Spring naar bijdragen

Vrijdag 28 november 2014


jowan

Aanbevolen berichten

Ietje, jammer maar helaas.....ben speciaal voor jou weer op de dagdraad want zag je berichtje bij wie is wie en was er al bang voor.

Weg met de rest en weer verder. Je hebt het wel zien aankomen maar kon er niets meer mee? Nu wel iets van geleerd? Je had dus wijn in huis of ben je gaan kopen? Zet hem op hoor! Nog met de cursus bezig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje. Hebben jullie je vriendenkring en familie op de hoogte gesteld van het stoppen met alcohol en de reden ervan?

Mijn partner denkt dat het een opvlieging is, tijdelijk. Dat ik over een paar dagen weer gewoon gezellig een wijntje mee drink, ook al heb ik al uitgelegd dat voor mij het roer echt om moet.

 

En bedankt voor de reacties. Weet nu wat ADB is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje. Hebben jullie je vriendenkring en familie op de hoogte gesteld van het stoppen met alcohol en de reden ervan?

Mijn partner denkt dat het een opvlieging is, tijdelijk. Dat ik over een paar dagen weer gewoon gezellig een wijntje mee drink, ook al heb ik al uitgelegd dat voor mij het roer echt om moet.

 

En bedankt voor de reacties. Weet nu wat ADB is.

 

Hoi Ree,

 

Mijn vrouw heb ik vrijwel direct geïnformeerd, mijn (uitwonende) kinderen en mijn broer na een aantal weken.

Vrienden, kennissen en collega's weken en maanden later, als dat zo een keer uitkwam of als er echt aanleiding toe was.

Ik denk dat er wel eens gedacht zal zijn "staat die nou fris te drinken?", maar in mijn bijna 10 maanden nu slechts eenmaal echt een vraag gehad.

Dat viel dus mee.

 

Er zijn hier wel meer frummers, die een partner hebben die het niet echt lijkt te begrijpen. Of het niet wil begrijpen.

Dat kan lastig en vervelend zijn. Hou je eigen roer recht. Je moet het zelf doen. Af en toe tegen de verdrukking in dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ree: ik ben stil begonnen, zonder grote aankondiging. Ook omdat ik eerder van alles heb aangekondigd dat dan toch een bevlieging bleek... Dus nu viel het na een week op, en gezegd dat ik inderdaad wilde minderen - ben nu op een kleine 3 maanden. Allerlei dingen geroepen van 'eigen ramadan' tot 'wil afvallen' tot 'moet morgen weer vroeg'. Ben nu op het punt aangekomen om zelf eens te kijken hoe ik verder wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve frummers,

 

Vandaag, mijn laatste werk dag geweest in het verpleeghuis.

Raar gevoel

Heb er heel erg veel geleerd, en niet altijd even lekker in mijn vel gezeten daar.

Afscheid genomen, van collega's en bewoners.

Bloemen, presentjes, speciaal ingelaste koffie-pauze., succes en wat zullen we je missen wensen

1 van de bewoners stelde zelfs voor om met z'n allen te gaan demonstreren :)

 

Pfff, weer een episode achter de rug.

Op de een of andere manier voel ik me bevrijd, maar ook een beetje weemoedig

Komt wel goed met mij.

Even re-setten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit het niets (of toch niet) ineens intens verdrietig. Het leven valt me zwaar.

Ik zou zo graag dat het vanzelf ging, dat ik niet zo hard hoef te werken om niet steeds weer in een depressie te belanden.

En ja, vanuit dit gevoel zou ik eerder zijn gaan drinken. Ik fietste nog langs de supermarkt en dat stemmetje was er, ik was er dichtbij om af te stappen en de winkel in te gaan.

Nu eerst maar eens koken. Afleiding zoeken.

Stampot rauwe andijvie met spekjes en een gehaktbal.

Vanavond alleen thuis, dochterlief heeft een schoolfeest.

Ik moet haar laat op de avond wel ophalen, eens kijken of ik ergens een mooie film kan opsnorren.

Door even hier te komen voel ik me wat minder alleen en het delen voelt voor mij als steun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje: Stampot rauwe andijvie met spekjes en een gehaktbal, daar wordt een mens weer blij van toch?

Met een augurk en een kwak mosterd erbij?

Geen mosterd en augurk, maar piccalilly.

En zeker word ik daar blij van.

Fruitvlieg: ik ben het me je eens. Het komt ook niet uit het niets, ik heb helder waar mijn trek in alcohol vandaan komt en ik ben heel erg blij dat ik dit helder heb, anders was de stap om wel te gaan drinken makkelijk gemaakt.

bewerkt door Kastanje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan Kastanje. En toch voor jezelf koken, ook al is dochterlief er niet.

