij thuis altijd bomen met echte kaarsjes erin. En een emmer water naast de boom. Mijn broers en ik verzamelden dan de uitgebrande kaarsjes en smolten daar weer nieuwe van. Mooie herinneringen. Tsjonge, ik word oud als ik dat soort dingen ga vertellen Fijne dag iedereen, sterkte voor wie het nodig heeft. Ik ga vandaag een stukje hardlopen, boodschappen doen, motorrijden en eten koken. Over de volgorde ben ik het nog niet eens. Later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Boom staat! Wat een werk iedere keer weer... Ook de kerstfurby weer uit de kast gehaald... Staat nu naast mijn tv onbeschoft boeren te laten. Het is wat hem aangeleerd is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 (bewerkt) Drie vraagjes over de daglichtlamp waarop ik het antwoord niet zo snel via Google vind: - Ga je er ook Vitamine D mee aanmaken? - Heeft het ook zin als je er alleen 's avonds achter gaat zitten, m.a.w. is je gemoed / energietoestand dan de dag erna toch nog wat beter? - Maakt het uit voor de kwaliteit welk merk je koopt? Dank alvast! Ik voel me erg brak vandaag en vind dat onterecht want niet gedronken. Maar ja, mee leven maar. @ Jane: Nee, dat was ik niet dat lijk, dat was een van de andere Yo's 6 december 2014 bewerkt door Yogajuf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Yo, Op internet is een boel info te lezen over 'de lamp'. Kwaliteit en merk maken uit ivm de intensiteit van het licht. Van die vitamine D weet ik niet, is vast op te zoeken... En het maakt wel uit wanneer je er voor gaat zitten, welk tijdstip. Dat heeft te maken met wat je doel is...beter slapen, depressieve gevoelens verlichten... Ik heb het allemaal niet onthouden, alleen wat voor mij van belang is, maar als je ff gaat googlen kom je goeie info tegen. Ik gebruik 'm om mijn sombere gevoelens te verminderen en ik merk nu na vier dagen echt verschil...en met dat doel kun je het beste zo vroeg mogelijk na het ontwaken de lamp gebruiken. Je vindt ook info over wanneer, hoelang en zo... Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 zo de klus is geklaard vette 5000 bijbetalen ik weet weer waarom ik het uitstelde nu gauw naar buiten nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Au dat doet pijn Jane. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Dank jullie Ietje en Thee Ik kwam op een idee: ik ga bij mijn werkgever polsen of hij er een voor mij wil plaatsen (en vergoeden) op mijn werkplek. En anders ga ik voortaan elke pauze buiten wandelen en compenseren door achter mijn bureau te eten. Of zoiets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Hoi Yo, Volgens mij wordt vitamine D niet of niet noemenswaardig aangemaakt door zo'n lamp. De werking is gebaseerd op het laten ontvangen van "daglicht" door je ogen. Het zou moeten werken tegen de winterdip. 's Ochtends aanzetten, bijvoorbeeld bij het ontbijt en de krant (forum) is een goed moment. Overdag eventueel nog een keer. In het boekje dat ik erbij kreeg, werd ook gesproken over overdag als bijverlichting. Avondmensen moeten zo'n lamp later in de dag en 's avond niet meer gebruiken, dan blijven ze nog langer wakker. Ochtendmensen kunnen hem 's avonds wél gebruiken om iets langer wakker te blijven en zo hun ritme iets te verleggen. Ik heb nog niet zolang geleden een test gelezen, uitgevoerd door Nederlands grootste onafhankelijke consumentenorganisatie (waar ik lid van ben). Er is inderdaad behoorlijk kwaliteitsverschil, kan ik me herinneren. De test staat nu echter niet meer on line. De bekende Nederlandse leverancier van gloeilampen kwam er echter telkens goed uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Dank je wel MG, dit geeft zeker meer inzicht. Ik zou hem idd tegen dip gebruiken, alleen moet ik hem nog kunnen inplannen in mijn dagritme. 'S ochtends vroeg op kantoor (ik begin vaak echt vroeg, als het nog stikdonker is) lijkt me heel aantrekkelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Dagpact : jowan Agnieta Blondie Kruidenthee Tatum Goedenmiddag. Ik had me nog niet aangemeld. Vanavond ga ik uit eten (wokken), dus bij deze. Ik houd het lekker fris. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Agnieta je staat op t dagpact en komt hier even vertellen dat je bier hebt aangenomen van je zoon. Ben je nu een reactie aan t uitlokken hier?Iemand aan het uitdagen?begrijp er echt helemaal niets van bij jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Lieve Agnieta, ik ben zelf pas geleden teruggevallen. Ik weet opnieuw dat ik geen leven met drank wil maar nuchter wil blijven. Dat leven heeft me zoveel meer te bieden. Ik hoop dat je snel weer uit deze bui stapt. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Zou kanjers de vloer is gestort en nu maar wachten tot ik er overheen kan. Wat zal ik blij zijn zeg als het hard is en niets meer naar binnen gelopen wordt. Ben zo benieuwd hoe de led lampgebruikers het ervaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Wat leuk Fruitje, ga ik gelijk doen, en ook met grote letters schrijven "Hier liggen de zweetdruppels van Bol". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Ik ga mezelf lekker verwennen met een patatje en nog iets lekkers, wat ga jij eten Sowhat? Jezelf ook maar eens lekker verwennen na alle ellende van van de week. Heb je verdiend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Agnieta? kan ik helpen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Hier gebakken aardappelen, kipsnitzel en witte bonen in tomatensaus. Zo naar ouders, lootjes trekken voor de kerst. Zus en zwager komen ook. Vroeg thuis dus. Geen zin om al hun problemen aan te moeten horen. Agnieta, lekker bezig... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Gebakken aardappelen en snitzel klinkt prima Blondie, witte bonen vind ik altijd wat naar meel smaken. Die grote witte bonen die vind ik wel lekker, vooral in de soep. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Ik ben er ook niet echt gek op, bolletje. Maar de Kids smullen ervan, dus mijn hand maar over mijn hart gehaald en met dichtgeknepen neus snel doorgeslikt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Sterkte Blondie. Misschien kun je het voorkomen door over je eigen successen en problemen te beginnen, als eerste. En gewoon er stug op terug blijven komen als ze weer over je heen gaan praten. Dan heb je t in elk geval geprobeerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Thnx Yogajuf, Is een idee,maar ik wil ook geen ruzie gaan zoeken in het huis van mijn ouders... Lekker op tijd naar huis voel ik meer voor. Kop in het zand steken? Misschien wel. Ik probeer maar geen verwachtingen te hebben, kan het ook niet teleurstellen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden