Spring naar bijdragen

Arresleepact 2014


bolletje

Aanbevolen berichten

Ik denk dat wij twee dagen thuis zijn, misschien met onze kinderen. Het is nooit ver vooruit duidelijk wat die voor plannen hebben. Zoon en dochter studeren beiden, of wat er voor door moet gaan en zijn min of meer ongebonden.

 

Vroeger was het een dag voor mijn ouders en een dag voor de schoonouders, maar de tijd heeft ons wat ingehaald. Nieuwe "tradities" zijn nog niet ontstaan. Een beetje een tussenfase misschien. En ik moet zeggen, wel prettig rustig zo.

Maar wie weet, wat er nog aan onverwachte zaken passeert.

 

Als we inderdaad thuis zijn, dan kleden we 1e Kerstdag meestal wat aan en eten we iets aparts. De tweede dag eten we makkelijk, soms sober en gaan uitgebreid wandelen of een stuk hardlopen.

 

Zoiets dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie er niet tegenop. Juist niet. Voorheen wist ik dat het alcoholische dagen zouden worden, echt blij werd ik daar niet van. Nu ga ik volop nuchter genieten. Dan heb ik veel meer pret.

Ie Kerstdag naar mijn zusje. We halen mijn moeder op van waar ze dan ook verblijft. Nu nog in revalidatie na gebroken heup.

2e Kerstdag komen mijn kinderen. Zoon kookt. Hij is kok in een sterrenrestaurant, dus wij zitten goed :-)

En om maar even op oud en nieuw vooruit te lopen. Ik had bedacht dat ik best een paar slokjes champagne kan nemen als de kurken knallen bij degene waar ik dan ben. Gelukkig gisteren de rem gevonden. Ik doe het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mary ik blijf, zo het er nu uit ziet, gewoon thuis, en probeer het altijd zo gezellig mogelijk te maken. Op zo'n manier dat ik me goed blijf voelen.

Wat ik ook altijd probeer is niet te kijken naar mensen die het misschien heel gezellig hebben want dan plaats ik mezelf in een soort slachtofferrol, och arme ik, maar als je weet hoeveel mensen er echt eenzaam zijn, mensen die geen thuis hebben en op straat moeten leven, mensen die hun kinderen niet kunnen geven wat ze graag zouden willen, mensen die hun kinderen niet mogen zien, och dan heb ik het niet slecht. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie er ook niet tegenop. Maar onwillekeurig ben ik er toch mee bezig.

1e kerstdag heb ik me dubbel ingeroosterd zodat mensen die dan liever

niet werken lekker kunnen kerstvieren. En ik ben er voor de eenzamen

die dan behoefte hebben aan een luisterend oor.

2e kerstdag komt zoon gourmetten en wie weet dochter ook.

En dan hebben we het weer gehad.

Oud en nieuw hoop ik lekker rustig thuis te zijn bij de katten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook werken met kerst.

Ik ben sowieso niet zo'n " kerstmuts"

Vroeger zoooo'n verplichting dat ik er een beetje een hekel aan heb gekregen.

Omdat ik dat sneu vind voor mijn kinderen doe ik elk jaar tegen heug en meug een boom.

Ik vind t zo flauw van mezelf

Maar het roept enorm weerstand op.

Ze weten het al van me en moeten er nu ook een beetje om lachen

Dus geen gezeur

Hertengewei op ... En gaan!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe de kerstdagen bij mij gaan verlopen, is nog een vraag.

Schoondochter en zoon, die net een week uit huis zijn), verwachten half december een kindje. 

Kan ook te laat komen natuurlijk, misschien zelfs een kerstkind. 

Het zullen in ieder geval familiedagen worden, waarbij er bij ons gegourmet zal worden, 

wie er allemaal komen is dus nog de vraag, in ieder geval één kind en mijn ouders. 

En of er nog tijd is voor mijn schoonfamilie?  Ik hoop het niet, haha!  

(Ohhhhh....wat een schandalige kerstgedachte!!!!!   Ohhhhhhh......maar ik meen het wel  :blush: ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet nog niet wat we met Kerst doen. Zoals het er nu naar uitziet, blijven we met z'n 2 gewoon thuis.

Hebben nog het e.e.a. te verwerken, en dan kun je dat het beste lekker in eigen omgeving doen. Als het teveel wordt, zit je niemand anders in de weg.

Moet nog wel iets lekkers te drinken in huis halen (alcoholvrij).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de arreslee is niemand te zwaar ...rudolf heeft een grote familie...dus ik mag ook mee :)

Kerstboom staat...en een houten boom...de frutsels..en een kerstbakje

Mijn man heeft een hekel aan kerst en versiering

Andere jaren hield ik daar rekening mee...dit jaar niet

Tis maar een kleine maand....verders leg ik hem nooit veplichtingen op zoals familie toestanden.

Ben beniewd of het over de top is :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum, op 07 Dec 2014 - 10:23, zei:

ArresleepactRudolf wil ook weer mee

Bol

Yogajuf

Ree

MijnGerrit

Jootje op gerrits schootje

Ietjefietje

Wimmelt

Walrus

Nancy

Wijfie

Kastanje

Blondie

Huttula

jane

ProudMary

Sowhat, met hondje

Tatum

Rapilos

Skip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ArresleepactRudolf wil ook weer mee:

Bol
Yogajuf
Ree
MijnGerrit
Jootje op gerrits schootje
Ietjefietje
Wimmelt
Walrus
Nancy
Wijfie
Kastanje
Blondie
Huttula
jane
ProudMary
Sowhat, met hondje
Tatum
Rapilos
Skip
Lotus66
 

Graag lift ik mee :P Het ADB zijn gaat goed, en dat wil ik graag zou houden. Ik rijd nu in deze dagen graag mee omdat dit donkere dagen voor mij zijn. Ook de lichtpunten zijn er zeer zeker, maar alert blijven he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt hier al echt gezellig. Leuk!

 

Voor mij is kerstmis niet veel meer dan twee verplichte feestdagen. Wat ik wel heel leuk vind is dat ik die mag doorbrengen met mijn neefjes.  :heart:

 

Oud en Nieuw vind ik vervelender, omdat men dan toch van je verwacht dat je "iets" gaat doen. En dit jaar zijn eigenlijk al mijn vriendinnen óf met hun eigen aanhang óf weg. Nu zou ik me natuurlijk ook niks van wat "men" verwacht kunnen aantrekken en mijn eigen feestje bouwen, maar toch wordt daar mijn eigen alleenzijn een beetje te veel mee benadrukt, voor mijn gevoel. En er zijn nog wat herinneringen aan vorig jaar die hun venijnige koppie weer opsteken… Kortom, ik stoei er nog een beetje mee.

 

Maar leuk hier op de arreslee! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...