Weet niet of mij dat zou lukken. Of laat je een kliekje voor dochter over.

Jammer Ietje. Je onlinebehandelaar raadplegen?

Zeg Jopie het moe nie gekker worden met je.

Geniet er maar lekker van, en verwonder je, over al die nieuwe gekke dingen.

Gerrit, nog even een reactie op gisteren, ik zit niet in een onderhandelingspositie. Er moeten teveel mensen uit, en dat kost de werkgever geld aan het sociaal plan.

De regels zijn duidelijk. Als ik er toch onder mocht vallen, en dat is nog afwachten, valt het alleen maar mee.

Of ik zelf wel verder wil in dit soort opdrachten is nog maar zeer de vraag. Wel herkenbaar hoor, dat mensen oplossingen voor je willen, en ook goed bedoeld. Manlief zei gisteren tegen me, eerst maar een tijdlang niets doen hoor, tenzij je zelf anders wilt.

De grote ruimte komt eraan en ik zie wel hoe dat zich in gaat vullen.

Er komen ook wat ideeën in me op om wat meer aan hobby's te doen.

Mocht er toch een droombaantje voorbijkomen kan het zo weer anders zijn.

Dat dat nog steeds kan, zag ik vandaag nog bij iemand gebeuren.

Hier ook trouwens, bij onze eigen Rapi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan Kastanje. En toch voor jezelf koken, ook al is dochterlief er niet.

Weet niet of mij dat zou lukken. Of laat je een kliekje voor dochter over.

Dankjewel voor het compliment. Dochterlief heeft gewoon nog meegegeten, ze is zich nu aan het omkleden voor het feest. De drang was er wel om maar een patatje te halen, de slechte bui weg eten. Niet gedaan omdat ik wist dat ik er me alleen maar slechter door zou gaan voelen.

Buikje nu rond gegeten. Wel jammer dan ik geen lekker toetje in huis heb, dat heb ik mezelf nu wel gegund

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo kleine broertje is vanmiddag geweest en voor het eerst voelde het beter dan de afgelopen jaren. Hij was rustiger, gaf complimenten over de verbouwing en ik kreeg niet het gevoel dat me de les gelezen werd, dus was het fijn.

En lekker gegeten dat ik heb zeg. Had nog chinees over van gisteren. De rest maar ingevroren want dat was voor een heel weeshuis. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drinken komt nooit uit het niets ik lees dat hier vaker (het overkomt me, ik had er geen erg in enz.) Ik heb dan toch het gevoel dat mensen geen verantwoording nemen over hun eigen daden en handelingen.

Dat je overvallen wordt door trek en daar geen weerstand aan kan bieden omdat je (nog) niet sterk genoeg bent, daar geloof ik wel in maar je maakt ZELF de keuze om te gaan drinken, je zet ZELF dat glas of die fles aan je toeter niemand anders. En zolang je denkt dat je overvallen wordt, zeg je eigenlijk ik kan er niets aan doen. Gezwets. Daar krijg je geen kracht van. Die krijg je pas als je leert om weerstand te bieden aan de trek. Als je trek overwint krijg je zelfvertrouwen en daar wordt je sterker van. Niet van dat gezwets. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ree: Geen partner en weinig familie hier, dus dat scheelt een boel gedoe :-) Mijn beste vriendinnen weten dat ik niet meer drink, maar het echte, het hele verhaal kennen ze niet. Alleen de mensen op dit forum weten het. Daarom zit ik hier ook, anders wordt het zo'n eenzame strijd. Oh ja, en ik heb een lief maatje tegenwoordig, ook via dit forum, met wie ik meer kan delen.  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PS, Ree, als ik een partner zou hebben, en die komt er wel weer, zou ik wel volledig openheid van dingen geven trouwens. Omdat ik graag zou willen dat iemand mij helemaal kent en accepteert precies zo als ik ben. En omdat ik denk dat schaamte een valkuil voor terugval is. Maar dat is hoe ik er nu in sta, dat was ooit echt wel anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat gebeurd nogal eens Akkie dat je tegenstrijdige berichten krijgt in een ziekenhuis. Maar fijn dat je als laatste bericht een positief bericht gekregen hebt, en daar hecht je dan ook veel waarde aan.

Maar ik vind het nogal wat, niet meer drinken en nu ook het roken nog aan pakken. Veel waardering voor mensen die dat toch maar doen.

Ach joh dat eten, zolang je geen 150 kg. weegt, zou ik me daar nog geen zorgen over maken.

Als je lekker in je velletje zit, is het goed toch? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...