Spring naar bijdragen

zaterdag 29 november


blondie6173

Aanbevolen berichten

Hoi Daan2,

Ben er ook pas een paar dagen bij. Welkom.

Ik kijk iedere dag even, lees veel en reageer af en toe. Moet mijn draai nog een beetje vinden.

Vanaf afgelopen woensdag niks meer gedronken. Met z'n allen moet het lukken om alcoholvrij door het leven te gaan.

 

En verder iedereen hier op deze site, goeiemorgen en een heel fijne dag gewenst.

 

Vanavond een feestje. Hopelijk niet te veel gezeur over mijn 'frisjes'-avond. Wil het ook gewoon gezellig hebben.

 

Doei,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even teruggelezen, alle emoties die ik lees herken ik als onderdeel van het proces waar ik in zit, de wanhoop gelukkig een beetje voorbij, meer een intrinsieke tocht nu.

Raar werd vannacht even wakker en dacht, Wat is er nu eigenlijk aan de hand geweest met Suiker, zoveel steun gekregen vanuit het forum, haast met fluwelen handschoenen aan behandeld en als laatste boodschap laat me met rust......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

 

Weg met die troep Ietje, het voegt idd niks toe.

Goedzo Ree, het wordt al maar beter!

 

Hier week 6 achter de rug, behalve het forum ben ik eigenlijk helemaal niet meer met drank bezig. Het kan toch niet vanwege de refusal, het helpt mij ontzettend goed. Zo goed dat ik me op het arresleepact heb ingeschreven. Wat zal ik me goed voelen op 1 januari als ik de dagen zonder drank ben doorgekomen.

 

Pluk de dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huttula, heel raak hoor, van die buik.

Voor mij voelt het ook heel erg aan van het "geluk" buiten mezelf te willen zoeken/vinden, terwijl ik dit binnen mezelf zou moeten vinden.

Dat moet je natuurlijk toelaten, daar ben ik volop mee aan de gang.

Inderdaad, zoals iemand laatst zei, op z'n l'oreals, omdat ik het waard ben...

Verder allemaal dank voor de mooie posts op deze zonnige dagdraad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen,

 

Akelei, je had gisteren dus eigenlijk een goed bericht van de longarts. Wel vind ik zo'n opmerking van zo'n medewerkster eigenlijk nergens op slaan. Dat zeg je toch niet. Inderdaad stoer Aak, dat je al bent wezen sporten. Ik ga straks ook hardlopen.

 

Daan, welkom! Succes met de goede voornemens.

Ik zag dat je je zo'n anderhalf jaar geleden hebt aangemeld hier, met als voornemen om te minderen. Hoe is dat gegaan?

 

Ree, alvast succes voor je feestavond, vanavond. Zie je er erg tegenop? Het viel mij op, hoeveel mensen niet in de gaten hadden, dat ik niets meer dronk (en drink).

 

Ietje, goed gedaan. Gewoon de draad weer oppakken.

 

Vervangen, verlangen, willen … voor mij is het het meest in de richting van vervangen. De drank is er nu wel uit, hoewel ik iedere dag meen te moeten blijven opletten. Ik grijp op een vergelijkbare manier naar snoep. Daar heb ik nog wat te gaan, maar word al wat moe bij het idee.

 

Fijne dag voor iedereen, sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koffie op, krantje uit. Nu maar eens het enige (behalve ademhalen zoals dochterlief altijd zegt) doen wat moet vandaag: boodschappen doen. Moet dus de kou in en laat ik daar nu net geen zin in hebben.

Maar goed, het is niet anders. Dus hup, van die bank af en gaan.

bewerkt door Kastanje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net mijn rondje weer hardgelopen. Het is geen verkeerd weer; de kou is er snel af als je beweegt.

Nog even wat opdrogen, dan douchen en boodschappen doen; misschien nog wat sinterklaascadeautjes zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

ik moet nog steeds pb's beantwoorden. Het lukt me niet, sorry.

Donderdagavond stelde ik me elders op internet nogal kwetsbaar op (wel anoniem, maar toch). Dat was niet zo slim, denk ik. Ik heb blijkbaar nog niet de kracht om met reacties om te gaan die op mijn persoon gericht zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je wel gelijk in Sowhat.

So what! zou ik moeten zeggen.

Eigenlijk is het ook wel vreemd: als kwetsbaarheid inhoudt dat je een slechte kant van jezelf belicht, hoe een ander het dan nodig vindt om deze slechte kant nog eens uit te vergroten.

 

Dit forum is wel een veilige plek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, MijnGerrit, ik zie best een beetje tegen het feestje op. Heb nog verder niemand verteld van mijn goede voornemen om nu helemaal te stoppen. Maar ik ben wel super gemotiveerd, dus ik kom die avond gewoon goed door.

Eline (en iedereen trouwens), waar komt het woord frummers vandaan? Vind het wel een leuke benaming.

Huttula, blijf schrijven. Zijn mooie dingen om over na te denken.

 

Ben vanmiddag gaan sporten. Fitness en half uurtje zwemmen. Lekker. Ik heb de laatste dagen ook goed geslapen en was op een beetje redelijke tijd wakker (en fris).

Zo meteen nog wat boodschappen doen en eten koken. Daarna feestje en morgen.....weer fit op!!

 

Fijne avond allemaal en ik vind het fijn jullie berichten te lezen. Voel me ook gesteund door jullie.

 

Tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...